Korfvlechten

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
kohajo
Berichten:9
Lid geworden op:ma 03 dec 2001, 19:34
Locatie:Belgium
Contacteer:
Korfvlechten

Bericht door kohajo » za 22 dec 2001, 21:01

Hallo,

Sinds enkele weken lees ik de berichten en gesprekken op het forum. Ik ben ongeveer twee jaar imker, er valt dus nog veel te leren voor mij. De berichtjes zijn erg interessant maar soms ook erg technisch en de laatste dagen soms nogal verwarrend voor een (nu nog) nieuwe deelnemer (met al die "persoonlijke toestanden" ertussen...)
Toch vind ik het forum een leuke ontdekking.
Ik heb tien bijenvolken waarvan 6 in Oostende staan en 4 in Brugge (België). De kasten zijn van het type Zander. Imkeren is een prachtige hobby, maar dat hoef ik hier niemand te vertellen,zeker?

Een tijdje geleden volgde ik een cursus korfvlechten. Erg leerrijk en boeiend om te doen.
Ik had dan ook alvast een vraagje om te starten. Ik ben op zoek naar een boekje over Korfvlechten (bijenkorven welteverstaan) Dit werd geschreven door een zekere Toon Brekelmans en is uitgegeven geweest door Cantecleer. Meer info heb ik er niet van. Moest er iemand zijn die me nog aan dit boekje kan helpen, zou ik dat erg waarderen. Indien er mensen zijn die andere werken kennen over het praktisch vlechten van korven, alle tips zijn welkom!!!
Zo, 't Is gelukt, een eerste forumberichtje is gelanceerd! Tot later!
:?:

Gebruikersavatar
Jan Kruit
Berichten:305
Lid geworden op:vr 12 jan 2001, 00:00
Imker sinds:1970
Aantal volken:50
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Ter Apel Nederland
Contacteer:

Re: Korfvlechten

Bericht door Jan Kruit » zo 23 dec 2001, 13:15

Welkom op het Forum. Ook leuk dat je de gevraagde persoonlijk gegeven ook hebt ingevuld. Nu nog een foto en je bent wat minder anoniem.


Met vriendelijke Imkersgroet
uit het "hoge Noorden"

Jan Kruit

http://www.kruit-marga-jan.tmfweb.nl (vernieuwd op 20.12.2001)

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Korfvlechten

Bericht door Frans vanTongeren » zo 23 dec 2001, 15:11

Dag Walter,
je valt met je neus in de (hollandse)boter!
Dat boekje van Toon Brekelmans heb ik in mijn boeken-korf staan en tevens een gekopieerde versie daarvan.
Als je me je adres laat weten, plak ik een eurozegeltje op de A-viertjes en stuur het pakket naar België.
(En niet bang zijn voor 'persoonlijke toestanden'. Als je goed leest en helder denkt, lukt dat je wel.)
-
Ik zie dat Romée je bericht geplaatst heeft in een andere rubriek. Die vrouw kent haar laatjes!)



Edited by - frans vantongeren on 23/12/2001 15:12:40

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Korfvlechten

Bericht door Oude Essink » zo 23 dec 2001, 21:23

Dag Walter,
Een zeer practisch handboekje over korfvlechten is:
Toon Brekelmans Korfvlechten ISDN 90 2131361 8 (wllicht in een imkersartikelenwinkel)
Een aardig boekje: B.Jacobs H Plettenburg Arnhem, uitg Het Nederlands Openluchtmuseum. en tenslotte een boekje van de bekende Speelziek: Jan van de Veluwe, Korfimker. Eens een beroep...thans een hobby uitg VBBN
Ik weet uit ervaring: erg leuk om je eigen korven te maken met nog een mand voor de hond. Veel plezier!
hennie oes


Afbeelding

Edited by - Oude Essink on 24/12/2001 12:33:26

Frans vanTongeren
Berichten:2016
Lid geworden op:wo 29 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland

Re: Korfvlechten

Bericht door Frans vanTongeren » vr 28 dec 2001, 16:05

Dag Walter,
De 'postman' is onderweg naar Oostende, met 31 velletjes onder zijn arm!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten