Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

historische aspecten van- en filosoferen over bijen en bijenteelt.
Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door Jaap v.Popering » za 08 jun 2019, 08:24

vdiesveld schreef:[
Het bericht laat overigens wel mooi zien hoe ver de arm van Bayer reikt, maar dat terzijde.
Dat alles beïnvloed wordt door van alles en nog wat weten wij natuurlijk al lang .

Alle onderzoeken moeten natuurlijk betaalt worden , de Nederlandse staat doet niet meer mee , en het bedrijfsleven zal zijn stempel daarop drukken evenals de natuurorganisaties , milieuorganisaties , natuurbescherming .vlinderstichting , (ik denk momenteel aan de overlast van rupsen ), bedrijfsleven , land en tuinbouw . en ga zo maar door .

Misschien dat iemand op dit forum mogelijkheden ziet om een crowdfunding op te starten en een gedegen onafhankelijk onderzoek uit te laten voeren op de mogelijk schadelijke gevolgen van de gewasbeschermingsmiddelen speciaal op de honingbijen ( dat is tenslotte onze hobby )...Welke onderzoeker zouden wij kunnen vragen Henk Tennekes ...misschien ...... Maar wie moet er dan controle uitvoeren op de onafhankelijkheid van de onderzoeker ?

Misschien de Triodos bank vragen om een financiering of garantstelling .

Mogelijkheden voldoende .Maar .....wie o ....wie .

vdiesveld

Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door vdiesveld » za 08 jun 2019, 16:28

Jaap v.Popering schreef:Dat alles beïnvloed wordt door van alles en nog wat weten wij natuurlijk al lang.

Misschien dat iemand op dit forum mogelijkheden ziet om een crowdfunding op te starten en een gedegen onafhankelijk onderzoek uit te laten voeren
Ik ben blij dat jij het op dit punt met me eens bent, maar er zijn toch al lang tal van onafhankelijke instituten die gedegen onderzoek uitvoeren? Neem bijvoorbeeld de vele universiteiten over de hele wereld. Probleem daar is inderdaad de geldkraan. Zij missen de miljarden die Bayer kan steken in het onderzoek naar hun eigen bestrijdingsmiddelen. Maar dat eigen onderzoek kan nooit objectief zijn, zij hebben er namelijk alle belang bij om dat gif aan de man te brengen.
Weet je wat een heel nobel gebaar zou zijn van Bayer? Geld beschikbaar stellen aan een onafhankelijk niet-commercieel instituut, zodat die de boel op een objectieve en fatsoenlijke manier kunnen onderzoeken. Als Bayer er zo van overtuigd is dat die bestrijdingsmiddelen niet schadelijk zijn, dan hebben ze toch niets te verliezen? Zijn ze in 1 keer van al het gezeur van natuurorganisaties, en anderen weldenkende mensen af. Sterker nog, ze zouden daar een hoop respect van veel mensen mee verdienen. Maar zowel jij als ik weten dat dat nooit gaat gebeuren. En we weten ook waarom niet: omdat Bayer weet wat de resultaten van die onderzoeken zullen zijn.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door Jaap v.Popering » za 08 jun 2019, 16:52

vdiesveld schreef: maar er zijn toch al lang tal van onafhankelijke instituten die gedegen onderzoek uitvoeren?

Weet je wat een heel nobel gebaar zou zijn van Bayer? Geld beschikbaar stellen aan een onafhankelijk niet-commercieel instituut, zodat die de boel op een objectieve en fatsoenlijke manier kunnen onderzoeken. .
Noem er eens één ..allemaal zijn zij afhankelijk van hun opdrachtgever ( geldstroom ) .

Neem mij niet kwalijk maar .... .
.Wie overtuigd mij dat die onderzoeken in opdracht van Bayer niet goed gedaan zijn ....omdat jij vind dat hun conclusies niet overeenkomen met jou gedachten .??
.het lijkt mij eerder dat er heen een weer met heel veel modder gesmeten wordt . .

.Denk jij echt dat zij bij Bayer gek zijn

vdiesveld

Re: Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door vdiesveld » za 08 jun 2019, 17:03

Jaap v.Popering schreef: .Wie overtuigd mij dat die onderzoeken in opdracht van Bayer niet goed gedaan zijn ....
Je kunt die onderzoeken toch nooit objectief noemen, als ze er zelf zoveel belang bij hebben?

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door Jaap v.Popering » za 08 jun 2019, 17:49

vdiesveld schreef:
Je kunt die onderzoeken toch nooit objectief noemen, als ze er zelf zoveel belang bij hebben?
Wanneer ik een bijenvolk wil verkopen ....en controleer dat zelf ......en bepaal dat deze voldoet .......Wat denk je nu zelf ???

Maar ik blijf niet eeuwig aan de gang .

vdiesveld

Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door vdiesveld » za 08 jun 2019, 18:04

Jaap v.Popering schreef:
Wanneer ik een bijenvolk wil verkopen ....en controleer dat zelf ......en bepaal dat deze voldoet .......Wat denk je nu zelf ???

Maar ik blijf niet eeuwig aan de gang .
Wat wil je hier nu mee zeggen? Ik neem aan dat je bedoelt dat een verkoper dat nooit zelf kan bepalen voor zijn eigen spullen. Maar dan zijn we het toch eens? Dan snap ik ook niet waarom je vindt dat Bayer best zijn eigen onderzoeken kan beoordelen.
En voor mij was de discussie allang klaar, toen je beloofde om voortaan niet zomaar ongefundeerd dingen te roepen, in dat andere draadje over glyfosaat. Maar je start zelf weer deze discussie met een volkomen onzinnig artikel dat je aanhaalt. Scrol maar even naar boven als je wilt.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door Jaap v.Popering » za 08 jun 2019, 18:25

vdiesveld schreef:
Wat wil je hier nu mee zeggen? Ik neem aan dat je bedoelt dat een verkoper dat nooit zelf kan bepalen voor zijn eigen spullen. .
Ik bedoel dat een verkoper dat perfect kan ....en ook zal doen . het zou wat zijn zeg ..!!!

Maar ja ....ik ben natuurlijk weer vergeten dat dat niet wetenschappelijk bewezen is ..,,,,kom nou wat een zooitje zeg ....Bahh ...


Wanneer je schade aan je bijen ervaart meld deze dan op de juiste plaats ....maar dat gezeik over Bayer en een zinnetje verkeerd gespeld ...mogelijk dit en mogelijk dat ..nogmaals ...... Bahh

vdiesveld

Re: Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door vdiesveld » za 08 jun 2019, 18:49

Jaap v.Popering schreef: Ik bedoel dat een verkoper dat perfect kan ....en ook zal doen . het zou wat zijn zeg ..!!!
Nou, dan vind ik je wel een beetje naïef Jaap, serieus. Als ik een bijenvolk bij iemand koop, dan wil ik er wel eerst even naar kijken, hoe hard die verkoper ook beweert dat het een prima volk is. Waar geld verdiend wordt, lopen er altijd genoeg mensen rond die niet helemaal eerlijk te werk gaan.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door Jaap v.Popering » za 08 jun 2019, 19:18

vdiesveld schreef:

Nou, dan vind ik je wel een beetje naïef Jaap, serieus. Als ik een bijenvolk bij iemand koop, dan wil ik er wel eerst even naar kijken, .
Als ik zo in het leven zou staan , ging ik er over denken .....

Hier heb je nog wat te lezen ....hou je daaraan dat is de enigen wet welke hier telt en al dat gezeur hangt mij al lang de keel uit .

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gsmiddelen

vdiesveld

Over wetenschappelijk bewezen gesproken .

Bericht door vdiesveld » za 08 jun 2019, 19:45

Jaap v.Popering schreef:
Als ik zo in het leven zou staan , ging ik er over denken .....
Jaap kom op, je kan mij niet wijsmaken dat zo’n mopperaar als jij zomaar alles van iedereen aanneemt. Moet je zien hoeveel moeite ik moet doen om je iets in een discussie duidelijk te maken. Laat staan als ik je iets moet proberen te verkopen.
En waarom haal je de wet erbij? Ik heb nooit gezegd dat je je niet aan de wet moet houden. Ik zeg dat je te allen tijde objectief moet blijven en niet ongefundeerd dingen moet roepen. Je hebt allang beloofd om dat niet meer te doen en ik ga je daar aan houden Afbeelding

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten