bijenmode

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
apiario
Berichten: 1431
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Streefkerk
Contacteer:

bijenmode

Bericht door apiario » zo 03 nov 2013, 08:31

voor lezing angelose/geafrikaniseerde bijen

Gebruikersavatar
m.kolsters.
Berichten: 2000
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 14:34
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Middelbeers Nederland
Contacteer:

Re: bijenmode

Bericht door m.kolsters. » zo 03 nov 2013, 16:35

Dag Bertus wat er in de pakken zit daar wil ik wel mee werken, heel zacht aardig denk ik.
Maar halen niet veel en maken het te snel op.
Wel heel mooi dat bijen pak.
Tinus Kolsters

de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: bijenmode

Bericht door de vos roger » zo 03 nov 2013, 21:15

m.kolsters. schreef:Dag Bertus wat er in de pakken zit daar wil ik wel mee werken, heel zacht aardig denk ik.
Tinus ik zou zeggen, hou je handen daarvan af, je zou ermee in je ongeluk lopen :D
roger

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: bijenmode

Bericht door bee-tree » ma 04 nov 2013, 07:23

Wat een mooie site en wat een leuke humor hebben Tinus en Roger.
Apiario wat goed dat je ons laat kennis maken met die prachtige mode.
Als je via via, ....... prinses Beatrix er op zou kunnen attenderen, zou ze vast heel blij worden.
Het is haar stijl, althans wat de hoed betreft. Ik denk dat ze gevleid zal zijn door de huidige
nieuwe modetrend die jij vast beter kunt omschrijven als beeldend kunstenaar dan ik.
Misschien zijn de modeontwerpers geïnspireerd door de stijl van Beatrix die haar stijl continu trouw is gebleven.
Ik vind de kleuren van honing en bloemen en het zeskantige motief van cellen heel passend in de
huidige economisch stroeve tijd. Het vrolijkt op. Ik hoop dat deze mode door dringt naar het minder zonnige
Noordelijk deel van Europa. Zj.

P.S. Wordt het niet eens tijd dat de VBN een Beschermvrouwe of Beschermheer zoekt zoals dat een respectabele
vereniging verdient ? Bij geen andere vereniging past beter een vrouw met koninklijke allure dan Beatrix.
Tevens heeft ze het volk bij elkaar gehouden en ga zo maar door. Ze heeft vast wel tijd voor deze erebaan.
Apiario, kun jij alvast zo'n avond'jurk' kiezen uit de serie die op de Portugese site staat of er zelf een ontwerpen
en ze op het imkerforum publiceren ?

Gebruikersavatar
apiario
Berichten: 1431
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Streefkerk
Contacteer:

Re: bijenmode

Bericht door apiario » ma 04 nov 2013, 08:22

Mogge allemaal,

Toen ik nog niet kon schrijven en het moest leren begon ik heel voorzichtig een letter tussen twee strepen te zetten.(met een kroontjes pen)
Om nu de "kroon"zover te krijgen zo als je schrijft ,zou ik toch eerst beginnen met een klein 6 raamertje in de geweldige grote tuin van Drakensteyn te zetten.
Desnoods Micelle Obama vragen of ze een oogje in het zeil wil houden. En dan heel langzaam……………..

Bertus
Laatst gewijzigd door apiario op ma 04 nov 2013, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
voor lezing angelose/geafrikaniseerde bijen

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: bijenmode

Bericht door bee-tree » ma 04 nov 2013, 11:17

Bertus Apiario, wat een grappige verschrijving, dat rammeltje. Ik moest het twee keer overlezen, want
mijn hoofd stond nog bij een dame die momenteel één korfvolk heeft in háár grote tuin. Ze wil mijn halfbiologische
wijze van bijenhouden leren kennen. Ik heb haar zonet uitgenodigd.
Met rammeltje bedoel jij uiteraard ramertje. In eerste instantie dacht ik aan een rammelaartje voor de kleinkinderen.

Jij kunt net zo schrijven als ik, namelijk: ernst met luim vermengd. Je moet het serieusbedoelde opvissen uit
het luim. Ofwel : het ernstige is licht overgoten met een luimig sausje.

Ik zie het echt zitten om prinses Beatrix te motiveren een imker in de gelegenheid te stellen tijdens de
voorjaars- en/of zomerdracht een bijenvolk op haar landgoed te plaatsen, desnoods buiten de hekken.
Dit idee heb jij me aan de hand gedaan via je komische reactie. Het zou me niets verbazen als iemand van het
personeel reeds bijen houdt op haar privé-terrein waar enorme Lindebomen en Beuken staan.

P.S. Vijf of meer jaar geleden heeft Beatrix als Koningin een bezoek gebracht aan Oost- Groningen.
Ik heb toen twee potten honing aan één van de 'lakeien' meegegeven voor Prins Claus die toen niet bij haar
kon zijn omdat hij ernstig ziek was. Prinses Beatrix kan/mag momenteel als prinses toegankelijker zijn dan voorheen. Zj.

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: bijenmode

Bericht door bee-tree » di 05 nov 2013, 08:20

Apiario, je hebt gister om 16.13 uur je tekst van 9.22 uur van maandag 4 november bijgewerkt.
Ik zou mijn tekst van 12.17 uur ook willen bijwerken, maar ik moet nog uitvinden hoe dat moet.

Je hebt je verschrijving '6 rameltje' 'verbeterd' tot '6 raamertje' nadat je mijn draadje gelezen had.

Ik wil de eerste 4 zinnen van mijn reactie ook willen bijwerken. Ze moeten als niet-geschreven beschouwd worden.
Ze zijn voor de lezer onbegrijpelijk. Ik heb tot nu toe gedacht met een sportieve Apiario te maken hebben gehad. Zjef

Gebruikersavatar
apiario
Berichten: 1431
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Streefkerk
Contacteer:

Re: bijenmode

Bericht door apiario » di 05 nov 2013, 09:40

Eenmaal geplaatst verschijnt "wijzigen" bovenin de rechterhoek.
voor lezing angelose/geafrikaniseerde bijen

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: bijenmode

Bericht door bee-tree » di 05 nov 2013, 14:39

Bertus bedankt voor je 'tip' hoe je een tekst kunt wijzigen nadat hij al de 'lucht' is ingegaan.
Ik zie geen "wijzigen" staan bij het blog van gisteren dat ik wil wijzigen.
Is het zo dat je alleen binnen ? uur iets kunt wijzigen ?
Alvast bedankt voor je tweede 'computerlesje'. Ik kan de 4 zinnen nog niet verwijderen. Zj.

P.S. Ik maak meteen van de gelegenheid gebruik om te vragen of je begrepen hebt waarom ik bij
het onderwerp "Storm over de Waard" het woord 'prachtig' dat vóór weer staat, tussen aanhalingstekens gezet heb ?
Dat heb ik gedaan omdat het weer op zondag 3 november 2013 voor veel mensen , met name in Wijk bij Duurstede,
horrorweer was in plaats van mooi herfstweer als in vele andere delen van Nederland en België. Op jouw schilderij lijkt het mooi herfstweer. Dat schilderij is zeker niet op 3 november gemaakt ? .

Lees jij ook je tekst 3 keer of meer over alvorens je ze verstuurt ? Dan voorkom je dat er flauwe (?) grapjes
over gemaakt kunnen worden door zo'n verzemelaar, sorry verzamelaar van woordspelingen als ik.

Gebruikersavatar
apiario
Berichten: 1431
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds: 1976
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Streefkerk
Contacteer:

Re: bijenmode

Bericht door apiario » di 05 nov 2013, 17:58

Aquarel,

Een heuse rel met water. Als er dan nog hemelwater bij komt,is het leed niet te overzien.
Dus met mooi weer op pad.
Het is niet eenvoudig het moet er in een keer opstaan. Je kan er nadien niet meer in gaan zitten rommelen.
voor lezing angelose/geafrikaniseerde bijen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten