Nectarexplosie!

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: Nectarexplosie!

Bericht door petro »

Ik irriteer me soms mateloos aan de ellenlange verhalen die eigenlijk geen toegevoegde waarde hebben.
Bee tree reuze irritant!!! Lees ze dan ook vaak niet.
MAAR ik wil wel kwijt dat ik die verhalen REUZE zou missen als bv Bee tree ze niet zou plaatsen.Geen intresse,gewoon niet lezen!
MAAR STOP ER NIET MEE.(Gezien reacties in het verleden zal dat denk ik niet gebeuren :lol: )
Petro
Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Nectarexplosie!

Bericht door maartenkleijne »

Okeee, duidelijk.
Er zijn mensen die reuze genieten van de verhalen van B3, en er zijn mensen ze ze heel graag overslaan.
Als B3 erin slaagt lekker door te gaan maar wel wat korter van stof is iedereen blij :D :D :D :)
gr,
m
Gebruikersavatar
FrancA
Berichten: 1347
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 15:15
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Nectarexplosie!

Bericht door FrancA »

Vind ik een respectloos advies Maarten.
Je zou net zo goed kunnen zeggen:
als iedereen nou eens met wat meer kleur en levendigheid ging schrijven wordt dit form wat leverndiger :D

Nee, laat iedereen blijven en schrijven zoals zij/hij is en ga anderen niet voorschrijven hoe zij of hij zou moeten zijn of schrijven.
Anders worden we allemaal ouwe sikkeneurige bemoeizuchtige en saaie mannetjes en vrouwtjes.
bee-tree
Berichten: 3493
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Nectarexplosie!

Bericht door bee-tree »

Hallo allemaal, ben net 'n uur thuis. Van 4 volken bij het Koolzaad vegers gemaakt.
Vanmiddag werkten jullie bekende negatieve kreten als arbeidsvitaminen.
Dankzij de opklaringen en ondanks de windvlagen en koelte waren de bijen goed
handelbaar. Drie koninginnen waren niet gemerkt en niet geknipt. Dus kans op
zwermverlies en zwermoverlast aan derden. Dankjewel kritikasters. B3

P.S. 'n Buurman van me gebruikt te pas en te onpas als stopwoord "Allemaal lolkoek" :D
Is het zo naar jullie zin, Kleijne en consorten ?
Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Nectarexplosie!

Bericht door Santtu Pikkarainen »

Het heeft inmiddels hier niets meer met de nectar te maken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens meer aan de verhalen van bee-tree begin omdat ze lang zijn en meestal (grotendeels) niets met het originele onderwerp te maken hebben.... Misschien verhalen die beter zijn voor de bijenkroeg.
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Nectarexplosie!

Bericht door Bart de Coo »

Maarten is de rubrieksbeheerder hier, maar die lijkt ook weer iets onhandigs gezegd te hebben - zucht - dus wellicht dat u mij het benodigde gezag wilt toekennen als ik zeg dat de standpunten omtrent Bee-tree helder zijn, zodat we gauw weer kunnen terugkeren tot het onderwerp 'Nectarexplosie'.

Groet,

Bart
imker Marinus
Berichten: 407
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 10:18
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 13
Bijenras(sen): Buckfast (P, F1)
Locatie: Monster
Contacteer:

Re: Nectarexplosie!

Bericht door imker Marinus »

Jongens, laten we alsjeblieft met elkaar afspreken netjes om te gaan met forumbezoekers en het aan de admins overlaten ze op hun gedrag aan te spreken. Het lijkt me dat allemaal volwassen genoeg zijn om waardig met zulke zaken om te gaan. Wanneer meerdere personen afgeven op 1 en dezelfde persoon wordt het een ongelijke strijd. Vandaar: wanneer iemand gedrag vertoont dat niet door de beugel kan (volgens jou), waarschuw de admin, wijs hem op het "probleem" en laat hem het werk doen.
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8259
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Nectarexplosie!

Bericht door Hans van der Post. »

Bart de Coo schreef: [...............] zodat we gauw weer kunnen terugkeren tot het onderwerp 'Nectarexplosie'.
Groet, Bart
Die nectar explosie is in mijn woonomgeving totaal opgedroogd.
De eerste lindebomen hebben nu "handjes" gekregen. Zal nog een paar weken duren voordat de nectar weer gaat vloeien.
!Hans.
Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Nectarexplosie!

Bericht door Santtu Pikkarainen »

Ik heb gisteravond eindelijk de bijenuitlaten geplaatst. De honingkamers lijken goed vol te zitten. De dames zaten gisteravond nog lekker te ventileren, dus blijkbaar komt er nog wel nectar binnen. Bij mij wordt de voorjaarsdracht gevolgd door bloei van bramen en sporkehout. Ik heb ook Acacia's in de buurt staan, maar weet niet of die al bloeien.
Toevallig viel er vanochtend een takje van een linde bij het hondenuitlaatplekje. Er zitten nog maar hele kleine knopjes aan. Dus ik verwacht dat dat ook nog wel een aantal weken duurt. Normaal pas eind juni/begin juli dacht ik.
Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Nectarexplosie!

Bericht door Santtu Pikkarainen »

Gisteren de honingkamers afgenomen. Bij het volk met 2 HK's alleen de bovenste. De onderste zat nog niet vol genoeg. Gisteravond geslingerd: 16,8 kg goud met een heerlijk zachte smaak! Dit is van 2 volken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten