ALV - 28 april 2012

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
petro
Berichten:946
Lid geworden op:wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds:1973-1974
Aantal volken:5
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Amsterdam,Nederland
Contacteer:
Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door petro » vr 06 apr 2012, 15:36

Het is heel duidelijk wat Wim bedoelt,namelijk dat dit forum niet is bedoelt om uit te vinden hoe of wat bij de NBV.
Daar zijn de kanalen van de NBV. voor.
Dat er rubriekbeheerders zijn die lid ervan zijn weet ik niet, maar mocht het zo zijn?, die zijn hier op de site als imker.
Stukken van ledenvergaderingen(van welke imkervereniging dan ook) kunnen worden geplaatst,met nadruk op kunnen!
Denk dat je dit soort discussies moet aangaan met diegene die er over gaan maar niet op de site.
Petro
nhl_bit schreef:
Wim Joosten schreef: Wij zijn geen nbv-site en weten dit soort dingen ook niet. Je kunt dus het beste deze vraag aan het secretariaat van de nbv stellen.
De rubriek-beheerders van deze site zijn ook lid van de redactie van de NBV. Ze hebben vast toegang tot de ALV stukken en zouden die hier toch kunnen plaatsen?
Om te peilen of er meer imkers zijn die de stukken nog niet hebben kunnen inzien, lijkt me dit forum een goede plaats voor een discussie of de stukken niet makkelijker toegankelijk gemaakt kunnen worden. Of ben ik de enige imker die de stukken graag wil inzien maar er moeilijk toegang tot heeftt?

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door Oude Essink » vr 06 apr 2012, 18:53

nog maar weer eens

De rubriek-beheerders van deze site zijn ook lid van de redactie van de NBV

Dit is voor mij echt nieuw!! Ik voor mij ben geen lid van de NBV maar van de ANI. Deze site is van alle nederlandstalige imkers voor alle nederlandstalige imkers; onafhankelijk van welke vereniging dan ook. De grootste vereniging NBV sponsort ons en daar zijn wij blij mee, maar wij opereren onafhankelijk. Iedere vereniging heeft de mogelijkheid in de rubriek "imkerverenigingen" kopij aan te bieden; als de NBV haar jaarstukken daar wil droppen: welkom; meer voor de hand ligt dat zij dat op hun eigen site doen. Als een lid van de NBV benieuwd is naar die stukken ligt het toch voor de hand het secretariaat van de NBV te bellen en ernaar te informeren.


Afbeelding

nhl_bit
Berichten:54
Lid geworden op:ma 30 jun 2008, 20:54

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door nhl_bit » za 07 apr 2012, 00:53

Oude Essink schreef:nog maar weer eens

De rubriek-beheerders van deze site zijn ook lid van de redactie van de NBV

Dit is voor mij echt nieuw!!
Echt niet!
Als een lid van de NBV benieuwd is naar die stukken ligt het toch voor de hand het secretariaat van de NBV te bellen en ernaar te informeren.
Ik ben niet alleen geïnteresseerd in de stukken, ik vind dat de vereniging ze makkelijker voor "gewone leden" beschikbaar moet maken, via de eigen site, of via dit forum. Gedelegeerde informatievoorziening is niet meer van deze tijd.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door maartenkleijne » za 07 apr 2012, 03:56

Van de 7 redactieleden van dit Forum zijn er 5 gewone leden van de NBV, 2 zijn lid van de ANI en 1 is lid van een Vlaamse vereniging, of er ook een ABTB-lid tussen zit weet ik eigenlijk niet. Eentje is ook betrokken bij het blad Bijenhouden.
Geen een redactielid heeft meer toegang tot NBV-stukken dan andere gewone NBV-leden.
gr,
m

petro
Berichten:946
Lid geworden op:wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds:1973-1974
Aantal volken:5
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door petro » za 07 apr 2012, 08:24

Hoe het verder ook gebracht of gezien wordt door één of meerdere personen,feit blijft dat dit onderwerp met de NBV moet worden besproken en niet op dit forum!!!!!!
Petro
nhl_bit schreef:
Oude Essink schreef:nog maar weer eens

De rubriek-beheerders van deze site zijn ook lid van de redactie van de NBV

Dit is voor mij echt nieuw!!
Echt niet!
Als een lid van de NBV benieuwd is naar die stukken ligt het toch voor de hand het secretariaat van de NBV te bellen en ernaar te informeren.
Ik ben niet alleen geïnteresseerd in de stukken, ik vind dat de vereniging ze makkelijker voor "gewone leden" beschikbaar moet maken, via de eigen site, of via dit forum. Gedelegeerde informatievoorziening is niet meer van deze tijd.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door Oude Essink » za 07 apr 2012, 09:43

ik vind dat de vereniging ze makkelijker voor "gewone leden" beschikbaar moet maken, via de eigen site, of via dit forum. Gedelegeerde informatievoorziening is niet meer van deze tijd.
Dat vind ik nou ook!! maar ik vind ook: als ik de stukken van de tweede kamer wil inzien, richt ik mij tot de betreffende instantie van de tweede kamer; als ik de jaarstukken van de vereniging voor entomologie wil bekijken, richt ik mij tot de betreffende instantie van de vereniging voor entomologie; als ik vind, dat de NBV haar jaarstukken beter bereikbaar moet maken "voor gewone leden", richt ik mij tot de betreffende instanties van de NBV en dan dram ik net zolang door, tot ik mijn zin heb gekregen en als ik die niet krijg, dan ga ik bij mijzelf te rade of dit een reden kan zijn mijn lidmaatschap op te zeggen. Ik zou ervoor terug deinzen Jan en Alleman, die niets voor mij kunnen betekenen in dit opzicht, daar drammerig mee te blijven lastig vallen.
Vandaar mijn verzoek aan schrijver van voornoemd citaat (openbaarlijk anders komt dáár weer discussie over :( ). Houd er hier mee op en kies de juiste geadresseerde.

Afbeelding

nhl_bit
Berichten:54
Lid geworden op:ma 30 jun 2008, 20:54

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door nhl_bit » ma 09 apr 2012, 00:03

Volgens mij richt ik mij tot de juiste groep, imkers al dan niet lid van de NBV. Jan en alleman de imker kunnen dus wel wat voor mij betekenen, iedereen kan de stukken plaatsen. Ik vind dat er nogal paniekerig gereageerd wordt op discussie over de NBV. Op een forum voor imkers moet gediscussieerd kunnen worden over alle dingen die imkers bezig houden, en daar behoord kritiek op de Nederlandse bijenhouders vereniging ook bij. Ik wil graag de ALV stukken lezen. Ik vind het leuk om te weten wat er in de vereniging gebeurt, en ben voor een breed gedragen imkervereniging.

nhl_bit
Berichten:54
Lid geworden op:ma 30 jun 2008, 20:54

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door nhl_bit » ma 09 apr 2012, 00:28

Jan en Alleman kunnen trouwens ook een vuist maken, en dingen veranderen.

Els Kleijnendorst
Berichten:976
Lid geworden op:zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door Els Kleijnendorst » ma 09 apr 2012, 10:41

Beste nhl_bit,

hou alsjeblieft op met drammen en ga naar de secretaris van jouw subvereniging of de NBV-site voor de gewenste info.

Uit jouw berichten blijkt dat je iemand bent die openheid zeer op prijs stelt, maar waarom verschuil je jezelf dan achter een nietszeggend anoniem? In de imkergelederen is het gebruikelijk dat men weet met wie men te doen heeft. Dat geeft wederzijds vertrouwen en herkenning bij bijeenkomsten.

Ik weet dat het off-topic is, maar de laatste jaren melden nieuwe leden zich in toenemende mate (vaak ook nogonder een anoniem) en stellen vragen waarop ze zelf, na een kleine zoekslag op het forum, makkelijk een antwoord hadden kunnen vinden. En zijn dan ook nog regelmatig ontstemd wanneer zij niet gelijk (of in het geheel geen) of een hun niet passend antwoord krijgen.
Dit is voor mij in ieder geval de reden waarom ik slechts bij hoge uitzondering nog reageer op berichten.

Met vriendelijke groet,
Els Kleijnendorst

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten:1675
Lid geworden op:do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1977
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door Kroese » ma 09 apr 2012, 12:45

Els Kleijnendorst schreef:Beste nhl_bit,

hou alsjeblieft op met drammen en ga naar de secretaris van jouw subvereniging of de NBV-site voor de gewenste info.

Uit jouw berichten blijkt dat je iemand bent die openheid zeer op prijs stelt, maar waarom verschuil je jezelf dan achter een nietszeggend anoniem? In de imkergelederen is het gebruikelijk dat men weet met wie men te doen heeft. Dat geeft wederzijds vertrouwen en herkenning bij bijeenkomsten.

Ik weet dat het off-topic is, maar de laatste jaren melden nieuwe leden zich in toenemende mate (vaak ook nogonder een anoniem) en stellen vragen waarop ze zelf, na een kleine zoekslag op het forum, makkelijk een antwoord hadden kunnen vinden. En zijn dan ook nog regelmatig ontstemd wanneer zij niet gelijk (of in het geheel geen) of een hun niet passend antwoord krijgen.
Dit is voor mij in ieder geval de reden waarom ik slechts bij hoge uitzondering nog reageer op berichten.

Met vriendelijke groet,
Els Kleijnendorst
Dag Els,
Dit ben ik zeer met je eens, allerlei prachtige namen met een lege profiel.
Je weet totaal niet met wie je te maken hebt.
Als je een bijenhouder bent hoef je jezelf toch niet achter een fake naam te verschuilen.
Het commentaar van deze z.g. imkers heeft voor mij "NUL" waarde.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten