Pijlstaartvlinder/doodshoofdvlinder

Verwant aan honingbijen zijn talloze insecten. Veel imkers hebben er een speciaal oog voor ontwikkeld. Ook niet verwante insecten hebben vaak hun interesse.
pauljansen
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:11
Contacteer:

Re: Pijlstaartvlinder/doodshoofdvlinder

Bericht door pauljansen » zo 21 sep 2003, 11:20

Ik ben in het bezit van een rups met de volgende kenmerken:
8 cm lang , felgroen , wit met paarse striping , grote doorn aan de staart. Ik vermoed dat het een doodshoofdvlinder wordt. Ik zou het proces van transformatie graag willen volgen. Kan iemand me vertellen of laten weten waar ik dit kan lezen of dit mogelijk is en hoe ik dit dan moet doen.

Macro
Berichten: 20
Lid geworden op: za 23 aug 2003, 19:37
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Pijlstaartvlinder/doodshoofdvlinder

Bericht door Macro » zo 21 sep 2003, 12:12

Dag Paul,

De rups is waarschijnelijk van de Ligusterpijlstaart. Een Doodshoofdvlinder rups is geel met blauwe tot paarsgroene strepen en een slap staartje.

Als je wil proberen het proces te volgen dan is dit een goede site:

http://www.geocities.com/bertvangeel

Let er wel op de je de pop de goede temperatuur geeft want als de vlinder in december eruit komt is het alleen maar zielig. De vlinder is dan gedoemd buiten dood te vriezen. Want binnen kun je er helemaal niks mee aan en de vlinder zal dan ook niet voor nakomelingen kunnen zorgen. In dat geval kun je hem weer beter in de tuin zetten.

Sluit hem ook niet op in een potje want er is niks zo triest als na een paar maanden je bedenken dat je ergens nog dat potje hebt staan en daar de volledig kapotgevlogen vlinder in aan te treffen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten