Hall of Fame beroemde imkers en bijenwetenschappers

historische aspecten van- en filosoferen over bijen en bijenteelt.
Plaats reactie
Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Hall of Fame beroemde imkers en bijenwetenschappers

Bericht door Franschman » za 18 jun 2011, 23:16

Beste bijenliefhebbers.
Nog niet gevonden maar gaat die komen en wordt hij door U samengesteld ?
Een lijst met portretfoto van de persoon en zijn/haar verdienste voor de imkerij of voor onderzoeksresultaten aan de bij als insect.

--->Swammerdam , Langstroth, von Frisch, Mommers( nog nooit een foto van de Spaarkastman gezien !) Ridder van Rappard ???

Wie komen er in deze Hall of Fame, U mag het zeggen!

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Hall of Fame beroemde imkers en bijenwetenschappers

Bericht door Albert Stoter » zo 19 jun 2011, 12:19

Hallo Franschman,

In navolging van de ooit door Hennie Oude Essink opgestelde Kopstukken op het "oude" imkerforum staat er op Imkerpedia (zie de tabjes bovenaan deze bladzijde) reeds een lijst met kopstukken. Al eens gezien?

Ik nodig je van harte uit :) om ook de nog niet gevulde (rode) linkjes (van kopstukken) van inhoud te voorzien.

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Hall of Fame beroemde imkers en bijenwetenschappers

Bericht door Franschman » ma 20 jun 2011, 00:03

Albert, bedankt voor de reactie.

Een begin is er inderdaad maar ik mis afbeeldingen of een portret. dat maakt het geheel wat aantrekkelijker.
Voorts is deze lijst vooral internationaal gericht en zou ik ook graag kopstukken willen zien voor de Nederlandse imkerij dus ook zij die iets hebben betekend voor de organisatie.

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Hall of Fame beroemde imkers en bijenwetenschappers

Bericht door Albert Stoter » ma 20 jun 2011, 09:48

Franschman schreef:Een begin is er inderdaad maar ik mis afbeeldingen of een portret.
Hallo Franschman. Deze missen niet. Afbeeldingen en ook een levensbeschrijving en de bijdragen van de betreffende "Kopstukken" aan de bijenteelt tref je aan zodra je op die Imkerpedia-pagina op een naam klikt.
Franschman schreef:Voorts is deze lijst vooral internationaal gericht en zou ik ook graag kopstukken willen zien voor de Nederlandse imkerij dus ook zij die iets hebben betekend voor de organisatie.
Voor de Nederlandse imkerij zou ik dan liever een apart lijst willen opstellen. De bijdrage van bijvoorbeeld Mommers (ontwikkeling van simplex- naar spaarkast) lijkt me van een ander (slechts nationaler) belang voor de bijenteelt dan die van bijvoorbeeld Langstroth (wiens bijenruimte internationale navolging heeft gekregen).

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Hall of Fame beroemde imkers en bijenwetenschappers

Bericht door Franschman » wo 22 jun 2011, 09:47

Albert bedankt voor je advies en ik ben het roerend met je eens ! Zielsverwanten :D :be1:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten