Enquete over slimme bijenkorf (te implementeren in huidige bijenkorven)

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
simonacampo
Berichten:5
Lid geworden op:di 07 jun 2016, 12:49
Contacteer:
Enquete over slimme bijenkorf (te implementeren in huidige bijenkorven)

Bericht door simonacampo » di 07 jun 2016, 12:59

Beste Bijenhouders,

Mijn naam is Simon à Campo (23 jaar) en ik ben een master student aan de TU Eindhoven. Met een groepje zijn wij bezig met een project genaamd BBeacon. Het project richt zich op de gezondheid van (honing)bijen en probeert deze in kaart te brengen. Door middel van technologie te implementeren in huidige buienkorven, kunnen gegevens verzameld worden om een beeld te krijgen van deze toestand op lokaal niveau. Deze gegevens kunnen vervolgens vergeleken worden met omliggende bijenkasten om zo bepaalde oorzaken van de terugval van de bijenpopulatie te constateren en te verhelpen. Bovendien bieden we een bijenteller die geplaatst kan worden in tuinen van "de gewone consument" om een totaal beeld te krijgen van de bijenpopulatie in Nederland.

Op het moment zitten we in de prototype fase en we hebben jullie input nodig om de goede richting in te slaan.

Wil je deel worden van de groep die invloed gaat hebben op de BBeacon? Dan zou je ons ontzettend helpen door de volgende enquete in te vullen!
https://docs.google.com/forms/d/1-dL9sy ... rm?c=0&w=1

Alvast vriendelijk bedankt, als dit bericht niet in de correcte subgroup is geplaatst, hoor ik het graag.

Simon
Laatst gewijzigd door simonacampo op di 07 jun 2016, 17:17, 3 keer totaal gewijzigd.

ErikS
Berichten:1808
Lid geworden op:wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds:2004
Aantal volken:12
Bijenras(sen):Buckfast.
Locatie:Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Enquete over slimme bijenkorf

Bericht door ErikS » di 07 jun 2016, 16:13

Hallo Simon,

Er is enkele maanden geleden een project geweest met enige overeenkomsten, link hierbij.