wespennest uitroeien

Verwant aan honingbijen zijn talloze insecten. Veel imkers hebben er een speciaal oog voor ontwikkeld. Ook niet verwante insecten hebben vaak hun interesse.
Plaats reactie
Lucie

wespennest uitroeien

Bericht door Lucie » vr 02 aug 2002, 23:31

in mijn tuin zitten twee wespennesten één op 30 cm van mijn achterdeur en de andere op 2m.
Twee weken geleden werd ik geprikt in mijn been, het werd eenvreselijke zwelling en zelfs kon ik één dag niet op het been staan van de pijn. teon dat over was werd mijn zoontje in zijn wang gebeten hij kreeg een hele dikke wang en moest een hoop medicijnen slikken. toen ik net een pot wilde verzetten in de tuin vielen enkele wespen aan en werd ik weer twee keer in mijn been gestoken. de voet doet vreselijk pijn en ik koel hem nu en slik iets tegen allergie Zyrtec.

mijn vraag is nu hoe kan ik deze nesten zo effektief mogelijk uitroeien en wat kan ik nog meer doen om de zwelling en pijn tegen te gaan??

Gebruikersavatar
Erik Speksnijder
Berichten: 430
Lid geworden op: wo 14 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1994
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: wespennest uitroeien

Bericht door Erik Speksnijder » za 03 aug 2002, 10:15

Lucie,

Eigenlijk ben ik zelf niet zo'n voorstander van het opruimen van wespennesten. Wespen zijn nuttige insekten, waarmee met een beetje gebruiksaanwijzing goed te leven valt. In jouw geval zitten de nesten echter welk zeer ongelukkig en derhalve dit advies:
In de handel zijn allerlei bestrijdingsmiddelen verkrijgbaar, die op zeer effectieve wijze alle vliegende insekten opruimen.
Van de firma Bayer is er een poeder in de handel (Baygon), wat je aan de ingang van zo'n nest naar binnen puft. De in- en uitgaande wespen nemen dit poeder het nest mee in en in korte tijd legt het hele nest het loodje. Het poeder breng je 's avonds aan, als alle wespen naar binnen zijn.
Hoe je iets aan de pijn van een steek kunt doen, zou ik niet weten. Ik hou al jaren bijen en reageer niet meer op een steek, maar iedere steek doet nog altijd zeer. Je bent al langs de dokter gegaan voor medicijnen tegen pijn/zwelling? Meer kun je eigenlijk niet doen.

Erik

Frans vanTongeren
Berichten: 2016
Lid geworden op: wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland

Re: wespennest uitroeien

Bericht door Frans vanTongeren » za 03 aug 2002, 10:52

Dag Lucie,

Er staat een artikel op het forum dat heet:
Wespennesten weghalen (met- en zonder gif).
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37
-
Beterschap!





Bijgewerkt door - frans vanTongeren op 03/08/2002 11:01:57

Lucie

Re: wespennest uitroeien

Bericht door Lucie » vr 09 aug 2002, 18:27

Beste Frans en Erik
Bedankt voor jullie reaktie op mijn vraag.
ondertussen is mijn been weer vrijwel genezen, veel ijspakkingen heb ik de eerste twee à drie dagen gebruikt.
Nu net terug van vakantie ga ik morgen toch maar gif kopen bij een tuincentrum zoals je me aanraadt Erik. Inderdaad ben ik er ook geen voorstander van, maar met kleine kinderen en zelf een behoorlijke allergie zie ik geen andere uitweg.
Groetjes
lucie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten