Start hobby?

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
edwins
Berichten:92
Lid geworden op:ma 09 jul 2012, 14:31
Imker sinds:2013
Aantal volken:4
Bijenras(sen):Buckfast (en nu nog bastaard)
Locatie:Vleuten
Contacteer:
Re: Start hobby?

Bericht door edwins » zo 10 mar 2013, 09:26

FrAgFo0d schreef:Zo het is officieel deze webdeveloper is ingeschreven bij NBV afdeling Oostelijk Flevoland :be8: :dance:
Zo FrAgFo0d, we zijn een aantal maanden verder en ik ben toch even benieuwd hoe het is afgelopen. Heb je die kasten uit Drenthe nog aangeschaft?
Ikzelf heb tegen de verwachtingen in alsnog een plekje kunnen krijgen bij de vereniging in de buurt, dus ik ben druk bezig met de theorielessen.

Kasten heb ik helaas nog niet kunnen maken, deels tijdsdrukte op het werk, deels besluiteloosheid welke kast, maat, en dergelijke. Ik heb besloten het even af te wachten tot de eerste praktijklessen en dan te besluiten welke kast voor mij het meest geschikt is.

Wel heb ik al 3 mogelijke plekken voor een stand aangeboden gekregen uit vrienden en familiekring. Wel fijn aangezien we een grote tuin hebben, maar ook spelende (lees: voetballende en herrie-makende) jonge kinderen hebben :-)

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Start hobby?

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 10 mar 2013, 12:20

Kasten heb ik helaas nog niet kunnen maken, deels tijdsdrukte op het werk, deels besluiteloosheid welke kast, maat, en dergelijke. Ik heb besloten het even af te wachten tot de eerste praktijklessen en dan te besluiten welke kast voor mij het meest geschikt is.
Het gemakkelijkste is denk ik een simpele standaard spaarkast, dat zal niemand ontkennen.
Simplex is ook mooi (als je niet reist), maar je zit al met dubbele bakken. Als je niet reist dan is simplex ook handig, want de binnenbakken van simplex zijn gemakkelijk bij te maken. Ze zijn lichter dan een spaarkast en je kunt ze dus gemakkelijk tillen. De buitenranden kun je zo op de grond zetten (kruislinks) en dan kun je daarop de binnenbakken zetten.

Ik zou twee verschillende typen kasten tweedehands aanschaffen. Je kunt daar dan 1 a 2 seizoenen mee imkeren en op basis van je eigen ervaringen een type kast aanschaffen.

gr.

PS: ik zou voorzichtig zijn om meteen een nieuwe Segeberger aan te schaffen. Van deze kast zijn vele types en maatvoeringen in omloop.
JP

De moerasimker
Berichten:86
Lid geworden op:wo 26 dec 2012, 10:39
Locatie:Weerribben
Contacteer:

Re: Start hobby?

Bericht door De moerasimker » zo 10 mar 2013, 13:32

simplex is niet zo eenvoudig altijdt bijen tussen de binnen en buiten bak vooral met reizen,
het gemakkelijkste is spaarkast zelf heel goed te maken voor weinig kosten en je kan ook vrij goedkoop een kast kopen van kunstof segerberger waar standaard raampjes inpassen.

Groet Gerard,

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten