foto's gevraagd!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten:1210
Lid geworden op:ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:
Re: foto's gevraagd!

Bericht door Albert Stoter » zo 22 mar 2009, 11:01

dickvanleeuwen schreef:
We dwalen m.i.z. wel steeds verder af.
Inderdaad.

Ik heb al eens bekeken hoe ik dit onderwerp goed kan opsplitsen, maar ik kom er niet uit. Zodra er al enige tijd geen bijdrage meer op zijn geweest zal ik dit onderwerp gewoon verwijderen. Volgens mij hoeft deze discussie niet voor de langere termijn bewaard te worden. Eens?

Eventuele reacties graag via email (of via een apart onderwerp in de rubriek 'Vragen en opmerkingen over het Imkerforum'), want anders gaan we hier nog verder off topic.

Gebruikersavatar
wilde
Berichten:1641
Lid geworden op:do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds:1980
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Koudekerke
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door wilde » zo 22 mar 2009, 22:19

Ik vind dat op onze openingspagina heel duidelijk ZWERMMELDING staat. In drie klikken weet je waar je moet zijn.
Het is niet zo moeilijk om die mening te hebben, want het staat er erg duidelijk. Het punt is dat niemand de homepage van deze site vindt bij het zoeken op het trefwoord 'bijenzwerm'. Het is dus volkomen verspilde moeite, want er is waarschijnlijk nog nooit gebruik van gemaakt door de onvindbaarheid via Google. Dat zou het forum zich aan moeten trekken. Aan de opmaak en achterliggende specificaties zijn vele uren besteed, die beter anders benut hadden kunnen worden. Wat heb je aan een site die niet gevonden wordt?

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door Jeroenvt » ma 23 mar 2009, 12:12

Er wordt nu op de achtergrond keihard gewerkt aan een nieuwe opzet van bijenhouden.nl waarbij dit één van de punten is. Dit zal dus opgelost worden.

--
Mvg Jeroen van Tol
http://www.bijentuin.nl
http://www.imkervereniging-zuidflevoland.nl

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door Hans van der Post. » ma 23 mar 2009, 13:32

wilde schreef:
[...] Aan de opmaak en achterliggende specificaties zijn vele uren besteed, die beter anders benut hadden kunnen worden.
Wat heb je aan een site die niet gevonden wordt?
Indertijd (2004) moest er exstra worden bijbetaald omdat de verschillende zoekmachines zoveel data "slurpten".
Er was meer dataverkeer door de slurpers dan bij forumbezoek van gewone bezoekers en forumleden.
Toen is er besloten de zoekmachines te weren.
Sommige zoekmachines bleven meer als 8 uur aan de "speen" hangen.[V]

!Hans.

NiCoAT
Berichten:12
Lid geworden op:zo 22 feb 2009, 09:47
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door NiCoAT » ma 23 mar 2009, 18:52

dickvanleeuwen schreef:
We dwalen m.i.z. wel steeds verder af.
Maargoed, iemand met een zwerm in de tuin zoekt gewoon op ongedierte. [^].

http://www.ongedierte-gids.nl/

Dan kom je ook via de link insecten weer bij de bij. Dan wordt je verwezen naar de imker. Zoek je vervolgens op google op het woord imker dan komt weer bij:

http://people.zeelandnet.nl/ahdewilde/






Dick, voor een bijenhouder en misschien ook voor haar/zijn familie is het gesneden koek.
Maar voor iemand die met een berg bijen/wespen,(weet het verschil waarschijnlijk niet) die zoekt niet op een "zwerm".
Die zoekt bij gemeentereiniging en ongediertebestrijding en laat iemand met een gifspuit komen.
Dat vergt iets meer inzet en vindbaarheid, denk ik.
Daarvoor zou je als belangenclub misschien wel iets meer aan de weg moeten proberen te timmeren? Ofzo?
Groet, Nico

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door Jaap v.Popering » ma 23 mar 2009, 21:04

NiCoAT schreef:
Maar voor iemand die met een berg bijen/wespen,(weet het verschil waarschijnlijk niet) die zoekt niet op een "zwerm".
Die zoekt bij gemeentereiniging en ongediertebestrijding en laat iemand met een gifspuit komen.


Het blijkt voor de meeste mensen heel moeilijk om het verschil tussen Bijen en Wespen vast te stellen .

Vorig jaar werd ik gebeld door iemand van een boerderij voor wespen in een boom ,en het was een Bijenzwerm die nauwelijks in mijn korf kon :D

Jaap v P

remolen
Berichten:509
Lid geworden op:wo 06 aug 2008, 22:46
Aantal volken:30
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Assen
Contacteer:

Re: foto's gevraagd!

Bericht door remolen » do 26 mar 2009, 09:24

Ok .. ik heb alles gelezen wat er is geschreven.
Mijn uitleg dat ik een eigen bedrijfje heb. En daarom de website op ga bouwen blijft eigenlijk van kracht. Wel wil ik tzt naar andere websites verwijzen van gebieden buiten mijn regio. Of een soort doorverwijsservice starten hoe ik dat vorm ga geven weet ik nog niet precies.

Maar zijn er ondertussen mensen die met mij mee willen denken over de website? Zowel wat lay out betreft als wat inhoud betreft kan ik best nog wat in put gebruiken. Ik ben niet zo mega creatief.

opbouwende kritiek is welkom. de site staat nog steeds op http://www.bijenzwerm.nl

Vriendelijke groet René

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten