Floriade, een voorrecht daar vrijwilliger te zijn

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Els Kleijnendorst
Berichten:976
Lid geworden op:zo 07 jan 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
Floriade, een voorrecht daar vrijwilliger te zijn

Bericht door Els Kleijnendorst » vr 09 aug 2002, 14:41

In de "vraag en aanbod" rubriek schreef Huib Koel:
Voor volgende week zoekt de werkgroep nog enkele enthousiaste imkers.
De belangstelling voor de Floriade neemt toe, het bezoekersaantal stijgt. Wilt u ook een dagje genieten (en helpen)? Neem contact op met Piet Hooijman: pietruce@wannadoo.nl of via info@bee-at-home.nl
Wat Huib nog vergeet te vertellen dat je als medewerker het beste van de Floriade krijgt. 's Morgens moet je je om 9.30 uur melden bij Bee-at-Home waar een van de broers Hooijman al met een beker koffie op je wacht. Maar voor die tijd heb jij een deel van de Floriade al op z'n mooist gezien; medewerkers mogen er immers vanaf 8 uur in, het terrein is dan geheel voor jou alleen! En dat is genieten '¦.. (evenals op de terugweg om 19.00 uur). De tijd doorgebracht met uitleg te geven en informatie verstrekken over bijen is overigens niet minder fantastisch.
En wat het u kost? Eén (of meerdere) dagen, voor de rest wordt gezorgd: gratis parkeerplaats, toegang, broodjes, prettige collega's en heel veel mensen in een feestelijk humeur '“ die zijn immers een dagje uit.

Hieronder een impressie van afgelopen woensdag (de een na drukste dagen volgens het Haarlems Dagblad). De fotokwaliteit laat iets te wensen over, had de dag daarvoor geexperimenteerd met diafragma's en sluitertijden en vergeten de standaard instelling weer in te voeren.
[img]../imkers/els/Floriade1.jpg[/img]
In de hal werd die dag de tentoonstelling bloemenschikken geopend en even verder was een (gezamenlijke?) stand van Rijk Zwaan en Koppert nog in opbouw. Daar heeft de imkerij toch een steek laten vallen, Koppert promoot hier haar insectenbestuiving en milieuvriendelijke bestrijdingsmiddelen. Onze bijen hadden daar prima bij gepast.

[img]../imkers/els/Floriade2.jpg[/img]
Spottershill, de bloemperken, het meer . . . . helemaal alleen van jou!

[img]../imkers/els/Floriade3.jpg[/img]
Voor aanvang eerst even een kijkje aan de achterzijde en Jos Hooijman maar wenken dat m'n koffie koud werd.

[img]../imkers/els/Floriade4.jpg[/img]
De gehele dag veel volk over de vloer, de grote vitrinekast blijft de grote trekpleister. De broednesttemperatuur steeg op een gegeven moment weer boven de 40 graden, dat was de darren te heet. Zij zochten enige verkoeling in de toegangsbuis.

[img]../imkers/els/Floriade5.jpg[/img]
De opruimploeg in actie op weg naar de uitgang.

Flater van de dag: bij de vitrinekast kwam het gesprek op de leeftijd van bijen en werd de vraag gesteld: "Hoe kan je nu de oudere mannetjes herkennen?". Waarop ik antwoordde: "Dat zijn de darren - de mannetjes - die een beetje kaal aan de bovenkant zijn". Waarop gelijk als antwoord kwam: "Ja, dat komt wel meer voor". Terwijl ik mij naar de spreker omdraaide hoorde ik in koor om mij heen: "Jaaaaa". Stonden daar zeker 7 mannen om mij heen waarbij de haardos al fors aan het uitdunnen was. 'K werd niet rood van het blozen hoor, het was gewoon erg warm op dat ogenblik .... :oops:






Bijgewerkt door - Els Kleijnendorst op 09/08/2002 21:18:39

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten