Krokussen en Sneeuwklokjes bollen gekocht

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Krokussen en Sneeuwklokjes bollen gekocht

Bericht door Santtu Pikkarainen » do 29 sep 2011, 12:52

Nu bij Action: Krokussen, Tulpen, Hyacinten: 3 bakjes voor 1,98. Bij de krokussen zitten er 17 bollen in een bakje.
Ik heb 6 bakjes krokussen gekocht.

Gebruikersavatar
Mieke
Berichten: 18
Lid geworden op: za 13 aug 2011, 20:56
Locatie: Heerde
Contacteer:

Re: Krokussen en Sneeuwklokjes bollen gekocht

Bericht door Mieke » ma 03 okt 2011, 13:20

En daar is ook bij de Aldi in Nederland de aanbieding van bloembollen, o.a. krokussen: 50 voor 1.49 euro!
Nu er nog even 1000 planten ............. :be7:

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Krokussen en Sneeuwklokjes bollen gekocht

Bericht door Oude Essink » do 06 okt 2011, 20:12

Let daarbij op de grondsoort waarin je ze poot. Vele keren pootte ik er vele honderden in mijn natte Betuwse klei. Komen er 3 op en het jaar daarna is het alweer over. Ik heb het met spijt opgegeven.

Afbeelding

Gebruikersavatar
marc
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 01:34
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Krokussen en Sneeuwklokjes bollen gekocht

Bericht door marc » do 06 okt 2011, 20:21

Ook uitkijken voor woelmuizen, zij zijn verzot op krokusbollen. Vorige jaar oktober 1000 krokusbollen gepoot, dit voorjaar geen enkel bloem gezien.
Ze hebben wellicht feest gevierd onder het sneeuwdek van dec 2010. Het was mijn laatste poging.

Eugeen
Berichten: 82
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 10:49
Imker sinds: 2009
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Belgie / Tessenderlo
Contacteer:

Re: Krokussen en Sneeuwklokjes bollen gekocht

Bericht door Eugeen » do 06 okt 2011, 22:16

De krokussen die ik vorig jaar en het jaar daarvoor heb geplant, hebben allemaal gebloeid. En dit ondanks het feit dat de bodem in de wintermaanden bedekt is met 10-20cm water. Het gaat hier wel niet om kleigrond maar ijzerhoudende zandgronden. En het water is trouwens een prima rodenticide :lol: Ik heb alvast nieuwe bollen geplant en plan om dit nog enkele jaren verder te doen.
Groeten,
Eugeen

Ronnie76
Berichten: 80
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 21:03
Contacteer:

Re: Krokussen en Sneeuwklokjes bollen gekocht

Bericht door Ronnie76 » vr 07 okt 2011, 08:31

marc schreef:Ook uitkijken voor woelmuizen, zij zijn verzot op krokusbollen. Vorige jaar oktober 1000 krokusbollen gepoot, dit voorjaar geen enkel bloem gezien.
Ze hebben wellicht feest gevierd onder het sneeuwdek van dec 2010. Het was mijn laatste poging.
Dat is inderdaad niet zo fraai......
Aan het poten van mijn krokussen ben ik nog niet toegekomen,
Ik was van plan die van mij in het bos perceel(zeer humusachtige bodem dus en waarschijnlijk vrij spel voor de muizen) aan te planten waar ik mijn kasten heb staan. Zo'n 75 meter verder op (buiten het bos) heb ik nog wel een mooi stuk gras land waar ik zou kunnen aanpoten. Is dat al te ver weg of vliegen ze een dergelijke afstand al wel ? (ik meen dat ze tot 100m vlogen de eerste dagen)
Enige probleem wat ik daarbij voorzie is dat mijn schoonpa al weer vroeg in het seizoen met de grasmaaier er over heen gaat en ik niet weet of dat wel zo gezond is voor de krokusbolletjes....

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Krokussen en Sneeuwklokjes bollen gekocht

Bericht door maartenkleijne » vr 07 okt 2011, 12:23

Het is al eerder genoemd: woelmuizen vinden de boeren-crocus/tomasiana minder lekker.
gr,
m

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten