Een imker zou gepensioneerd moeten zijn....

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tieme
Berichten: 1962
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 13:35
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
Locatie: De Krim, Nederland
Contacteer:

Een imker zou gepensioneerd moeten zijn....

Bericht door Tieme » wo 18 mar 2015, 16:39

Elke keer als ik achter mijn computertje lees hoe bij andere mensen de bijen vliegen en met stuifmeel binnen komen denk ik dat het toch jammer is dat een mens moet werken als het eindelijk warm wordt....

dreetje123
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 feb 2013, 22:03
Contacteer:

Re: Een imker zou gepensioneerd moeten zijn....

Bericht door dreetje123 » wo 18 mar 2015, 17:27

Klopt,en daarom ben ik er pas aan begonnen toen ik gestopt ben met werken.

André

johan
Berichten: 508
Lid geworden op: ma 24 feb 2014, 20:37
Imker sinds: 2013
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Antwerpen, België
Contacteer:

Re: Een imker zou gepensioneerd moeten zijn....

Bericht door johan » wo 18 mar 2015, 17:53

ik heb op mijn werk al te kennen gegeven dat ze me de komende maanden soms een halve dag zullen moeten missen. je kan nu eenmaal vroeg in het voorjaar niet altijd in het weekend aan je bijen werken. zeker als het wat kouder is, of als je je kasten moet verplaatsen naar of van het fruit of koolzaad.
helaas zal het niet altijd mogelijk zijn (gezien de aard van mijn werk) om hier steeds zeer flexibel in te zijn. gisteren heb ik me ook op tijd naar huis gespoed om de bijen met het eerste wilgenstuifmeel te zien thuiskomen. het zijn de kleine dingen die een mens/imker gelukkig maken hé..

KaraBela
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 10:58
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 40
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Een imker zou gepensioneerd moeten zijn....

Bericht door KaraBela » wo 18 mar 2015, 19:25

Ha Tieme
klopt als een bus.
Vandaar dat ik er voor gekozen heb om een paar bijenkasten op het dak bij ons op kantoor te plaatsen.
Werkt verrukkelijk. Even in de pauze naar de bijen kijken :)
ERKAN KARA

Gebruikersavatar
Teake de Jong
Berichten: 332
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 04:06
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast F1 en bastaard
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Een imker zou gepensioneerd moeten zijn....

Bericht door Teake de Jong » wo 18 mar 2015, 21:31

Heb nog niet de pensioengerechtigde leeftijd, maar ben toch per 1-1-2015 gestopt met werken, er zijn nog zoveel leuke dingen in het leven en daar horen de bijen zeker bij!!

Teake :be9:
Geloof niet alles wat je denkt.

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Een imker zou gepensioneerd moeten zijn....

Bericht door bee-tree » do 19 mar 2015, 03:04

Hallo KaraBela, wat 'n mooie vondst. Die weelde heb ik me nooit
kunnen veroorloven. Ik heb er onder geleden. Pas wanneer de mooiste vliegtijd van de bijen voorbij was,kwam ik van het werk thuis. Ik voel mee met de vorige "sprekers'.
Achteraf gezien maar goed dat ik geen volken
op het platte dak boven de hal van het bedrijfspand heb gezet, want
dat is lang geleden eens doorgezakt toen er een dik pak sneeuw op lag
dat aan het smelten was.
Houd jij er rekening mee dat een plat dak 170 kilogram gewicht
moet kunnen dragen per vierkante meter. In Nederland is de kans dat
er een laag sneeuw van één meter dik valt statistisch gezien verwaarloosbaar (?) klein.
Houd jij rekening met het gewicht van twee kasten met bijen op het moment van
de hoofddracht KaraBela ? Heb je ze vlak naast elkaar staan ? Op hoeveel bakken ?
Dan is er 'n kans dat de toelaatbare BELASTING per vierkante meter de DINNORM
overschrijdt. Zjef :b10:
P.S. Is Kara verwant met cara van "cara mia" ofwel "m'n beste" of "m'n dierbare" ?

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Een imker zou gepensioneerd moeten zijn....

Bericht door Santtu Pikkarainen » do 19 mar 2015, 08:50

Teake de Jong schreef:Heb nog niet de pensioengerechtigde leeftijd, maar ben toch per 1-1-2015 gestopt met werken, er zijn nog zoveel leuke dingen in het leven en daar horen de bijen zeker bij!!

Teake :be9:
Ik denk dat veel mensen dit zouden willen. Zonder werk is er helaas erg weinig geld over voor leuke dingen.... :think:

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Een imker zou gepensioneerd moeten zijn....

Bericht door buzzer » do 19 mar 2015, 18:06

Santtu Pikkarainen schreef:
Teake de Jong schreef:Heb nog niet de pensioengerechtigde leeftijd, maar ben toch per 1-1-2015 gestopt met werken, er zijn nog zoveel leuke dingen in het leven en daar horen de bijen zeker bij!!

Teake :be9:
Ik denk dat veel mensen dit zouden willen. Zonder werk is er helaas erg weinig geld over voor leuke dingen.... :think:
Santtu, ook met minder is het leven nog steeds leuk..... :wink: Ik ben 5 jaar geleden vervroegd gestopt en geniet elke dag.. (Ik hoor net op de radio dat de ing bank heeft besloten de voorzitter een salaris uit te keren van € 1,6 miljoen... de arme sloeber had sinds 2009 geen verhoging gehad!!! Nu ze weer zonder staatstoezicht zijn kan het roven weer beginnen. De vliegopening verkleinen heeft geen zin, ze roven van binnenuit!)
Alle begin is (bij) zonder honing.

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Een imker zou gepensioneerd moeten zijn....

Bericht door Santtu Pikkarainen » vr 20 mar 2015, 09:28

buzzer schreef:
Santtu Pikkarainen schreef:
Teake de Jong schreef:Heb nog niet de pensioengerechtigde leeftijd, maar ben toch per 1-1-2015 gestopt met werken, er zijn nog zoveel leuke dingen in het leven en daar horen de bijen zeker bij!!

Teake :be9:
Ik denk dat veel mensen dit zouden willen. Zonder werk is er helaas erg weinig geld over voor leuke dingen.... :think:
Santtu, ook met minder is het leven nog steeds leuk..... :wink: Ik ben 5 jaar geleden vervroegd gestopt en geniet elke dag.. (Ik hoor net op de radio dat de ing bank heeft besloten de voorzitter een salaris uit te keren van € 1,6 miljoen... de arme sloeber had sinds 2009 geen verhoging gehad!!! Nu ze weer zonder staatstoezicht zijn kan het roven weer beginnen. De vliegopening verkleinen heeft geen zin, ze roven van binnenuit!)
Buzzer, ik ben pas 44. Met een gezin te onderhouden, hypotheek te betalen zal ik gewoon moeten werken. Niet erg, ik heb er geen hekel aan. Gezien mijn leeftijd zit pensioen er waarschijnlijk nooit in, da's dan wel weer jammer... Dus geniet ik maar zoveel als ik op deze manier kan en als ik dan bij mij bijen ben en ze doen het goed is dat weer geweldig! Het is dat ik mijn laatste loonsverhoging in 2007 heb gekregen, anders had ik medelijden gehad met de arme bankdirecteuren. Lui die zich kapot moeten schamen!
Laatst gewijzigd door Santtu Pikkarainen op vr 20 mar 2015, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Teake de Jong
Berichten: 332
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 04:06
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast F1 en bastaard
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Een imker zou gepensioneerd moeten zijn....

Bericht door Teake de Jong » vr 20 mar 2015, 15:22

Na 47 jaar werken vond ik 't wel welletjes en ben op mijn 63ste gestopt, terwijl ik de baan van mijn leven had...., nu speel ik met mijn bijen, en ben de ZZPer (zonder poen dus 8-) ) voor onze kinderen.
Op die leeftijd is de schade nog te overzien, niet alleen kijken wat 't kost, maar ook kijken wat ' t je opbrengt!


Teake
Geloof niet alles wat je denkt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten