HONING MET KANEEL

Over producten voor bijen (suiker) en van bijen (was/honing/stuifmeel/propolis enz.), recepten, en over de therapeutische mogelijkheden van deze produkten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

HONING MET KANEEL

Bericht door maartenkleijne » zo 20 mei 2012, 23:15

Recentelijk is er veel nieuws over honing met kaneel en de wonderbaarlijke therapeutische effecten daarvan. Google op HONING MET KANEEL en je vindt tal van nieuws. Vanmiddag op de biologisch-dynamische jaarmarkt in Hilversum verkochten we op de VBN stand ook honing. En daar was ook vraag naar - je raadt het al- HONING MET KANEEL. Deze klant vond het heel jammer dat nog geen imker deze combinatie in de juiste menging aanbiedt.
Is het iets voor U?
gr,
m

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: HONING MET KANEEL

Bericht door m.kolsters. » ma 21 mei 2012, 19:19

Jammer Maarte, maar 2011 is hier ook al over gesproken, het was cholesterol verlagend.
Ze hadden het kunnen weten.
Tinus Kolsters

Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: HONING MET KANEEL

Bericht door semar » wo 23 mei 2012, 10:51

mag je het dan nog wel honing noemen?
honing moet toch vrij zijn van toevoegingen?

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)

Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 95
Lid geworden op: di 22 nov 2011, 18:43
Contacteer:

Re: HONING MET KANEEL

Bericht door Fay » ma 28 mei 2012, 00:05

Klinkt wel lekker, honing met kaneel. Voor zover ik weet mag het inderdaad geen honing meer heten maar wel 'honing met kaneel'.

Ik vraag me dan af: Hoe moeilijk is het om zelf wat kaneel bij je honing te mengen?
Maar als mensen daar extra voor willen betalen mogen ze dat zelf weten. Ik zou aan je potjes honing een zakje kaneel bevestigen met exacte de speciaal afgemeten hoeveelheid. Als het dan niets wordt heb je niet al je honing verpest met kaneel. :D

Doe mij dan maar een appeltaart met honing en kaneel :dance:

Rikkie
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 11:36
Locatie: Huizen
Contacteer:

Re: HONING MET KANEEL

Bericht door Rikkie » zo 10 jun 2012, 11:23

Kaneel is een specerij die behalve bloedsuiker verlagend ook conserverend werkt. Ik heb in de koelkast een potje staan met rabarber met een kaneelstokje erin. Dat staat er vanaf vorig jaar, rond deze tijd. Ik wil kijken wat er mee gebeurd. Er zit geen suiker in de rabarbermoes. Alleen kaneel en een stokje kaneel.
Veel van dit soort weetjes heb ik meegekregen op de opleiding voor natuurvoedingskundige op Kraaybeekerhof in Driebergen.
"Het beste recept tegen een saai leven is nieuwsgierigheid". Walt Disney

Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: HONING MET KANEEL

Bericht door semar » ma 11 jun 2012, 08:08

Fay schreef:Klinkt wel lekker, honing met kaneel. Voor zover ik weet mag het inderdaad geen honing meer heten maar wel 'honing met kaneel'.

Ik vraag me dan af: Hoe moeilijk is het om zelf wat kaneel bij je honing te mengen?
Maar als mensen daar extra voor willen betalen mogen ze dat zelf weten. Ik zou aan je potjes honing een zakje kaneel bevestigen met exacte de speciaal afgemeten hoeveelheid. Als het dan niets wordt heb je niet al je honing verpest met kaneel. :D

Doe mij dan maar een appeltaart met honing en kaneel :dance:

honing moet volgens de wet vrij zijn van welke toevoeging ook dus ´honing met kaneel´is dus geen optie
zodra er kaneel in zit is het geen honing meer (voor de wet dan).
zoals dat ook geld voor honing met walnooten.

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten