Forumdeelname Ko Zoet c.s.

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Forumdeelname Ko Zoet c.s.

Bericht door wilde »

in de rubriek van imker tot imker van bijen 12-3 schrijft Ko Zoet over de ratenkast.
Ko staat niet als lid van het imkerforum beschreven.
Gerard kon Ko Zoet niet vinden op het imkerforum. Er zijn meer columnisten en redactieleden van het bijenblad niet traceerbaar hier. Dat is jammer, want zo zou een bredere duscussie of informatie-uitwisseling kunnen plaatsvinden. Reageren op artikelen van columnisten geeft in het algemeen niet veel respons. Ik heb het in het verleden meerdere keren gedaan, maar kwam meestal niet door de redactie heen en daarom doe ik het nauwelijks meer, want dat remt je enthousiasme om te reageren behoorlijk. Onlangs heb ik weer eens een poging gedaan en die wacht ik eerst maar eens af. Dat is ook een aspect wat ik hier verwacht als columnisten actief worden als columnschrijver en niet als forum-discussiedeelnemer, zoals elders verwoord bij JP in deze rubriek.

Je kunt natuurlijk - zoals ik hier met een zinnetje van Gerard deed - een nieuw item starten, maar je kunt de column-schrijver niet dwingen om te reageren.

Ko Zoet is al jaren actief en heeft meestal wel aardige verhaaltjes. Ik kan mij voorstellen, dat hij een eigen website zou hebben. Ik heb op internet gezocht, maar kan hem daar niet vinden. Misschien is de computer op de Waddeneilanden nog niet doorgedrongen.
Als ik met Metasearch zoek, vind ik dat Ko wel in Franse en Engelse bijenpublicaties wordt genoemd, dan wel dat hij daar mogelijk actief is.

Romée, heb je de collega's van de redactie van het blad en de columnisten wel eens flink aangepord om ook hier enige activiteit te vertonen? Alleen Henk van der Scheer als aangewezen vertolker van de mening van het Hoofdbestuur, geeft ruime informatie. Ik begrijp ook wel dat niet ieder namens een orgaan moet gaan spreken, maar dat kan toch ook gewoon als individuele imker of schrijver van een artikel? Dat zijn toch enigszins onze voormannen en -vrouwen.

Groeten, Albert



Bijgewerkt door - wilde op 06/04/2003 12:26:36
Romée van der Zee
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Forumdeelname Ko Zoet c.s.

Bericht door Romée van der Zee »

Ik ben blij dat we een goede relatie met het blad Bijen hebben. De webredactie ziet het grote belang daarvan in. De gezamenlijke enquête is een eerste voorbeeld. Ook ben ik door Bijen uitgenodigd om regelmatig over de site in het blad een stukje te schrijven. Ik ben ervan overtuigd dat zich na verloop van tijd een vorm uitkristalliseert, die recht doet aan beide media.
Romée
Minne Bonnema.
Berichten: 252
Lid geworden op: za 06 jan 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Forumdeelname Ko Zoet c.s.

Bericht door Minne Bonnema. »

>> Ko Zoet is al jaren actief en heeft meestal aardige verhaaltjes<<

Een beetje weinig,hij is de beste columnist van "Bijen ".

Minne.
Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Forumdeelname Ko Zoet c.s.

Bericht door wilde »

O.K. Minne, je scoort!
Ik ben nooit zo uitbundig met beoordelingen. Dit was voor mij al heel wat, maar ik ben het met je eens. Er zijn er met heel wat minder kwaliteit en visie. Het is daarnaast een kunst om jaar op jaar 12 keer een redelijke tekst te schrijven, die over het imkeren gaat en de lezer boeit. Hij slaagt daarin al heel lang. Ook zijn schrijfstijl waardeer ik wel. Hij heet wel 'zoet', maar in zijn teksten zie je dat gelukkig niet terug. Het is geen JP!
Groeten, Albert
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten