ALV - 28 april 2012

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Ruinerweg
Berichten:685
Lid geworden op:ma 02 feb 2004, 11:03
Imker sinds:1994
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Carnica F 1
Locatie:koekange
Contacteer:
Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door Ruinerweg » ma 09 apr 2012, 14:37

Els,

Ook zeer mee eens!
De enige reden dat ik mijn straatnaam hanteer is dat mijn originele naam niet meer terug te vinden is!
Ik sta nog bij de leden maar kom niet meer bij mijn eerste aanmelding!

Groet,

Roel.

http://www.ruinerimkers.nl

nhl_bit
Berichten:54
Lid geworden op:ma 30 jun 2008, 20:54

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door nhl_bit » wo 11 apr 2012, 18:11

Heeft uberhaubt iemand de ALV stukken gelezen?

nhl_bit
Berichten:54
Lid geworden op:ma 30 jun 2008, 20:54

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door nhl_bit » wo 11 apr 2012, 18:55

maartenkleijne schreef:Van de 7 redactieleden van dit Forum zijn er 5 gewone leden van de NBV, 2 zijn lid van de ANI en 1 is lid van een Vlaamse vereniging, of er ook een ABTB-lid tussen zit weet ik eigenlijk niet. Eentje is ook betrokken bij het blad Bijenhouden.
Geen een redactielid heeft meer toegang tot NBV-stukken dan andere gewone NBV-leden.
De Commissie Communicatie adviseert het hoofdbestuur van de NBV en coördineert onder andere de afspraken tussen redacties van communicatiemedia.

De Commissie Communicatie bestaat uit:
Henk Zomerdijk - voorzitter
Marleen Boerjan
Eva Schild-Schofaerts
Pim Lemmers
Piet van Schaik
Tineke Brascamp-van der Lee - eindredactie tijdschrift bijenhouden
Wim Joosten - redactie forum Bijenhouden.nl
Frank Moens - redactie/beheerder website NBV

http://www.bijenhouders.nl/overige.php?content_id=8

nhl_bit
Berichten:54
Lid geworden op:ma 30 jun 2008, 20:54

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door nhl_bit » wo 11 apr 2012, 19:31

Wim Joosten schreef:
Wij zijn geen nbv-site en weten dit soort dingen ook niet. Je kunt dus het beste deze vraag aan het secretariaat van de nbv stellen.
Leden (terug)
De NBV vertegenwoordigt met bijna zesduizend leden het merendeel van de bijenhouders in ons land.
De communicatie met de leden en andere bijenhouders verloopt niet alleen rechtstreeks via deze website, maar ook door middel van het discussieforum ‘bijenhouden.nl’ en het maandblad Bijenhouden. Leden ontvangen het maandblad automatisch.

http://www.bijenhouders.nl/vereniging.php#leden

Gebruikersavatar
willem
Berichten:731
Lid geworden op:di 18 feb 2003, 21:23
Locatie:Hilversum
Contacteer:

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door willem » wo 11 apr 2012, 20:34

nhl_bit schreef:Kan iemand hier een link plaatsen naar de stukken voor de ALV - 28 april 2012?
Na drie bladen geneuzel is het antwoord nog steeds NEE, aanvragen bij je afdelings secretaris.
Als je het anders wil, dan je verzoek inbrengen op de ALV (van volgend jaar natuurlijk, want voor deze ben je te laat)
Groeten, Willem :violin:

nhl_bit
Berichten:54
Lid geworden op:ma 30 jun 2008, 20:54

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door nhl_bit » wo 11 apr 2012, 21:18

Els Kleijnendorst schreef:Beste nhl_bit,

hou alsjeblieft op met drammen en ga naar de secretaris van jouw subvereniging of de NBV-site voor de gewenste info.

Uit jouw berichten blijkt dat je iemand bent die openheid zeer op prijs stelt, maar waarom verschuil je jezelf dan achter een nietszeggend anoniem? In de imkergelederen is het gebruikelijk dat men weet met wie men te doen heeft. Dat geeft wederzijds vertrouwen en herkenning bij bijeenkomsten.

Ik weet dat het off-topic is, maar de laatste jaren melden nieuwe leden zich in toenemende mate (vaak ook nogonder een anoniem) en stellen vragen waarop ze zelf, na een kleine zoekslag op het forum, makkelijk een antwoord hadden kunnen vinden. En zijn dan ook nog regelmatig ontstemd wanneer zij niet gelijk (of in het geheel geen) of een hun niet passend antwoord krijgen.
Dit is voor mij in ieder geval de reden waarom ik slechts bij hoge uitzondering nog reageer op berichten.

Met vriendelijke groet,
Els Kleijnendorst
Halllo Els,

Die annonimieit is idd een beetje off-topic, maar bedankt voor je reactie. Uit Hennie's reactie heb ik begrepen dat hij dat drammen ook zou doen.
Over die annonimiteit zou je een nieuwe discussie kunnen starten. Ik zou er dan zelf voor kiezen om annoniem te blijven zodat mijn gegevens bijvoorbeeld niet voor commerciele doeleinde gebruikt kunnen worden. (Al dan niet) annonieme gebruikers die onzin posten kan je maar het best net zoals Kroese en ik negeren, of als je het de moeite waard vind van repliek dienen. En voor kwetsende opmerkingen en dergelijke kan je natuurlijk de beheerders inschakelen.

Met vriendelijke groet.

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door Wim Joosten » wo 11 apr 2012, 23:00

nhl_bit schreef:
maartenkleijne schreef:Van de 7 redactieleden van dit Forum zijn er 5 gewone leden van de NBV, 2 zijn lid van de ANI en 1 is lid van een Vlaamse vereniging, of er ook een ABTB-lid tussen zit weet ik eigenlijk niet. Eentje is ook betrokken bij het blad Bijenhouden.
Geen een redactielid heeft meer toegang tot NBV-stukken dan andere gewone NBV-leden.
De Commissie Communicatie adviseert het hoofdbestuur van de NBV en coördineert onder andere de afspraken tussen redacties van communicatiemedia.

De Commissie Communicatie bestaat uit:
Henk Zomerdijk - voorzitter
Marleen Boerjan
Eva Schild-Schofaerts
Pim Lemmers
Piet van Schaik
Tineke Brascamp-van der Lee - eindredactie tijdschrift bijenhouden
Wim Joosten - redactie forum Bijenhouden.nl
Frank Moens - redactie/beheerder website NBV

http://www.bijenhouders.nl/overige.php?content_id=8
Ik zit inderdaad in deze commissie vanuit het imkerforum. Dat wil nog niet zeggen dat ik ook in het bezit ben van de notulen of dat ik als vertegenwoordiger van het imkerforum op de ALV uitgenodigd ben (nu was ik dat afgelopen jaar toevallig wel maar dat had een speciale reden). Ik heb de notulen niet en dus ik kan je niet verder helpen en kennelijk hier op het forum verder niemand. Dus klop gewoon zelf even aan bij een secretaris van een NBV-afdeling of bij het secretariaat van de NBV. Ik ben niet van de reden op de hoogte waarom de notulen dit jaar niet gepubliceerd worden op internet. Als lid van cie comm kan ik daar bij een eerstvolgende bijeenkomst van deze cie wel naar vragen. Daar heb je nu dus niets aan.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door Oude Essink » do 12 apr 2012, 12:39

nlh_bit schreef:
Uit Hennie's reactie heb ik begrepen dat hij dat drammen ook zou doen.
Alleen als ik op het goede adres ben om gedaan te krijgen wat ik redelijk vind; voor de ALV stukken van de NBV ben je hier op het forum aan het verkeerde adres en is dat gedram storend en volledig zinloos. Door naar mij te verwijzen kun je jouw actie op deze plaats niet rechtvaardigen.

Afbeelding

petro
Berichten:946
Lid geworden op:wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds:1973-1974
Aantal volken:5
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door petro » do 12 apr 2012, 14:03

nhl-bit,
Ik denk dat iemand toch een gigantisch bord voor zijn/haar hoofd heeft als je te horen hebt gekregen dat de reactie op het verkeerde forum is,en dan gewoon doorgaat met hetzelfde onderwerp.
Hou er mee op ga bijenhouden(o.a. daar is deze site voor)
Het beste is als je er toch mee doorgaat :whistle: voor een ander om gewoonweg niet meer te reageren. :naughty:
Petro

nhl_bit
Berichten:54
Lid geworden op:ma 30 jun 2008, 20:54

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door nhl_bit » vr 13 apr 2012, 00:31

willem schreef:
nhl_bit schreef:Kan iemand hier een link plaatsen naar de stukken voor de ALV - 28 april 2012?
Na drie bladen geneuzel is het antwoord nog steeds NEE, aanvragen bij je afdelings secretaris.
Als je het anders wil, dan je verzoek inbrengen op de ALV (van volgend jaar natuurlijk, want voor deze ben je te laat)
Is dat zo? Kan volgens mij gewoon tijdens de rondvraag.

Maar ja, als buitengewoon lid heb ik volgens mijn geen enkel stemrecht omdat ik geen afgevaardigden heb, en ook zelf niet kan worden.

Ik snap het stemrecht van de afgevaardigden trouwens niet zo goed. In art 21.4 van de statuten staat dat een afgevaardigden "één stem uit per elk vol of begonnen aantal van tien gewone leden van zijn afdeling" heeft maar in art 21.5 staat dat " hij toch slechts één stemverklaring [kan] afleggen". Is dat hetzelfde, een stem en een stemverklaring?
Is het maximaal aantal stemmen dus gelijk aan het aantal afdelingen met een ledenaantal van ten minste 10, of hebben grotere afdelingen meer stemmen?

http://www.bijenhouders.nl/files/pdf/Statuten%20NBV.pdf

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten