ALV - 28 april 2012

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
nhl_bit
Berichten:54
Lid geworden op:ma 30 jun 2008, 20:54
Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door nhl_bit » vr 13 apr 2012, 00:44

Even muggenziften. Ik vind dat de vereniging zich maar beperkt houdt aan art 19.5:
"de agenda voor de leden op een daartoe geschikte plaats ter inzage gelegd. Hetzelfde
geldt voor het jaarverslag en de rekening en verantwoording van het hoofdbestuur en de begroting,
indien deze niet in bedoeld vakblad zijn gepubliceerd of met de oproeping zijn meegezonden"

Bij de agenda staat "Bijlagen kunt u bij uw afdelingssecretaris aanvragen" maar die heb ik niet.

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door Jeroenvt » vr 13 apr 2012, 08:54

Ik heb hier al eens eerder betoogd dat ook dit forum deel uitmaakt van het grote boze internet en dat er allerlei gegronde redenen kunnen zijn waarom deelnemers hun vragen anoniem willen stellen. De meeste imkers zullen inderdaad sterke blanke mannen zonder vrees zijn, maar om dat (jezelf) als maatstaf te nemen is onzinning, niemand heeft voldoende inzicht in waarom iemand de keuze voor anonimiteit wil maken. Sterker, een aantal kritici tov anonimiteit hier heeft mij ook wel eens vragen over hun eigen privacy gesteld mbt tot foruminstellingen waar je net zo min een oordeel over zou moeten vellen. Beetje hypocriet. Wat voor de één geldt kan en hoeft helemaal niet voor de ander te gelden. En in voorkomende gevallen is een account altijd tot een persoon terug te herleiden door het forumbeheer.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

nhl_bit
Berichten:54
Lid geworden op:ma 30 jun 2008, 20:54

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door nhl_bit » di 17 apr 2012, 21:53

Wim Joosten schreef: Ik zit inderdaad in deze commissie vanuit het imkerforum. Dat wil nog niet zeggen dat ik ook in het bezit ben van de notulen of dat ik als vertegenwoordiger van het imkerforum op de ALV uitgenodigd ben (nu was ik dat afgelopen jaar toevallig wel maar dat had een speciale reden). Ik heb de notulen niet en dus ik kan je niet verder helpen en kennelijk hier op het forum verder niemand. Dus klop gewoon zelf even aan bij een secretaris van een NBV-afdeling of bij het secretariaat van de NBV. Ik ben niet van de reden op de hoogte waarom de notulen dit jaar niet gepubliceerd worden op internet. Als lid van cie comm kan ik daar bij een eerstvolgende bijeenkomst van deze cie wel naar vragen. Daar heb je nu dus niets aan.
Wim, NBV schrijft dat ze met hun leden communiceren via dit forum; dan verwacht ik hier dus iemand als aanspreekpunt. Als jij vanuit de commissie communicatie niet het aanspreekpunt van de vereniging bent, wie is dat dan wel? Of is die er niet? Zou je voor voelen als de NBV zo iemand aanstelt?

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door Hans van der Post. » di 17 apr 2012, 23:43

NHL_bit ik zou eigelijk niet moeten reageren maar als je even je best wil doen en even door de jaren heen willen kijken en zoeken zul je niets van de Algemene vergadering in de tijd dat dit forum bestaat terug kunt vinden.

Waarom? om dat dit een forum is over bijen en bijenhouden. :be2:

Voor staatszaken zul je bij je afdeling secrtaris moeten zijn die heeft de AVL bescheiden via de mail gekregen.

Maar krijg de indruk dat je geen lid van de NBV en geen imker bent.

Hier op het forum hebben we afgesproken dat staatszaken via een ander "kanaal" van gedachten wordt gewisseld.
!Hans.

nhl_bit
Berichten:54
Lid geworden op:ma 30 jun 2008, 20:54

Re: ALV - 28 april 2012

Bericht door nhl_bit » do 19 apr 2012, 17:09

Hans van der Post. schreef:NHL_bit ik zou eigelijk niet moeten reageren maar als je even je best wil doen en even door de jaren heen willen kijken en zoeken zul je niets van de Algemene vergadering in de tijd dat dit forum bestaat terug kunt vinden.

Waarom? om dat dit een forum is over bijen en bijenhouden. :be2:

Voor staatszaken zul je bij je afdeling secrtaris moeten zijn die heeft de AVL bescheiden via de mail gekregen.

Hier op het forum hebben we afgesproken dat staatszaken via een ander "kanaal" van gedachten wordt gewisseld.
Daar denkt de NBV dan blijkbaar anders over:
http://www.bijenhouders.nl/vereniging.php#leden

"De communicatie met de leden en andere bijenhouders verloopt niet alleen rechtstreeks via deze [NBV] website, maar ook door middel van het discussieforum ‘bijenhouden.nl’ en het maandblad Bijenhouden."

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten