Dracht vanaf eind juni

Over het voedsel van bijen en hommels en hun rol bij de bestuiving in natuur en cultuur.

Moderator: maartenkleijne

Plaats reactie
Bijenkoning07
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 06 feb 2015, 19:56
Imker sinds: 1977
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): carnica en Buckfast
Locatie: Vught
Contacteer:

Dracht vanaf eind juni

Bericht door Bijenkoning07 » di 30 mei 2023, 15:55

De linde staat in dikke knop, ik verwacht dat in het weekend de eerste linde staan de bloeien hier. (Regio 's Hertogenbosch) maar na een maandje... is dat voorbij en is t gedaan met de dracht hier. Dus ben ik op zoek waar ik eind juni, begin juli met mijn bijen naar toe kan reizen om nog een leuke zomer/najaarsdracht mee te kunnen genieten. Heeft iemand een idee?
Groeten uit Brabant

Bij zijn
Berichten: 7
Lid geworden op: za 19 mar 2022, 21:35
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Re: Dracht vanaf eind juni

Bericht door Bij zijn » zo 18 jun 2023, 08:02

De Reuzenbalsemien in de Biesbosch is nu volgens mij. En eventueel de heiden maar dat is weer lastig oogsten. Verder durf ik het zo niet te zeggen. Na de linden is de meeste dracht wel over.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Dracht vanaf eind juni

Bericht door Hans van der Post. » zo 18 jun 2023, 22:55

Bij zijn schreef:
zo 18 jun 2023, 08:02
De Reuzenbalsemien in de Biesbosch is nu volgens mij. En eventueel de heiden maar dat is weer lastig oogsten. Verder durf ik het zo niet te zeggen. Na de linden is de meeste dracht wel over.
Kijk een rond in je omgeving waar de bijen op vliegen en het verzamelde kleur stuifmeel wat ze aan de de achterpoten dragen.
Verder is er ook veel nectar en stuifmeel voor de bijen te vinden op klimop in juli/september.
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten