Met de stille trom...

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
hans hoogendoorn
Berichten:929
Lid geworden op:di 18 mei 2004, 19:06
Locatie:Veelerveen
Contacteer:
Re: Met de stille trom...

Bericht door hans hoogendoorn » di 03 mar 2009, 15:55

Beste forumers

[:I][:I] Met de stille trom was inderdaad m’n bedoeling, zowel indertijd het beginnen als het nu stoppen. [:I][:I]
Deze reacties verrassen me en doen me heel goed.

Enkele weken geleden aangekondigd en vorige week de knoop doorgehakt. Voornamelijk tijdgebrek. Doet altijd pijn, maar is goed.
Echter, niet getreurd. Er is intusse sprake van een frisse ploeg met Jeroen van Tol als technisch medewerker. Jeroen doet dit werk ook voor zijn beroep en gaat zelfs proberen om het oude forum onder nieuwe stabielere software te laten draaien, geholpen door Albert Stoter. Veel van de oude werkzaamheden worden mogelijk geautomatiseerd. Licht aan de horizon.

Tja in mei 2004 ben ik als forumdeelnemer begonnen en toen ik 3 jaar geleden werd gevraagd om te helpen bij het beheer heb ik onmiddellijk ja gezegd.
Later kwam de techniek enzo erbij. Het technisch beheer was eigenlijk wat te hoog gegrepen voor een goedwillende vrijwilliger als ik.
Het lastigst was de tijd toen er van alles ging haperen en stotteren. Slopend.
Echt meedoen op het forum werd daardoor vanzelf minder.

De meesten van mijn forum-bijdragen zijn intussen verhuisd naar het archief (ouder dan een jaar) en zijn daar nog te lezen.
Heb er van de week nog eens met plezier in teruggebladerd. Van kreatief tot dom en 'soms' ook wel wat te breedvoerig.

:D Haha, zoals de paniek rond m’n eerste stapjes rond koninginneteelt met een geïmproviseerde broedstoof onder de dekens en een dode zweefvlieg of daas, waarbij ik dacht, dat de bijen de koningin wel heel erg te grazen hadden genomen.
En het zelf maken van suikerdeeg met poedersuiker voor de miniplusjes en de ontdekking, dat de afsluitingen van kastjes en poederbus wel erg toevallige overeenkomsten vertoonden.
De schakeling voor de roterende kast doe ik hier ook ff bij :

[img]http://www.bijenhouden.nl/beeld/h/hanshoogendoorn/hhoogendoorn_broedstoof.jpg[/img] Afbeelding
Afbeelding
[/img]Afbeelding

Tot zover mijn terugblik. Wie weet wat in de toekomst weer opborrelt en wat hier of elders te delen valt.

Geweldig zo’n forum, een comunity waar allerlei ideeën en meningen over bijen en randverschijnselen
op een vriendschappelijke en gelijkwaardige manier gedeeld kunnen worden.
Heb er zeker vrienden aan over gehouden ! Jullie ook hardstikke bedankt !


Met vriendelijke groet

Hans Hoogendoorn.

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten:1675
Lid geworden op:do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1977
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: Met de stille trom...

Bericht door Kroese » di 03 mar 2009, 17:20

hans hoogendoorn schreef:

:D Haha, zoals de paniek rond m’n eerste stapjes rond koninginneteelt met een geïmproviseerde broedstoof onder de dekens
Hans Hoogendoorn.

Ha die Hans,
Dat moment kan ik me nog goed herineren, dat jij meer dan 1 koninginnetje onder de dekens had. :D

Bedankt voor het vele werk, en we spreken mekaar......
Groet,
Hennie........

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Met de stille trom...

Bericht door Bart de Coo » di 03 mar 2009, 20:54

Ik denk met veel plezier terug aan onze ontmoetingen in Bemmel en Ename. Ik denk met plezier terug aan je volvette Leidse tongval, de pluimvoetbijen van Bourtange die we allebei kenden, je tuinbroek en vooral aan al je belangeloze inspanningen voor de goede zaak: het imkersforum. Liefde, zei de filosoof, is het goede doen voor een ander. Asjeblieft. Zeker tot ziens.

Overigens, een maandje of wat geleden had je een flinke smak gemaakt. Ik had je aan de telefoon terwijl je in de kreukels lag. Hoe staat het ermee? [B)]


Groet,


Bart

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: Met de stille trom...

Bericht door Wim Joosten » wo 04 mar 2009, 12:42

Ja Hans,
nogmaals bedankt voor alle inzet en energie die je in het forum gestoken hebt. Leuk Willem, dat je hiervoor een draadje hebt geopend, zodat deelnemers hier op kunnen reageren.
Nou Hans, zoals je zelf al schreef: je had te weinig tijd om op het forum mee te doen. Nu kun je je hier dus weer meer mee bezig houden. En dat is ook weer een positieve bijdrage aan het forum.


Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: Met de stille trom...

Bericht door dickvanleeuwen » wo 04 mar 2009, 19:03

Hans, ik sluit me aan bij de zinnen van mijn imkermaatje Jaap van Assenbergh, aangevuld met jouw avontuurlijke avatar!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten