Honing in karton

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Honing in karton

Bericht door Bart de Coo » za 19 nov 2011, 22:08

Afbeelding


Besten,

(Bij mij in beeld verschijnt de foto enorm groot. Ik hoop dat dat bij jou niet zo is.)

Deze foto maakte ik op vakantie in Frankrijk. Ik loop al jaren rond met de vraag of zoiets niet in Nederland realiseerbaar is. De Fransen verkopen hun honing graag in karton. Waarom doen wij dat eigenlijk niet?

Mijn wederhelft vindt dit niet zo handig. Zo'n kartonnetje valt altijd om en gaat altijd lekken, vindt ze. Ik vind dat wel meevallen. Verder is het product onzichtbaar.

Maar voordelen zijn er ook. Geen gezeul meer met grote dozen vol glaswerk. Geen gedoe meer met glaswerk schoonmaken of potjes inzamelen of wat dan ook. Het is goedkoper. Het vereist veel minder opslagruimte.

Zou er geen bedrijf bestaan waar je duizend van die dingen kunt bestellen met je eigen opdruk, zoals vistaprint.nl? Wat weerhoudt ons er eigenlijk van om onze honing zo te verpakken?


Groet,


Bart

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 731
Lid geworden op: di 18 feb 2003, 21:23
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Honing in karton

Bericht door willem » za 19 nov 2011, 23:06

Bart de Coo schreef: (Bij mij in beeld verschijnt de foto enorm groot. Ik hoop dat dat bij jou niet zo is.
Ook levensgroot.
Wat weerhoudt ons er eigenlijk van om onze honing zo te verpakken?
Omdat niemand het dan koopt.
Groeten, Willem :violin:

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Honing in karton

Bericht door maartenkleijne » zo 20 nov 2011, 03:45

Vroeger was in de supermarkt de allergoedkoopste honing in een kartonnetje.
gr,
m

jossmits
Berichten: 674
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 07:54
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): op dit moment geen bijen
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Honing in karton

Bericht door jossmits » zo 20 nov 2011, 09:03

In kartonnen potjes ken ik niet. Ook in mijn franse catalogie kan ik ze niet vinden.
Onze vereniging koopt wel gezamenlijk plastic potjes in met een eigen tekst er op. Ze worden gekocht bij NICOT, dezelfde als van de plastic bodems voor kasten. De minimum ordergrootte voor eigen teksten is 2400 potjes. De internetsite van NICOT is http://www.nicot.fr. ze hebben ook en engels versie van hun site. Het prijsverschil met gezamenlijke inkoop is enorm. Ik betaal via de vereniging ongeveer 18 cent per potje. Vorige jaar kwm ik wat potjes tekort en moest ik bij een lokale cooperatie wat potjes bijkopen voor 38 cent per potje.

groeten,
Jos

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honing in karton

Bericht door Oude Essink » zo 20 nov 2011, 09:29

In de gids van nevière staan 21 verschillende karton potten afgebeeld; ook op de markten zijn deze potten een gewone en niet onaantrekkelijke verschijning.
Wellicht nog hygienisch ook, want je hergebruikt ze niet. Misschien is de strijd glas versus karton te vergelijken met de kroonkurk versus schroefdop in de wijnhandel. Met een beroep op de "traditie" keuren "wijnkenners" de wijn die onder de schroefdop vandaan komt af; schroefdop liefhebbers hebben het niet op die door vuil besmette en geurtjes afgevende kurken; bovendien heb je met de schroefdop geen geklooi met kurkentrekkers.
hennie oes

jossmits
Berichten: 674
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 07:54
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): op dit moment geen bijen
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Honing in karton

Bericht door jossmits » zo 20 nov 2011, 10:38

Hennie,
Als je de Orcaplast potten bedoelt dan zijn deze potten zijn in feite ook plastic potten. Ze voelen aan en zien er uit als kartonnen potten.
inderdaad wel fraaie potten. Ik heb een voorkeur voor de transparante nicoplast potten.
Jos

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8253
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Honing in karton

Bericht door Hans van der Post. » zo 20 nov 2011, 13:00

Afbeelding

Afbeelding

Wil ook een "duit" -honingpot in de "collecte" bus bijdragen.

Deze honing met pot kreeg ik vorige zomer (2010) van Griekland gangers
Het is een klein formaat "bierblikje" met een zelfde soort sluiting als je deze hebt geopend een voor de honingpot een kunststof dekseltje.
Moet nog proeven!
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten