Hé, leeft ie nog?

historische aspecten van- en filosoferen over bijen en bijenteelt.
Bidding
Berichten:67
Lid geworden op:vr 29 jun 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
Hé, leeft ie nog?

Bericht door Bidding » wo 26 mar 2003, 20:02

Tring, tring, tring ...............

"Hallo, met mij"

"Hoi, met mij. Ben je nog op het imkerforum geweest vandaag?"
"Uh ..., nee, hoezo?"

"Je gelooft je ogen niet, joh!"
"Wat, wat, wat, wat is er dan?"

"Nou, herinner je je bidding nog?"
"Mmmmhh, bidding ... nee niet echt"

"Jawel, dat gastje uit de polder met al die beginnersvragen"
"Oh ja, over wat voor kleur zijn kast moest zijn, ha, ha. Enne hij had toch zo'n vooroorlogs smeltapparaat voor het insmelten van de kunstraat..."

"Ja, precies. Hij had ook nog een paar lelijke steken opgelopen zodat ie met een knoeperd van een lip naar een sollicitatiegesprek moest.."
"Ha, ha, ha, ja dat weet ik nog! Was dat effe lachen !. Maar goed, wat is er met'm?"

"Nou, we dachten toch dat ie gestopt was of zo ... omdat we nooit meer iets van hem zagen op het forum. Hij is weer terug met een berichtje!"
"Joh, je meent het. Is ie weer opgedoken?.. Wat had ie dan te melden?"

"Tsja, je kent hem nog wel. Niets bijzonders eigenlijk. Alleen dat z'n 2 volkjes het overleefd hebben, dat ie er weer volop zin in heeft om weer met het bijenseizoen te beginnen, enne ..............."
"Ja, wat enne ........ ?"

"Hij is druk geweest deze winter. En wel met iets dat te maken heeft met de bijen. Want onze high-tech-boy heeft ....... zelf een UDDELER KORF gevlochten!"
"Ah nee ........... dat meen je niet. Ik geloof er niets van, joh"

"Nou, echt wel. Hij is onder de deskundige leiding van de secretaris van bijenvereniging 'De Vierkante Korf' avonden lang druk geweest met stro schoonmaken en vlechten."
"HA HA HA HA ... naast het onderhouden van zijn oldtimers en zeilbootje? Ik geloof er helemaal niets van ..."

"Oh nee? Nou kijk maar eens naar de foto van zijn trotse, ietwat scheve, handwerk hieronder!"
"Nou ja zeg, je meent het, het is echt waar! Zet ie zeker te pronken in huis.."

"Nee hoor, hij wacht op een zwerm of volkje en wil die er dan in doen. Lijkt'm leuk om eens te proberen"
"Nou, dan wens ik'm succes. Want dat is toch heel wat anders dan imkeren met een kast! .........."

Afbeelding




Groeten,

Lex ('diklip')

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten