Bijenpoepprobleem met plaatselijke garage

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Dirk Blanken
Berichten:2045
Lid geworden op:zo 08 okt 2006, 18:10
Locatie:Nederland
Contacteer:
Bijenpoepprobleem met plaatselijke garage

Bericht door Dirk Blanken » di 02 jan 2007, 21:32

Op 13 december is een dagvaarding van de plaatselijke Garage in Warffum bij de rechtbank in Groningen gedeponeerd.
Ik, Dirk Blanken ben nu dus echt gedagvaard omdat ik bijen hou.

Ik hou al 24 jaar bijen in Warffum.

De plaatselijke garage is in Warffum neergestreken in 2004 en beweert dat de auto's die ze moeten verkopen zodanig met bijenpoep worden belaagd, dat ze deze 50 auto's elke week gedurende de zomer
1 1/2 keer extra moeten wassen en poetsen.

De garage stelt mij als bijenhouder verantwoordelijk hiervoor.

Er is in de periode voor de dagvaarding overleg geweest met de Garage en hun advocaat maar ondanks dat ik voorgestelt heb om maximaal 8 wintervolken te houden, dat is ongeveer de helft wat ik altijd gedurende ruim 20 jaar gehouden heb zonder klachten op schaapweg 12 heb kunnen houden.
Dit voorstel werd van de hand gewezen omdat de Garage dan nog steeds niet wist waar ze aan toe waren.

De Garage wil bijen dus volledig uit de bebouwde kom weren, terwijl ik door de gemeente Warffum gecontroleerd op overtredingen van de plaatselijke A.P.V. ( algemene plaatselijk verordingen )
De Gemeente Warffum ( Eemsmond ) laat het geschil verder over aan de partijen.

Dus nu een rechtzaak.

Als ik deze rechtzaak verlies zal elke imker binnen de bebouwde kom het kunnen schudden en bij het minste en geringste zonder meer moeten opzouten.

Daarom vraag ik dit forum om te reageren en te adviseren hoe ik met deze situatie om moet gaan.

Dirk





dertiende

Hugo
Berichten:366
Lid geworden op:zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: Bijenpoepprobleem met plaatselijke garage

Bericht door Hugo » di 02 jan 2007, 21:54

Er is een president, sorry een precedent over bijenpoepruzie uit 2006 dat in het voordeel van de imker werd uitgesproken (het waren WEEEL zijn bijen die alles ondersch...., maar toch ... ). Het was een Belgische mop, .... proces.

mvg,

Hugo (1/2 bij)

ps. wordt weldra verfilmd "The People vs. Larry Imker"

Nobodies prefetc

Dirk Blanken
Berichten:2045
Lid geworden op:zo 08 okt 2006, 18:10
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Bijenpoepprobleem met plaatselijke garage

Bericht door Dirk Blanken » di 02 jan 2007, 22:27

Hugo ondanks dat je het afdoet als een onzinzaak opgelost binnen eige gelederen maak ik me toch wat zorgen.
De rechters die over zulke geschillen moeten beslissen zullen maar eens eens slechte dag hebben.
Ik hoop dat het net als bij jullie wordt beschouwd als een Hollandsche Mop.

Dirk

Hugo schreef:
Er is een president, sorry een precedent over bijenpoepruzie uit 2006 dat in het voordeel van de imker werd uitgesproken (het waren WEEEL zijn bijen die alles ondersch...., maar toch ... ). Het was een Belgische mop, .... proces.

mvg,

Hugo (1/2 bij)

ps. wordt weldra verfilmd "The People vs. Larry Imker"

Nobodies prefetc
dertiende

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Bijenpoepprobleem met plaatselijke garage

Bericht door Hans van der Post. » di 02 jan 2007, 22:32

Dirk, Hennie Oude Essink heeft dit ook bij de hand gehad. Ook was bij hem als naaste buur een autohandelaar neer gestreken. Hopelijk heb je een rechtsbijstand verzekering. Het is overigens in het voordeel van Hennie uitgevallen. Neem contact met hem op!
Hans

Hugo
Berichten:366
Lid geworden op:zo 18 feb 2001, 00:00
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: Bijenpoepprobleem met plaatselijke garage

Bericht door Hugo » di 02 jan 2007, 23:18

Dirk Blanken schreef:
Hugo ondanks dat je het afdoet als een onzinzaak opgelost binnen eige gelederen maak ik me toch wat zorgen.
Dirk,

Nee, nee, ik meen het serieus : er is vorig jaar wel degelijk zo'n proces gevoerd in de provincie Antwerpen dat in het voordeel v/d imker werd uitgesproken. Als je wil, bezorg ik je namen en adressen per imeel.

mvg,

Hugo (1/2 bij)

ps. Alleen ga ik bij zulke onderwerpen weleens de luchtige toon op(waarvoor mijn welgemeende excuses).

Nobodies prefetc

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Bijenpoepprobleem met plaatselijke garage

Bericht door Hans van der Post. » di 02 jan 2007, 23:22

Hugo schrijft: Alleen ga ik bij zulke onderwerpen weleens de luchtige toon op(waarvoor mijn welgemeende excuses).
Gelukkig is er Hugo de Belg die ons laat glimlachen[:)]
Hans

Dirk Blanken
Berichten:2045
Lid geworden op:zo 08 okt 2006, 18:10
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Bijenpoepprobleem met plaatselijke garage

Bericht door Dirk Blanken » di 02 jan 2007, 23:58

Hans ,
ik heb Hennie gevraagd om te reageren.
\Bedankt voor je reactie.
Dirk

Hans van der Post schreef:
Dirk, Hennie Oude Essink heeft dit ook bij de hand gehad. Ook was bij hem als naaste buur een autohandelaar neer gestreken. Hopelijk heb je een rechtsbijstand verzekering. Het is overigens in het voordeel van Hennie uitgevallen. Neem contact met hem op!
Hans
dertiende

Dirk Blanken
Berichten:2045
Lid geworden op:zo 08 okt 2006, 18:10
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Bijenpoepprobleem met plaatselijke garage

Bericht door Dirk Blanken » wo 03 jan 2007, 00:09

Hugo,
No problem
De addressen zijn welkom.

Dirk


Hugo schreef:
Dirk Blanken schreef:
Hugo ondanks dat je het afdoet als een onzinzaak opgelost binnen eige gelederen maak ik me toch wat zorgen.
Dirk,

Nee, nee, ik meen het serieus : er is vorig jaar wel degelijk zo'n proces gevoerd in de provincie Antwerpen dat in het voordeel v/d imker werd uitgesproken. Als je wil, bezorg ik je namen en adressen per imeel.

mvg,

Hugo (1/2 bij)

ps. Alleen ga ik bij zulke onderwerpen weleens de luchtige toon op(waarvoor mijn welgemeende excuses).

Nobodies prefetc
dertiende

Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:

Re: Bijenpoepprobleem met plaatselijke garage

Bericht door apiario » wo 03 jan 2007, 08:46

Beste Dirk

Wij leven hier met je mee, Houd de moed er in

Ik heb een vraag, jij zal het beter weten als ik. Komt het hier in Nederland wel voor dat er een gemeenteverordering is om geen bijen te houden?

Bertus

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: Bijenpoepprobleem met plaatselijke garage

Bericht door Wim Joosten » wo 03 jan 2007, 11:05

Hoe staat het dan met garagehouders, die buiten de bebouwde kom wonen? Mogen daar dan ook geen imkers meer in de buurt wonen? En duivenhouders dan?
Die gagagehouder neemt zelf een bewust risico door zijn auto's buiten ten toon te stellen. Een regenbuitje met wat Saharazand en hij moet weer autowassen. En niet alleen bijen laten al vliegend hun ontlasting vallen.
Er zou mijns inziens wel een heel raar precedent geschapen worden als de rechter de garagehouder in het gelijk gaat stellen.
Ik ben erg benieuwd naar het verloop van deze zaak. Ik wens Dirk veel sterkte toe in deze vervelende zaak.

Met vriendelijke groet,
Wim

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 36 gasten