Alternatief woordenboek voor de imker

historische aspecten van- en filosoferen over bijen en bijenteelt.
kor
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 16:40
Contacteer:

Re: Alternatief woordenboek voor de imker

Bericht door kor » ma 18 nov 2013, 11:56

Nou, zo geleerd ben ik echt niet. Ik wist niet eens wie Plinius was totdat ik op een mistige zondagochtend door Oost Groningen reed, en terecht kwam bij Nieuw Statenzijl, waar dat zuiltje stond. Ik vraag me af of het er nog steeds staat. Thuis heb ik toen opgezocht wie Plinius nou precies was. Ik vraag me af of er toen al internet was.

Ik wist ook niet dat er een jongere en een oudere Plinius was. Daar ga ik ook onderzoek naar doen. Ik denk dat Plinius zowiezo een slecht humeur had. Terwijl hij in de zon had kunnen liggen, thuis, met een tros druiven in zijn hand, stond hij daar tot zijn middel in de “bragel”, om een land te veroveren of zoiets. ’s Avonds heeft hij toen die woorden opgeschreven. Dat was puur afreageren. Ik kom er op terug.

Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Alternatief woordenboek voor de imker

Bericht door semar » di 19 nov 2013, 17:18

bee-tree schreef:Over bijen en imkers gesproken, Dominique, kun je uitleggen welke kennis over imkersverenigingen
staatssecretaris Sjaron Dijksma mist ? Zo praat je toch niet over een regeringsfunctionaris die de imkerij
een warm hart toedraagt. Zj.

ik vind dat de functiononaris zich een beetje moet inlezen voor ze aan het gesprek begingt, daar valt ook de geschiedenis van de
organisatie met wie je praat onder (naar mijn idee)

ik geloof niet zo in dat warm hart van een politikus, ze zijn gewoon media geil, en bijen scooren goed de laatse paar jaar.

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Alternatief woordenboek voor de imker

Bericht door bee-tree » wo 20 nov 2013, 09:29

Goede morgen Semar, jouw visie op politici hoor ik wel vaker. Zou Plinius de Oudere als hij thans geleefd
zou hebben en met ons gesproken, ons net zo beklagenswaardig gevonden hebben als de terpen- en wierdenbewoners
in de eerste eeuw van onze jaartelling ? (zie blog van Kor)

Heb jij soms een verslag van de besprekingen van Sjaron met het landelijk bestuur ? Waar kunnen we dat vinden ?
Zelf heb ik het idee dat de bijenproblematiek nog steeds goed in de belangstelling staat bij allerlei groeperingen.
na het 'Jaar van de bij'. Veel meer mensen raken overtuigd van het bestaan van klimaatverandering , voedselschaarste,
kortom van verstoring van de natuurhuishouding in de breedste zin van het woord natuur; de oikos zegt de Griek,
wij : ons ecosysteem. Er wordt werelwijd aan verbetering gewerkt. Zj.

P.S. Ik zeg elke dag tegen mezelf : "Verbeter de wereld, begin bij jezelf" Helaas lukt het vaak van geen kant; lees
het volgende rijmsel maar, dat ik aan jou opdraag naar aanleiding van je vraag uit een vorig tekstblokje.

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Alternatief woordenboek voor de imker

Bericht door bee-tree » vr 22 nov 2013, 07:27

Goede morgen samen. Franschman, zou jij als bedenker van het onderwerp 'Alternatief woordenboek'
iets willen zeggen of we niet naar jouw zin te veel afwijken van de titel.
Ik moet Semar nog antwoord geven op de vraag waarin imkers zich onderscheiden die een religieus of wereldbeschouwelijk
adjectief vóór hun hobbynaam hebben staan ?

P.S. Alvast nu weer eens 'n voorbeeld dat wel precies past in het alternatief imkerswoordenboek:
Zo langzamerhand wordt het BIJPRATEN geen BIJZAAK maar BIJBAAN.

Ik hoop zo snel mogelijk een antwoord van je te krijgen. Bij voorbaat bedankt.... Zj.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten