Bijen in de stad

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
petro
Berichten:946
Lid geworden op:wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds:1973-1974
Aantal volken:5
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Amsterdam,Nederland
Contacteer:
Re: Bijen in de stad

Bericht door petro » wo 31 aug 2011, 15:01

Ik heb toen ik een jaar of 14 was wel een cursus gedaan(in die tijd jongste imker met diploma)in Nijkerk en ja daar heb ik veel aan gehad.
Maar ik heb meer geleerd van en door Trees Verbeek(in die tijd een goeie vriendin)ook een imker uit Amsterdam.Daar heb ik duizend maal meer aan gehad dan aan de cursus.
Al heeft de cursus en de leraar van toen een grote bijdrage geleverd,aan mijn imkeren van nu. :be1:

Jaap van Assenbergh
Berichten:458
Lid geworden op:di 15 mar 2005, 10:09
Imker sinds:1989
Aantal volken:10
Locatie:Tricht
Contacteer:

Re: Bijen in de stad

Bericht door Jaap van Assenbergh » do 01 sep 2011, 10:03

Pedro,

Dit herken ik. Ik was 20 toen ik mijn beginnerscursus deed.
Na die tijd nog veel 'bij' geleerd.
Het is net als met auto rijden.
Als je je rijbewijs hebt gehaald moet je nog leren rijden door het regelmatig te doen.

Jaap

Gebruikersavatar
Barbapapa
Berichten:184
Lid geworden op:vr 31 jul 2009, 13:20
Locatie:Heerewaarden-Gelderland
Contacteer:

Re: Bijen in de stad

Bericht door Barbapapa » vr 02 sep 2011, 17:03

muls schreef:Zou het niet leuk zijn om een internetcursus 'bijenhouden' te gaan opzetten. Als alternatief voor de traditionele cursusvorm, wellicht geschikt voor drukke stadsmensen die geen zin hebben in verenigingsleven?
Druk zijn is niet typisch iets voor stadsmensen, het is een zeer ouderwetse gedachte te denken dat stadsmensen drukke mensen zijn :naughty:

Om de draad weer even op te pakken, bijen in de stad, prima, maar neem wel de tijd om een fatsoenlijke cursus te volgen, een cursus is ook om er achter te komen of het imkeren wel/niet iets voor je is. Tijdens de praktijk cursus, die ik ooit heb gevolgd, kwam een cursist er achter dat bijen lelijk kunnen steken :o deze cursist heb ik nooit meer gezien.

Groetjes

Franschman
Berichten:1235
Lid geworden op:wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Bijen in de stad

Bericht door Franschman » vr 02 sep 2011, 22:53

Dat is een waar woord Albert en het bewijs voor die opmerking wordt geleverd door onze bebaarde imker die een uitstekend flimpje over Schudzwermen heeft gemaakt.

Hennie Kroese krijgt van mij een 'Gouden Kalf"voor deze instructiefilm of gaan we de "Gouden bij" prijzen uitreiken aan dergelijke prestaties ? :lol:
Eeen beetje publiciteit rond deze 'Imker Oscar' kan geen kwaad :be3: :clap:

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten:690
Lid geworden op:zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds:2011
Aantal volken:7
Bijenras(sen):carnica.....en lookalikes
Locatie:olst
Contacteer:

Re: Bijen in de stad

Bericht door buzzer » za 03 sep 2011, 19:06

Ook ik heb genoten van de film van imker Hennie uit Apeldoorn. Als beginner verbaas ik me over de korte mouwen en het blote hoofd...... Ga ik dat ook doen als ik groot ben???? :naughty:
Misschien gaat H nog overwegen "workshops"te geven, dwz. dat geinteresseerden op afstand live mogen waarnemen. :dance:
Alle begin is (bij) zonder honing.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten