Reacties op Imkerpedia

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie

Minco
Berichten: 54
Lid geworden op: za 20 dec 2003, 20:39
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Reacties op Imkerpedia

Bericht door Minco » vr 30 okt 2009, 05:35

Goed idee ! En hoop dat er veel aanvulling en opbouwende verbetering hiervoor komt.
Een Kennis bank die toon aangevend is voor imkerend Nederland en alle andere belangstellenden!
Wat mij betreft is dit Forum al jaren De 'Leading-Site' voor de imkerij en vele anderen in Nederland.

Een onbezorgde winter met veel gezondheid voor onze volken toegewenst,Minco.

pim123
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 22:52
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Reacties op Imkerpedia

Bericht door pim123 » vr 30 okt 2009, 21:26

Top idee !!! Hier ga ik, als beginner, zeker veel plezier van krijgen !! TNX !

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten: 815
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 11:07
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Reacties op Imkerpedia

Bericht door AndreasH » vr 30 okt 2009, 22:51

Helaas is de wiki van imkerplatform volgespammed. Hopelijk gaat dat bij deze niet gebeuren. En het is uiteraard te hopen dat de onderlinge verdeeldheid alhier op het forum niet roet in het eten gooit. Elkaars toevoegingen veranderen etc....

Just my two cents....

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Reacties op Imkerpedia

Bericht door Jaap v.Popering » za 31 okt 2009, 09:13

Ik ben bang dat de Imkers met de gave om goed te kunnen schrijven ,het winnen van de meeste kennis .[:(]

Jaap v P

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Reacties op Imkerpedia

Bericht door Albert Stoter » zo 01 nov 2009, 14:52

Het is Wikipedia ook gelukt. Het gaat ons ook vast lukken.

Omdat alleen forumdeelnemers zich kunnen registreren en wijzigen is de kans op volspammen al weer een stuk kleiner denk ik.

Ik hoop van harte dat we met deze toevoeging met name de beginnende imkers veel steun geven. Veel hier gegeven antwoorden staan nu bijvoorbeeld netjes bij elkaar op http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php ... worden_%3F
Uiteraard kan die pagina nog beter. Doe mee!

Gebruikersavatar
Ati
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 18 feb 2005, 16:52
Imker sinds: 2003
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Reacties op Imkerpedia

Bericht door Ati » zo 01 nov 2009, 21:25

Goed initiatief! Laten we er met elkaar wat van maken.

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten: 815
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 11:07
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Reacties op Imkerpedia

Bericht door AndreasH » zo 01 nov 2009, 22:03

(APENSTAART)albert,

Loop al een tijdje mee in het wiki-wereldje en kan je wel vertellen dat als er geen vooraf gestelde structuur aangebracht is het een puinhoop wordt. Een wiki is immers niet meer dan een verzameling losse pagina's zonder onderlinge gemeenschappelijke deler. Iedereen kan zomaar losse pagina's aanmaken en die verdwijnen dan in de grote berg andere losse pagina's. Wellicht een idee om op de voorpagina een indeling te maken van alle onderwerpen die zowiezo besproken en beschreven zouden moeten gaan worden en nieuwe pagina's eerst te redigeren.....

Again, just my two cents

Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Reacties op Imkerpedia

Bericht door Albert Stoter » ma 02 nov 2009, 09:46

AndreasH,

Er worden vanaf de hoofdpagina toch al een flink aantal structuren - zoals 'Imkerkalender', 'Imkermethoden', 'Drachtplanten', 'Bijenziekten en plagen', en 'Bijengids' - aangeboden?
Als je hier nog aanvullingen op hebt ...

Omdat alleen de forumdeelnemers die zich daartoe registreren wijzigingen mogen aanbrengen, verwacht ik niet dagelijks enorm grote aantallen nieuwe losse pagina's. Op dit moment mogen dat er wat mij betreft in ieder geval veel meer worden!

De webmaster kan bovendien goed volgen welke nieuwe pagina's er ontstaan en er zonodig achteraf voor zorgdragen dat die nieuwe pagina's alsnog in een (waarschijnlijk al bestaande) structuur worden gehangen.
De webmaster kan ook constateren dat er pagina's zijn waar binnen Imkerpedia niet naar wordt verwezen, etc. Er zijn hier nogal wat hulpmiddelen.

Stel, de webmaster verzaakt even. Is dat dan erg? Volgens mij niet, de zoekfunctie tovert ook de losse pagina's te voorschijn. Grootste probleem lijkt mij dan juist dubbelingen, maar die kunnen dan alsnog worden opgelost (webmaster kan ook pagina's verwijderen, uiteraard na het bij elkaar voegen van de unieke informatie).

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten: 815
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 11:07
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Reacties op Imkerpedia

Bericht door AndreasH » ma 02 nov 2009, 10:34

Albert,

Ik ben gerustgesteld!

Groeten,

Andreas

Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten