Landbouw vergif

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Landbouw vergif

Bericht door alfa vulgaris » wo 27 feb 2013, 02:18

Die Prof. Bonmatin iedereen kent hem vast van zembla, had na 48 uur de helft van z'n bijen dood met 0.1 microgram per kg.

Nu mag er in menselijk voedsel dus 0.05 milligram per kilogram zitten das 50 microgram per kilogram hebben ze me geleerd.

We hebben het over imidacloplorid.

Kan je wel lullen over lobby en dit en dat is discutabel,maar wat staat hierboven eigenlijk?
Komop controleer eens wat ik zeg en denk er eens over na!

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Landbouw vergif

Bericht door Jaap v.Popering » wo 27 feb 2013, 08:34

Ik vind dat jullie de zaken omdraaien . Volgens de een heeft de industrie goed gelobbyd , een ander vind dit zacht uitgedrukt en ga zo maar door .
Jullie gaan voorbij aan het feit dat de milieu organisatie onder een verkeerd voorwendsel deze producten heeft proberen te verbieden namelijk de bijensterfte . Nu dit waarschijnlijk zal mislukken gooien zij het over een andere boeg en beginnen over kankerverwekkend .

Ik had liever gezien dat zij dit van het begin af gedaan hadden en de oplossingen van de verdwijnziekte niet in de weg hadden gestaan en op deze manier de imkerij deze schade niet toegebracht zouden hebben .

Dan is het nu misschien tijd op op dit forum weer over de Bijenhouderij te gaan discussiëren en de milieubelangen op een ander forum op te starten .

Jaap v P

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Landbouw vergif

Bericht door Jeroenvt » wo 27 feb 2013, 08:43

Jaap, Duitsland ligt dwars, heeft denk ik ook vooral met de Duitse chemische industrie te maken. Ik ben echt niet overtuigd dat het niets met bijensterfte te maken heeft. En laten we wel zijn, bijen leven niet in een vacuüm, omgeving (=milieu) is natuurlijk hartstikke belangrijk, net als bloemen, die verbieden we hier ook niet.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Landbouw vergif

Bericht door Jaap v.Popering » wo 27 feb 2013, 09:01

Jeroenvt schreef:Jaap, Duitsland ligt dwars, heeft denk ik ook vooral met de Duitse chemische industrie te maken. Ik ben echt niet overtuigd dat het niets met bijensterfte te maken heeft. En laten we wel zijn, bijen leven niet in een vacuüm, omgeving (=milieu) is natuurlijk hartstikke belangrijk, net als bloemen, die verbieden we hier ook niet.
Wanneer je de Duitse verslagen leest staat ook daar vermeld dat de grote Imkers de minste sterfte gehad hebben ,en dat strookt niet met een schade van gewasbeschermingsmiddelen waar alle bijen op foerageren ,van de imkers met en van die zonder verdwijnziekte . Dat het milieu belangrijk is en dat wij daarvoor moeten zorgen ben ik gelijk met je eens .

Jaap v P

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Landbouw vergif

Bericht door Jeroenvt » wo 27 feb 2013, 09:07

Jaap, dan heb jij dus de sluitende verklaring, dus waar geen uitzonderingen op te vinden zijn, voor de bovenmatige sterfte. En dat kan niet varroa zijn, want met dezelfde argumentatie die jij bij bestrijdingsmiddelen gebruikt, namelijk toch verschillen bij gelijktijdige omstandigheden, zoals twee imkers die gelijksoortig varroa bestrijden en er één wel, de andere geen sterfte heeft, sluit dat namelijk uit.

Dat grotere imkers minder schade hebben zegt an sich (om maar eens duits te gebruiken) niet zoveel. Het lijkt erop dat jij het nog steeds over directe schade (als in spuitschade) hebt. M.i. gaat het over een algemeen verlagen van het gezondheidsniveau van bijen, veroorzaakt door meerdere factoren, waardoor uiteindelijk volken te gronde gaan aan of één van deze factoren, of een factor die door verlaagde weerstand de kans krijgt.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Landbouw vergif

Bericht door Jaap v.Popering » wo 27 feb 2013, 09:18

Jeroen .

Volgens mij hebben wij het over de verdwijnziekte in zijn geheel , en niet over een directe spuitschade ,dat laat een heel ander beeld zien.
En hoe verklaar jij dat de verdwijnziekte niet plaatsgebonden is maar imkergebonden .

Hoe verklaar jij dat er ook in Nederland meerdere grote Imkers zijn die nauwelijks aan de zo genaamde verdwijnziekte meegedaan hebben en hun volken op dezelfde gewassen gevlogen hebben .
En over de behandelingen hoeven wij het volgens mij niet meer te hebben . het ene volk is het andere niet en de ene bijenhouder is de andere Imker niet .

Jaap v P
Laatst gewijzigd door Jaap v.Popering op wo 27 feb 2013, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Landbouw vergif

Bericht door Jeroenvt » wo 27 feb 2013, 09:29

Dat is het Duitse standpunt, het ligt aan degene achter de kast, die doet het niet goed. Maar dat verklaart niet de sterfte in de VS, of bij middelgrote imkers in NL die al jaren bijen houden en er ook last van krijgen. En de volgens mij wel gemeten regionale spreiding, het ene jaar in dit deel, het andere jaar een ander deel van het land. Oftewel, er is nog veel te weinig bekend, ook in Duitsland, om conclusies te trekken en genoeg verdachte aanwijzingen om een voorzorgsprincipe aan te houden. Maar goed, dat heb ik al vaker gezegd, ik ga nu weer andere dingen doen. Dat we hier, ook afgezien van bijensterfte, met troep te maken hebben die wel eens het nieuwe DDT kan worden ben ik al lang van overtuigd.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Landbouw vergif

Bericht door alfa vulgaris » wo 27 feb 2013, 11:10

alfa vulgaris schreef:Die Prof. Bonmatin iedereen kent hem vast van zembla, had na 48 uur de helft van z'n bijen dood met 0.1 microgram per kg.

Nu mag er in menselijk voedsel dus 0.05 milligram per kilogram zitten das 50 microgram per kilogram hebben ze me geleerd.

We hebben het over imidacloplorid.
Hoeveel zou dan in de nectar en pollen zitten?

Reageer eens op de feiten i.p.v. alleen maar jullie mening te geven.
Ik denk dat we zijn uitgepraat of moet dit expiriment nog herhaald?

Als we de norm aantippen zijn de bijen de pijp al uit dus.
Kom maar eens met stukjes te citeren waar cijfers staan die zie ik nooit ik snap het wel,
want dan zijn die VOORSTANDERS uitgeluld.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Landbouw vergif

Bericht door maartenkleijne » wo 27 feb 2013, 12:13

Er is niks mis met het fundamenteel met elkaar oneens zijn.

Overtuigen gaat dan niet lukken Doorzeuren is een optie maar ongezellig.

Blijft over: respect voor de ander die het anders ziet, toch?
gr,
m

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: Landbouw vergif

Bericht door m.kolsters. » wo 27 feb 2013, 12:14

Wanneer gaat het stoppen over waar de bijen aan dood gaan.
En als we het weten doen ze er toch niets mee.
Ik vind dit onnodig er zo op in te gaan mijn bijen vliegen waar ze zelf zin in hebben.
De bijen gaan om meer reden dood, maar ik denk dat de imker het eerste probleem is.
En ook zijn we op drie plaatsen aan het klagen over gif en dood en verdwijn ziekten.
Ze doen hier geen onder zoek dat wenselijk is voor de bij of voor de imker, we betalen niet genoeg.
En een onderzoek naar sterfte waar de grote imker worden uitgeschakeld heeft geen zin.
Om dat die er niet genoeg dood hebben ????????
Als je 10 kasten hebt en er zijn er drie dood is dat een derde maar dat is voor de kleine imker toch heel veel.
Maar ik vind dit niet een eerlijke telling, de grote imkers hebben minder bijen dood.
Ik heb er van de 45 5 dood en dan gaat het snel naar beneden, ben ik dan toch beter of netter op mijn bijen ???
De bijen vliegen niet op bloemen die zijn bespoten, het probleem dat ze worden bespoten als ze op de bloem zitten.
Tinus Kolsters

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten