historische bijenmarktfoto's

historische aspecten van- en filosoferen over bijen en bijenteelt.
Henk Klok
Berichten:761
Lid geworden op:wo 17 jan 2001, 00:00
historische bijenmarktfoto's

Bericht door Henk Klok » di 08 feb 2005, 08:48

Een collectie historische foto's met bijen(markten) is te vinden bij http://www.beeldbank.nationaalarchief.nl
zoeken op bijen

groet,
Henk

H.S. Kok
Berichten:130
Lid geworden op:zo 26 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: historische bijenmarktfoto's

Bericht door H.S. Kok » za 12 feb 2005, 20:53

Henk

De foto's op deze site had ik al voor een groot deel gescand uit de tijdschriften waarin ze waren gepubliceerd. De onderschriften bij deze foto's zijn meestal gericht op het grote publiek en soms ronduit fout. De kwaliteit van een scan uit een tijdschrift of krant is natuurlijk zeer slecht. Maar het gaat me in eerste instantie niet om de kwaliteit van de afbeelding zelf maar meer om wat op het plaatje staat. Door veel foto's te vergelijken kom je achter de namen van de personen op de foto's. Het aardige van deze site is wel dat ik van bepaalde interessante foto's betere scans voor mijn boek kan krijgen. Daarom dank voor je verwijzing naar deze site. Van een aantal foto's weet ik inmiddels meer te vertellen dan nu in het bijschrift vermeld staat. Ik zal ze deze gegevens toesturen.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: historische bijenmarktfoto's

Bericht door Hans van der Post. » za 12 feb 2005, 21:03

Zouden deze gegevens niet bij de oude groentje zetten dan blijven ze bewaard waar ze horen.

Henk Klok
Berichten:761
Lid geworden op:wo 17 jan 2001, 00:00

Re: historische bijenmarktfoto's

Bericht door Henk Klok » za 12 feb 2005, 22:49

De Groentjes is niet waar het bij hoort. Dat is een specifiek groentjesarchief. Ik heb een link gemaakt naar het nationaal archief onder links

groet,
Henk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten