Een handvol bijen

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Een handvol bijen

Bericht door Oude Essink » za 30 jun 2012, 09:20

Gisterenavond had ik het genoegen de première bij te wonen van een professionele Nederlandse bijenfilm. "een handvol bijen" is een film van Lydia Koopmans en geeft een boeiend en overzichtelijk beeld van ons imkeren gecentreerd rond het thema van de verdwijnziekte en de manieren waarop wij imkers ermee omgaan. Rond dit thema komen alle aspecten van ons hedendaags imkeren aan de orde. Lydia imkert zelf ook en film straalt liefde uit voor bijen imkers en wat zij doen.
Zij getuigt van een fijn waarnemingsvermogen en is doorspekt met de nodige humor. Drie kwartier boeiend kijken!!

Een reactie op http://www.kompasfilm.nl

hennie oes iPad

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten: 641
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 13:08
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

Re: Een handvol bijen

Bericht door dickvanleeuwen » za 30 jun 2012, 17:55

Helemaal mee eens Hennie. Boeiend van begin tot 't eind. Naast humor ook herkenning en emotie. Over 14 dagen worden de eerste DVD'S verwacht. Volg dus haar website waar ook een korte trailer te zien is. (Hennie, kompas moet in jouw link veranderd worden van en C in een K)

http://www.kompasfilm.nl/

de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Een handvol bijen

Bericht door de vos roger » za 30 jun 2012, 18:45

Zo'n DVD zou ik mij wel graag willen aanschaffen .
Hennie kan jij mij daaraan helpen ?
Waarschijnlijk zien wij elkaar nog in het najaar :)
groetjes uit Vlaanderen waar de lindehoning nu binnenstroomt
roger

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Een handvol bijen

Bericht door Oude Essink » ma 02 jul 2012, 21:45

Hallo Roger,
Hoe de film verder beschikbaar gaat komen, weet ik niet. Zal ongetwijfeld gebeuren, maar hoe en hoe lang?
Ben jij alweer opgekalefaterd en kun je jouw biekes weer zelf hanteren? Groeten,
Hennie oes

de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Een handvol bijen

Bericht door de vos roger » ma 02 jul 2012, 22:52

Hennie ik ben bijna terug zoals voorheen :wink:
De pees die af was in mijn rechterschouder is terug goed aan elkaar, dank zij de bekwaamheid van een goede chirurg .
Ik heb natuurlijk ook niet stilgezeten, steeds in beweging gebleven wat in mijn voordeel heeft gewerkt.En ook niet onbelangrijk, mijn vrouw is verpleegster en ik werd dus voortdurend op de vingers gezien of ik geen dingen deed die ik nog niet hoorde te doen.
Mijn arm kan ik nu al terug de hoogte insteken en aan mijn bijen werk ik terug zoals voorheen, alleen met zware gewichten tillen moet ik nog voorzichtig zijn.
Het is een heel drukke periode nu met de koninginneteelt, iedereen wil hier blijkbaar met buckfast beginnen .
groetjes
roger

Lydia
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 12:29
Contacteer:

Re: Een handvol bijen

Bericht door Lydia » di 03 jul 2012, 00:20

Beste allen,

hartelijk bedankt voor jullie belangstelling voor een handvol bijen.
Ik kijk terug op een geweldige première met een mooie vertoning, leuk publiek en zeer hartverwarmende reacties.
"Wat ga je nu met de film doen?" was de hamvraag die me daarna gesteld werd.
In eerste instantie dacht ik zelf aan aanmelding voor diverse film- en duurzaamheidsfestivals en DVD distributie in eigen beheer.
Maar dankzij een succesvolle avond, durf ik na de première wat groter te denken, zoals uitzending op TV of selectie voor het IDFA.
Daarom zal ik me daar de komende weken op concentreren en zal de distributie van DVD's nog moeten wachten.

Hieronder de link naar de trailer van de film:
http://www.kompasfilm.nl

En ook op facebook staat de trailer:
http://facebook.com/lydia.kompasfilm

Zodra er nieuws is over de de film en hoe het zijn weg vindt, breng ik jullie op de hoogte.

Hartelijke groet,
Lydia

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Een handvol bijen

Bericht door Bart de Coo » di 03 jul 2012, 14:02

Ik sprak gisteravond iemand die de film ook gezien had. Ik begrijp dat de film tezijnertijd gewoon te koop wordt aangeboden in het Bijenhuis in Wageningen. Alweer enthousiaste geluiden. Het moet een prima film zijn, die door mijn gesprekspartner werd beschouwd als een aanrader voor een verenigingsavond.

Groet,

Bart

Lydia
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 12:29
Contacteer:

Re: Een handvol bijen

Bericht door Lydia » wo 21 nov 2012, 17:16

Bart was mij voor, maar het is inderdaad zover mijn documentaire een handvol bijen is te bestellen via de website.
Gisteren heb ik hem mogen vertonen bij imkersvereniging Den Haag eo, die zelf ook een rol in de film spelen. Dat was een geweldig leuke avond, in een prachtige filmzaal van het Nutshuis. Leuke verrassing bij deze lokatie: Achter het pand heeft het fonds 1818 een stadstuin gerealiseerd met daarin: een paar bijenkasten!
Bart de Coo schreef:Lang verwacht, eindelijk te koop op dvd of online te huur of te koop, de film Een handvol bijen, met in de hoofdrollen Henk Kok en de stichting De Duurzame Bij, Romee van der Zee en haar mede-onderzoekers op bijensterftegebied en Wim van Grasstek, Neêrlands opper-BD-imker die er nogal bijzondere opvattingen op nahoudt.

http://www.kompasfilm.nl/?p=171

De film geeft een prachtig sfeerbeeld van de Nederlandse imkerij en de milde gekte die ons allemaal in zijn greep heeft. Dit moet je als Nederlandse imker eigenlijk gezien hebben. Verplichte kost.

Groet,

Bart
Ik hoop dat de film jullie ook zo bevalt als de imkers in Den Haag.
Groet, Lydia

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten