www.adopteereenbijenvolk.net

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door Jeroenvt »

Maar je bent wel dezelfde die zich in 2003 al registreerde als DaanL? Het is voor de discussie fijner als je vanuit 1 account werkt op een forum (om stropoppen te voorkomen enzo).

Maar hebben jullie dan al wel gerichte projecten qua onderzoek en onderwijs?
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl
Gebruikersavatar
frakke
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 22:15
Locatie: Deurne(Antwerpen)
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door frakke »

voor mij als Belg en de belgen kunnen er wat van ,blijft het mooi beloven zoals ze in Belgie heel goed kunnen!!!!

ipv adopteer een bijenvolk
is beter in mijn ogen
koop 2 potjes honing en sponser ons :mrgreen:

persoonlijk zou ik dan beter steunend lid worden van een plaatselijke bijengilde

hier heb je ook een goed doel met een bekende naam dat is geen garantie
http://www.zita.be/entertainment/nieuws ... geeft.html
Gebruikersavatar
frakke
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 22:15
Locatie: Deurne(Antwerpen)
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door frakke »

Jeroenvt schreef:
AdopteereenBijenvolk schreef:Ik wacht meer grote spanning af of de heren Van Poppering en Van de Post dit ook kunnen onderbouwen.
Bovendien zegt dit ook veel over het vertrouwen wat de heren hebben in het bestuur en comite van aanbevelingen van deze stichting. Mijn inziens zijn dit allemaal heren met een behoorlijke staat van dienst, zowel binnen, als buiten de bijenhouderij.

http://www.adopteereenbijenvolk.net/bestuur.html
http://www.adopteereenbijenvolk.net/overons.html
Jawel, maar wie ben jij!!!
kennen jullie het spelletje WIE IS HET?

ben je een Man? :mrgreen:
Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door Jaap v.Popering »

Ik wacht meer grote spanning af of de heren Van Poppering en Van de Post dit ook kunnen onderbouwen.

Mijn vermoeden aangaande die opmerking is ik citeer ;


Petitie stop bijensterfte

Veel mensen zijn bezorgd over de grote bijensterfte van de laatste jaren. Het vermoeden bestaat dat het gebruik van bepaalde bestrijdingsmiddelen, insecticiden, de weerstand van bijen ondermijnt. In verschillende landen zijn deze middelen al verboden, maar niet in Nederland.
Op stopbijensterfte.petities.nl kun je de petitie hiervoor ondertekenen.



Dit staat op jullie site , en daar elk ervaren Imker weet dat dit NIET de oorzaak is van de verdwijnziekte , wel een sterven naar een verbod op gewasbeschermingsmiddelen vind ik dit een ander streven dan liefde voor de Bijenwereld .
Ga dan ook gewoon de straat op in het jasje van (milieu fanaten ) die jas past je beter .

Jaap v P
Laatst gewijzigd door Jaap v.Popering op zo 26 sep 2010, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
frakke
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 22:15
Locatie: Deurne(Antwerpen)
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door frakke »

BijDaan.nl schreef:De eerste post in deze serie is door iemand anders gedaan, de reacties in deze serie komen van mijn toetsenbord. Van het toetsenbord van Daan Ludwig

als de EERSTE post van iemand anders is en de ANDERE reacties van jou zijn dan zijn jullie toch dezelfde persoon
want toen je dit schreef was het je EERSTE reactie dat je plaatste in deze serie en je schrijft de reacties in deze serie komen van mijn toetsenbord :?:
want http://www.adopteereenbijenvolk.net heeft meer als 1 bericht geplaats
dan heb je 3 namen BIJDAAN.NL DAANL en www.adopteereenbijenvolk.net

:think: :think: :think: :think: :think: :think: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar:
Gebruikersavatar
frakke
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 24 jun 2009, 22:15
Locatie: Deurne(Antwerpen)
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door frakke »

wie kan er nog volgen :snooty:
Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door Jeroenvt »

Jaap v.Popering schreef:Dit staat op jullie site , en daar elk ervaren Imker weet dat dit NIET de oorzaak is van de verdwijnziekte , wel een sterven naar een verbod op gewasbeschermingsmiddelen vind ik dit een ander streven dan liefde voor de Bijenwereld .
Ga dan ook gewoon de straat op in het jasje van (milieu fanaten ) die jas past je beter .
Dit is off topic, maar dat bestrijdingsmiddelen wel degelijk een bijdrage aan het sterven van de bijen hebben staat inmiddels wel als een paal boven water. Alleen in Nederland ontkent men dit nog, de rest van de wereld heeft dit inmiddels via wetenschappelijk onderzoek bewezen. Het is niet de enige oorzaak, dat staat ook wel vast.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl
Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door Jaap v.Popering »

Jeroenvt schreef:
Jaap v.Popering schreef:
Dit is off topic, maar dat bestrijdingsmiddelen wel degelijk een bijdrage aan het sterven van de bijen hebben staat inmiddels wel als een paal boven water.
Dit is mij pas VIJFTIG jaar bekend . Maar Bijensterfte door gewasbeschermingsmiddelen heeft niets met de huidige zogenaamde verdwijnziekte te maken . En dan moet je gewoon uitkomen waar je voor staat

Overigens hoop ik niet dat het weer de gehele winter over dit thema gaat , want daar is volgens mij genoeg over geschreven . Volgens mij zijn wij de tijden van ; Nosema ceranae en van neonicotinoïden " als oorzaak gepasseerd en wordt het tijd om de echte oorzaak ( Varroa - Virus ) onder oogen te zien

Jaap v P
jjmvaningen
Berichten: 1107
Lid geworden op: zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door jjmvaningen »

leuk initiatief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ben benieuwd hoe het in de tjd gaat lopen.
de oprichters ( + toezichthouders) succes toegewenst!!
groet, jacques
Ruinerweg
Berichten: 685
Lid geworden op: ma 02 feb 2004, 11:03
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Carnica F 1
Locatie: koekange
Contacteer:

Re: www.adopteereenbijenvolk.net

Bericht door Ruinerweg »

Waarom maakt de opsteller zich niet gewoon met naam en toenaam bekend. Het comite van aanbeveling of bestuur neemt op deze manier wel een hele zware verantwoordelijkheid op zijn schouders. Of dit wat bijdraagt aan het belang, nut en plezier in de bijen vraag ik me af.
Dus...............kom voor de draad!

Groeten,

Roel
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten