Beste Darren Valentijn is op komst !

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Beste Darren Valentijn is op komst !

Bericht door de vos roger » di 11 feb 2014, 13:03

Zorg dat je goed voorbereid zijt ;-)
VALENTIJN  1.jpg
roger

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Beste Darren Valentijn is op komst !

Bericht door bee-tree » wo 12 feb 2014, 20:00

Ik heb gister op mijn laatste pot honing een extra mooi zelfgemaakt en ingekleurd etiket geplakt
en op de fiets naar een alleraardigst vrouwtje gebracht dat niets liever doet dan lieve woorden
te zeggen , vlakbij de kasten op een stoel of op haar hurkjes zittend , tegen mij.................
.....n bijen. Sorry, ik moest even niezen. De meest gebruikte geruststellende zin is : "Rustig maar lieverdjes, alles komt goed".


:be3: :be4: :be3:

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Beste Darren Valentijn is op komst !

Bericht door Hans van der Post. » wo 12 feb 2014, 23:32

Heerlijk ik lig in een deuk!! :be2:
!Hans.

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Beste Darren Valentijn is op komst !

Bericht door bee-tree » vr 14 feb 2014, 08:27

Roger wil ik nog een welgemeend compliment maken voor het prachtige etiket dat hij (?)
ontworpen en gemaakt heeft. Zijn ze ergens te koop, zoals op de komende bijenmarkt op de tweede Paasdag
in Houthalen- Helchteren in Belgisch Limburg .
Hans jouw reactie ervaar ik als een Valentijnssurprise van de beste soort. Ik breng je toch niet in verlegenheid ?
Ook Bart heeft zich gister al van z'n 'betere' kant gepresenteerd. Het gevaar van 'n opkomend gevoel van
verlegenheid bestaat, nadat je in het woordenboek van Koenen-Endepols, 22ste druk uit 1948, uit
de bibliotheek van Huize "Grejo" uit De Meern bij Utrecht, de verklaring bij het woord Valentijnsdag gelezen hebt.
"Valentijnsdag is de feestdag en het volksfeest op het platteland van Engeland op 14 Februari ; het is de dag der
surprises, vooral voor jongelui en verloofden; men stuurt elkaar dan spotbriefkaarten ".
Waarom is de naamdag van Sint Valentijn gekozen ? Het heeft een biologische oorzaak. Wie momenteel de vogels
observeert, zal ontdekken dat rond 14 februari amoureuze gedragingen niet van de lucht zijn. De geslachtsdrift is ontwaakt.
Let op de driehoeksverhoudingen tussen Pimpelmezen onderling en Merels onderling en vooral Nijlganzen onderling; die laatst-
genoemde vliegen met luidsmachtend gegak rondjes. Door ruimtegebrek kan ik niet verder uitwijden.
P.S. De H.Valentinus, Romeins priester, werd te Rome onthoofd in 270 na Chr., nadat hij Asterius, de legeroverste van keizer
Claudius, tot het ware geloof bekeerd had. Zj,

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten