Slechte reclame honingbij

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
Re: Slechte reclame honingbij

Bericht door Oude Essink » wo 04 mei 2011, 17:52

Indien Van der Scheer zelft geen blaam treft, dan kan er een kleine rectificatie komen en daarmee is de kous af
Zo is dat!! De enige die simpel kan melden hoe die vlieg op die afbeelding gekomen is, is van de Scheer zelf. Jammer, dat hij deze eenvoudige reactie niet geeft; zou ons deze even zinloze als onsmakelijke discussie bespaard hebben. Wat mij betreft is het hoog tijd dit item te sluiten.

Afbeelding

Bijenhoudster
Berichten:380
Lid geworden op:zo 14 feb 2010, 11:32
Contacteer:

Re: Slechte reclame honingbij

Bericht door Bijenhoudster » wo 04 mei 2011, 19:01

Dit voelt alsof vd Scheer ter verantwoordig wordt geroepen. Er is een foutje gemaakt, meer niet. En wie dat foutje gemaakt heeft vind ik onbelangrijk.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Slechte reclame honingbij

Bericht door Oude Essink » wo 04 mei 2011, 21:09

De hele zaak is erg opgeblazen; ik voor mij ken Henk van de Scheer en ik heb hem hoog in het vaandel! Wat gebeurd is, is een artikel in enig tijdschrift waar zijn naam onder staat met afbeeldingen die voor een rechtgeaard imker een gruwel zijn. Ik weet wel zeker, dat hij met deze abeelding niets van doen heeft; maar menigeen (waaronder ikzelf) ergert zich hieraan, zo ook Albert de Wilde, die vervolgens begrijpelijk fel reageert. Een berichtje over hoe deze combinatie (een tekst van Henk en een afbeelding die nergens op slaat) tot stand kwam had onmiddellijk de koude uit de lucht gehaald. Dit berichtje komt niet en eenieder begint zich ermee bezig te houden. ik weet tot nu toe ook nog steeds niet hoe het gegaan is; ben ervan overtuigd, dat Henk van de Scheer hier geen invloed op gehad heeft. De commotie zal het betreffende tijschrift een zorg zijn en dat is het schrijnende. gebrek aan feitenkennis en een op persoon getinte reactie van Albert (hoewel niet eens zo bedoeld) doen bij ons de emoties onnodig oplaaien.
Nogmaals: laten wij ermee ophouden en het item afsluiten.
hennie oes

pieter1
Berichten:444
Lid geworden op:do 07 sep 2006, 10:43
Imker sinds:2005
Aantal volken:10
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Slechte reclame honingbij

Bericht door pieter1 » wo 04 mei 2011, 22:12

Is naar aanleiding van dit verhaal Albert Stoter er mee opgehouden??
Zijn naam staat niet meer bij de rubrieken vraagbaak en algemene berichten als rubriekbeheerder en als ik op zijn naam klik staat er geregistreerde gebruiker i.p.v. rubriekbeheerder.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Slechte reclame honingbij

Bericht door maartenkleijne » wo 04 mei 2011, 22:57

Ja Pieter, de redactieleden/rubrieksbeheerders zijn mensen die enthousiast hun tijd investeren, en ze voelen zich ook verantwoordelijk voor wat er op het forum goed of fout gaat.
En als scribenten de grenzen van wellevendheid overschrijden kan het zijn dat iemand zegt: zo is het genoeg, hier wil ik niet meer verantwoordelijk voor zijn.
Zoals er ook wel eens bezoekers zijn die zich onheus bejegend voelen en niet meer bijdragen.
Het goede nieuws is dat de tone of voice van hoe wij op het forum met elkaar omgaan in de loop der jaren er op vooruit gaat.
Maar het (onbedoeld) elkaar irriteren komt nog steeds voor.
Laten we allemaal blijven leren in dit opzicht.
Als je elkaar alleen op het net kent, is een misverstand zo veroorzaakt.
gr,
m

Gebruikersavatar
Berend
Berichten:408
Lid geworden op:di 21 apr 2009, 14:10
Contacteer:

Re: Slechte reclame honingbij

Bericht door Berend » wo 04 mei 2011, 23:23

Ik vind het vrij apart dat een rubrieksbeheerder er mee ophoudt omdat er 'grenzen van wellevenheid' door een gebruik overschreden zijn.

Nu heb ik het over het forum algemeen en niet specifiek over het huidige incident:
Als de sfeer op het forum niet goed is door bepaalde posts of discussies, moet op zo'n moment een rubrieksbeheerder van het forum ingrijpen en de desbetreffende gebruiker aangeven om een bijdrage anders te formuleren of te verwijderen.

Bij het registreren op dit forum wordt er akkoord gegaan met voorwaarden waar een gebruiker en een beheerder zich aan horen te houden.

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten:1210
Lid geworden op:ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: Slechte reclame honingbij

Bericht door Albert Stoter » do 05 mei 2011, 11:09

maartenkleijne schreef:En als scribenten de grenzen van wellevendheid overschrijden kan het zijn dat iemand zegt: zo is het genoeg, hier wil ik niet meer verantwoordelijk voor zijn.
Berend schreef:Ik vind het vrij apart dat een rubrieksbeheerder er mee ophoudt omdat er 'grenzen van wellevenheid' door een gebruik overschreden zijn.

Nu heb ik het over het forum algemeen en niet specifiek over het huidige incident:
Als de sfeer op het forum niet goed is door bepaalde posts of discussies, moet op zo'n moment een rubrieksbeheerder van het forum ingrijpen en de desbetreffende gebruiker aangeven om een bijdrage anders te formuleren of te verwijderen.
Helemaal mee eens Berend, en helemaal mee oneens Maarten (dat is niet mijn reden om te vertrekken).

De uitingen van Albert de Wilde zijn slechts een aanleiding. Ik ben vertrokken omdat het rubriekbeheer als collectief herhaaldelijk niet tot de beslising kan komen om datgene te doen dat Berend aangeeft. Hierdoor wilde ik niet langer medeverantwoordelijkheid voor het forum dragen.

In geval van verdachtmakingen en diskwalificaties richting andere mensen vind ik dat het rubriekbeheer moet ingrijpen. Andere rubriekbeheerders (niet alle) vinden meer dingen aanvaardbaar dan dat ik dat vind, en soms grijpt men ook niet in vanuit angst voor verdere escalatie (dat kan soms verstandig zijn, maar als het dan alsnog escaleert dan ben je mooi te laat).

Begrijp me goed. Ik heb veel respect voor de inzet van de verschillende individuele rubriekbeheerders, die (zoals Maarten al schreef) enthousiast hun tijd investeren. Er is geen sprake van persoonlijke fricties.

(Hiermee toon ik overigens tegelijkertijd aan dat een verschil van mening goed mogelijk is zonder dat men elkaar hoeft te diskwalificeren.)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten