De jager!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
holleman
Berichten:10
Lid geworden op:za 03 feb 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:
Re: De jager!

Bericht door holleman » di 31 dec 2002, 19:37

Ik wil even reageren op artikel over jacht.

Ik jaag zelf niet, maar mits de jager zich aan de spelregels houdt zie ik niet in wat daar mis mee is.
Over het algemeen zijn jagers grote natuurvrienden, ik ga wel eens mee met een jager en je staat er versteld van wat zo'n man weet over zijn jachtgebied.
Bovendien is er bijna altijd een behoorlijk goed getrainde hond bij die een dier dat niet dood- maar ziekgeschoten is snel ophaalt waardoor zo'n dier niet onnodig lang hoeft te lijden.

Ik heb het nu niet over de mensen die duizend euro betalen voor een dagje jagen en dan met een paar fazanten met de biks nog in hun krop naar huis gaan.
De jacht is een vorm van wildbeheer en derhalve een noodzaak.
Geen weldenkend jager knalt hier in nederland alles dat maar beweegt plat.
frankrijk en italie zijn wat de jacht beterft slechte voorbeelden, daar wordt inderdaad doodgeschoten wat maar beweegt.
EEn goede jager hier in nederland, en geloof me dat is het merendeel,
selecteert met een behoorlijke kennis van zaken het wild dat afgeschoten moet worden.

Zelf heb ik altijd kippen en konijnen gefokt en geslacht en heb er nooit problemen mee gehad dat mijn zoontje van drie vier jaar daarbij aanwezig was.
Ook mijn zoon heeft daar niets aan overgehouden.
De kip en konijn in de winkel is echt niet synthetisch en vaak heeft dat soort dieren het heel wat slechter gehad.

Mijnheer Essink het is misschien niet leuk ook voor uw kleinzoon niet om te zien dat er een dier afgeschoten wordt, maar aan u de taak het kind uit te leggen dat zoiets noodzaak is.

Met vriendelijke groet,
Gerard Holleman

Gebruikersavatar
wilde
Berichten:1641
Lid geworden op:do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds:1980
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Koudekerke
Contacteer:

Re: De jager!

Bericht door wilde » wo 01 jan 2003, 16:51

Het is jammer dat het gezeur over het jagen hier maar steeds door gaat. Romée heeft een paar dagen geleden terecht opgeroepen om de oogst in de natuur te verbreden naar het bijenhouden. Het is jammer dat niemand dat oppakt.
Als je over dit onderwerp wil discussiëren moet je op de site van de dierenbescherming of een jagersvereniging zijn en niet hier.
Als ik beheerder was zou ik dit item sluiten.

Albert de Wilde

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten