dodelijke bevalling

Verwant aan honingbijen zijn talloze insecten. Veel imkers hebben er een speciaal oog voor ontwikkeld. Ook niet verwante insecten hebben vaak hun interesse.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

dodelijke bevalling

Bericht door Oude Essink » ma 12 sep 2011, 22:00

Het terras vóór mijn vakantiestekje in Z. Frankrijk heeft een ruw-gemetselde muur op het zuiden; daar spelen zich vele drama's af; zie op de volgende afbeelding een gebeurtenis op nog geen dm2 . Meerdere dagen was een zweefvlieg ( :?: ) bezig haar nestje klaar te maken; zij vloog af en aan. Nog geen 10 cm. erboven werd zij begerig begluurd door een geduldige hagedis, die haar neersloeg, toen zij even haar eitje kwijt moest en geen verweer had.

Afbeelding

hennie oes

Gebruikersavatar
Arnold
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 13:35
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: dodelijke bevalling

Bericht door Arnold » ma 12 sep 2011, 22:55

blijft de natuur:). wel mooi om te zien lijkt mij. hoe die hagedis echt haast ongelovelijk "lang" wacht om toe te slaan
[td][b][img]http://www.querico.nl/afbeeldingen/nieuws_bij.gif[/img][/b][/td][td][b]Aantal Volken[/b][/td][td][b]Aantal Potjes[/b][/td][td][b]Aantal Jaren Imker[/b][/td][td][b]Jaartal[/b][/td][td]-[/td][td]-[/td][td]-[/td][td][b]2009[/b][/td][td]1[/td][td]13[/td][td]1 Jaar[/td][td][b]2010[/b][/td][td]2[/td][td]15[/td][td]2 Jaren[/td][td][b]2011[/b][/td][td]3[/td][td]22[/td][td]3 Jaren[/td][td][b]2012[/b][/td][td]2[/td][td]6 ramen raathoning[/td][td]4 Jaren[/td][td][b]2013[/b][/td][td]2[/td][td]-[/td][td]5 Jaren[/td]
Honingoogst

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: dodelijke bevalling

Bericht door Jeroenvt » di 13 sep 2011, 09:08

Doodskopzweefvlieg (Myathropa florea).
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: dodelijke bevalling

Bericht door Oude Essink » di 13 sep 2011, 09:33

Ha, dank je Jeroen; ik kon het hier nergens nakijken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: dodelijke bevalling

Bericht door buzzer » wo 14 sep 2011, 15:58

Prachtige foto. Vanmorgen een actie gezien waarbij het me speet geen camera bij de hand te hebben..... Onder een afdak achter het huis vloog een bij in een spinneweb, in nog geen halve minuut werd de bij door een enorme spin in een cocon gesponnen en weggesleept. (Volgens mij was het geen bij van mij, die zouden om het web heenvliegen! :roll: )
Alle begin is (bij) zonder honing.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten