Een nieuwe Afdeling!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8260
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Een nieuwe Afdeling!

Bericht door Hans van der Post. »

Afd Amersfoort.
Is een nieuwe Afd., die niet van plan is met de handen in den schoot te blijven zitten, maar grootse plannen koestert. Amersfoort zou een middelpunt moeten worden voor de bijenteelt. Enige heren hebben het plan een modelstal van een 100 volken op te richten, vooral met het doel te demonstreren. Bovendien wordt uitgezien naar de oprichting van een drietal reisstanden voor de voorjaarsdracht.
We wensen de heren veel succes en prikkelen andere afdelingen tot gelijke actie.
Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8260
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Een nieuwe Afdeling!

Bericht door Hans van der Post. »

Dit las ik in het "groentje" van januari 1914.
Hans
Gerrit Plas
Berichten: 29
Lid geworden op: za 20 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Een nieuwe Afdeling!

Bericht door Gerrit Plas »

Hans,
Onlang is bij onze vereniging ook het idee gelanceerd om een eigen verenigingsstal op te richten. Bij de ervaren imkers wordt dat met gemengde gevoelens ontvangen. In het verleden bleek het beheer (onderhoud, "bewaking" enz) het grote struikelblok. Tel daarbij op dat binnen onze vereniging alle leden een eigen bijenstand hebben. De behoefte om uit te wijken naar een verenigingsstal is daarom gering. Alleen vanuit het oogpunt van werving (wel interesse maar geen ruimte) kan ik me een behoefte voorstellen. Helaas is dat te onzeker om daar fors voor te moeten investeren. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de manier waarop Amersfoort dit gaat fanan- en organiseren?

Gerrit Plas

Afd Amersfoort.
Is een nieuwe Afd., die niet van plan is met de handen in den schoot te blijven zitten, maar grootse plannen koestert. Amersfoort zou een middelpunt moeten worden voor de bijenteelt. Enige heren hebben het plan een modelstal van een 100 volken op te richten, vooral met het doel te demonstreren. Bovendien wordt uitgezien naar de oprichting van een drietal reisstanden voor de voorjaarsdracht.
We wensen de heren veel succes en prikkelen andere afdelingen tot gelijke actie.




[/quote]
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten