Bijentuin Syrisch-orthodox klooster te Glane

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
laurak
Berichten:11
Lid geworden op:di 11 apr 2017, 12:39
Imker sinds:2017
Aantal volken:2
Bijenras(sen):Carnica
Contacteer:
Re: Bijentuin Syrisch-orthodox klooster te Glane

Bericht door laurak » do 24 aug 2017, 16:08

Semar, ik zou ze een berichtje sturen met wat je er van vind. Ze staan vast open voor je mening.



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

kloosterhoning.nl
Berichten:5
Lid geworden op:do 24 aug 2017, 19:24
Imker sinds:2017
Aantal volken:6
Bijenras(sen):Buckfast
Contacteer:

Re: Bijentuin Syrisch-orthodox klooster te Glane

Bericht door kloosterhoning.nl » do 24 aug 2017, 20:19

Hallo allemaal! Simon hier van kloosterhoning.nl

Wat fijn om al deze betrokkenheid te zien! Wij reageren graag even op de zorgen die mensen hier hebben.

Wij zijn inderdaad een stuk duurder dan de gemiddelde imker, daar hebben wij ook goed over nagedacht. Zoals een aantal van jullie hier al aangaven koopt de klant niets als hij het te duur vind. Wij hebben van te voren bekeken wat wij nodig hebben om dit jaar enigszins te kunnen overleven. De kosten zijn zodanig hoog dat wij zelfs met 100 euro per kilo niet quitte spelen. Dit komt door allerlei hoge kosten zoals het aanleggen van infrastructuur. Dat wij dit jaar verlies draaien is niet zo erg, maar we proberen het te beperken. Zoals Laura al zei, de gemeenschap, bezoekers en vrienden van ons klooster hebben het er graag voor over (onze eerste lindehoning is namelijk al uitverkocht).

Daarnaast betaald de klant, zoals door anderen al is aangegeven, ook voor de omgeving. Mensen komen de honing ophalen op zaterdag en wij zorgen dat er altijd mensen zijn die een rondleiding geven door het klooster en de imkerij. Het is dus ook zoals eerder gezegd een uitje. We zetten bij het uitchecken op de website ook een waarschuwing neer bij het verzenden, namelijk dat wij het ophalen aanraden om de omgeving van het klooster te bekijken.

Ook hebben wij dit jaar maar een beperkte hoeveelheid honing kunnen slingeren, omdat wij ook honing laten zitten voor de bijen. Vooral nu zij net nieuw zijn overgeplaatst.

Als laatste geven wij als reden dat het geld ten goede komt van de bij en wij zijn in de toekomst van plan om mogelijke winst aan andere goede doelen naast ons te geven.

Nu over onze ''halve waarheden''. Wij plaatsen niets zomaar op onze website en de ''zielige bijenkaart'' is de hele reden waarom wij zijn begonnen met dit project. Het gaat toch ook slecht met de bijen? Als dit niet zo was, waarom benadrukken alle belangenorganisaties dan dat het zo slecht met de bij gaat? Waarom is gemeente Enschede een project begonnen door de hele stad ten goede van de bij? Als er onwaarheden op onze website staat, dan spijt dat ons en zoals Laura al suggereerde: Wij staan open voor feedback! Mail ons (info@kloosterhoning.nl) en wij zullen er direct naar kijken en mogelijk onze website corrigeren! Het is absoluut NIET onze bedoeling om mensen een schuldgevoel aan te praten of geld uit de zakken te kloppen! Wij zijn beginnende imkers die net een cursus hebben gevolgd, onze kennis is dus gelimiteerd en wij waarderen de wijsheid van andere imker zoals jullie, wij nemen dit ter harte!

Het is de bedoeling dat onze website meer wordt dan een handel in honing. We willen een actief platform worden die zich inzet voor de bijen en die mensen bewuster maakt. Hier zullen wij gedurende de winter aan werken.

Rest ons enkel nog jullie allen eens uit te nodigen om onze imkerij te bezichtigen. Mail ons voor een afspraak en wij staan voor iedereen open!

Hartelijke groet,

Simon :be9:
http://www.kloosterhoning.nl
Laatst gewijzigd door kloosterhoning.nl op do 24 aug 2017, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

kloosterhoning.nl
Berichten:5
Lid geworden op:do 24 aug 2017, 19:24
Imker sinds:2017
Aantal volken:6
Bijenras(sen):Buckfast
Contacteer:

Re: Bijentuin Syrisch-orthodox klooster te Glane

Bericht door kloosterhoning.nl » do 24 aug 2017, 23:17

ErikS schreef:Is het een idee een jaarbijdrage te vragen en als tegenprestatie bv 4 potten honing over het jaar verdeeld?
Mijn vel gaat ook kriebelen bij de prijs per pot . suggestie/idee ;-) MVG Erik.
We willen nog even kwijt dat wij dit echt een heel goed idee vinden! Hier gaan we zeker wat mee doen, bedankt! :be3:

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Bijentuin Syrisch-orthodox klooster te Glane

Bericht door Hans van der Post. » do 24 aug 2017, 23:46

Beste Simon ik ga niet persoonlijk reageren maar doe dit op het forum.
Het zou goed zijn om de tekst bij "Nieuws" aan een Kritsch oog te onderwerpen.
Er staan merkwaardige aannames in. Het lijkt er op dat dat dit in mijn ogen een verkooppraatje is.
In het blauw om eens nadrukkelijk te kijken.


Waarom kloosterhoning?

Door het kopen van kloosterhoning ondersteun je de natuur en ontvang je heerlijke natuurlijke honing, maar waarom is kloosterhoning duurder dan honing in de supermarkt?

Dat komt vooral doordat de goedkope honing uit de supermarkt ongezond, nep of kapot gemaakt is om productiekosten te drukken en om honing op chemische wijze ''lekkerder te maken''.
Echte rauwe honing koop je hier.

Hieronder even de feiten:

Naast suikers bevat honing water en micronutriënten, waaronder essentiële vitamines, mineralen, spoorelementen en enzymen. Vooral honingenzymen zijn bevorderend voor de gezondheid. Supermarkthoning wordt steeds vaker gepasteuriseerd om de textuur te optimaliseren, en dit gaat ten koste van het enzymgehalte.

Aan supermarkthoning worden nog weleens goedkope vulstoffen en “verbetermiddelen” toegevoegd. Hierbij valt te denken aan kleur-, geur- en smaakstoffen. Bovendien wordt importhoning soms vermengd met suikerwater om de productiekosten te drukken. Er is zelfs kunsthoning die volledig uit een combinatie van water en gearomatiseerde invertsuiker bestaat.

Er zijn bedrijven die middelen inzetten om hun bijenvolk te beschermen tegen o.a. de varroa-mijt. Zodoende kunnen er ongewenste schadelijke reststoffen in honing waaronder pesticiden, antibiotica en virusremmers.
Dit kan schadelijk zijn voor de volksgezondheid.

22-08-2017
!Hans.

kloosterhoning.nl
Berichten:5
Lid geworden op:do 24 aug 2017, 19:24
Imker sinds:2017
Aantal volken:6
Bijenras(sen):Buckfast
Contacteer:

Re: Bijentuin Syrisch-orthodox klooster te Glane

Bericht door kloosterhoning.nl » vr 25 aug 2017, 11:49

Hans van der Post. schreef:Beste Simon ik ga niet persoonlijk reageren maar doe dit op het forum.
Het zou goed zijn om de tekst bij "Nieuws" aan een Kritsch oog te onderwerpen.
Er staan merkwaardige aannames in. Het lijkt er op dat dat dit in mijn ogen een verkooppraatje is.
In het blauw om eens nadrukkelijk te kijken.


Waarom kloosterhoning?

Door het kopen van kloosterhoning ondersteun je de natuur en ontvang je heerlijke natuurlijke honing, maar waarom is kloosterhoning duurder dan honing in de supermarkt?

Dat komt vooral doordat de goedkope honing uit de supermarkt ongezond, nep of kapot gemaakt is om productiekosten te drukken en om honing op chemische wijze ''lekkerder te maken''.
Echte rauwe honing koop je hier.

Hieronder even de feiten:

Naast suikers bevat honing water en micronutriënten, waaronder essentiële vitamines, mineralen, spoorelementen en enzymen. Vooral honingenzymen zijn bevorderend voor de gezondheid. Supermarkthoning wordt steeds vaker gepasteuriseerd om de textuur te optimaliseren, en dit gaat ten koste van het enzymgehalte.

Aan supermarkthoning worden nog weleens goedkope vulstoffen en “verbetermiddelen” toegevoegd. Hierbij valt te denken aan kleur-, geur- en smaakstoffen. Bovendien wordt importhoning soms vermengd met suikerwater om de productiekosten te drukken. Er is zelfs kunsthoning die volledig uit een combinatie van water en gearomatiseerde invertsuiker bestaat.

Er zijn bedrijven die middelen inzetten om hun bijenvolk te beschermen tegen o.a. de varroa-mijt. Zodoende kunnen er ongewenste schadelijke reststoffen in honing waaronder pesticiden, antibiotica en virusremmers.
Dit kan schadelijk zijn voor de volksgezondheid.

22-08-2017
Beste Hans,

Bedankt voor je reactie! Dit is door een van onze vrijwilligers geschreven en er is gebruik gemaakt van internetbronnen. De onkunde van internet gebruik. We zijn het met je eens dat de tekst aannames doet waarvan we niet met zekerheid kunnen zeggen dat het zo is, we zullen onze vrijwilligers hierop attenderen. De term 'Rauwe honing' is er een die mensen kennen en associëren met honing die 'natuurlijk' is. 'Rauwe honing' kan van alles betekenen. De tekst is aangepast en we staan open voor verdere feedback. Hier leren wij van en dat stellen wij op prijs. Bedankt Hans!

Groeten,

Simon

Gebruikersavatar
semar
Berichten:2350
Lid geworden op:do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds:1975
Aantal volken:9
Bijenras(sen):buckfast
Locatie:amsterdam
Contacteer:

Re: Bijentuin Syrisch-orthodox klooster te Glane

Bericht door semar » vr 25 aug 2017, 17:31

hans heeft al precies aangehaald waar ik het over heb, je moet teks door een bijenhouder laten schrijven, die van de hoed en de rand weet anders komt er altijd van dit soor wilde veronderstellingen in.

wat betreft de zielige bijenkaart, het gaat niet erg goed met de bijen maar om het steeds maar weer te doen voorkomen dat de bijen uitsterven is erg overdreven.
voorlopig is er een bijenhype aan de gang waarin menigeen lekker in meegaat, belangenorganisaties pikken lekker graantjes meer mee donaties meer inkomsten. Projecten om de stad te verbeteren zijn prima maar hang dat niet steeds aan de bij op. laaten we wel wezen er zijn nu meer imkers dan lange tijd tevoren, helaas is daarvan een flink gehalte facebook imker (je scoort lekker social als je iets met bijen doet) waarvan naar mijn inschating over 10 jaar nog maar 2 van de 10 van over zijn.
Maar ik zie tot mijn ergenis ook erg veel gestuunt, en onwaarschijnlijk verwachtig oproepede de producten verschijnen.
dat zit mij soms wat dwars. En je website vullen met internet rommel is nu eenmaal erg onverstandig elkaar napraten zonder onderbouwing leid nergens toe.

(uit over ons)
Het gaat slecht met de honingbijen. Elk jaar neemt de wintersterfte flink toe. De honingbij is belangrijk voor onze voedselvoorziening. Hijzij bestuift ongeveer 80 procent van alle geteelde voedselgewassen. In ons land steeg de gemiddelde wintersterfte de afgelopen jaren van 10-15 procent naar 15-26 procent. Bijen leveren een heel grote bijdrage aan onze samenleving. Ze zorgen ervoor dat we kunnen genieten van heerlijk fruit zoals kersen, appelen, braambessen, frambozen en mango's. Ook groenten zoals courgettes, paprika's, avocado's zouden verdwijnen zonder de bij. Minder voor de hand liggend: ook koffie, zonnebloemolie en mosterd zijn vanaf dan verleden tijd. Omdat de bij zo onmisbaar is in de natuur willen wij de bij redden. Door aandacht te geven aan de bij, het op pijl houden van de populatie en bewustzijn te creëren bij mensen zijn wij dit initiatief gestart.
hier sugereer je dat de honingbij bijna is uitgestorven, 25 jaargekleden was ik hier de enige imker nu zijn er 6 bijenstanden binnen 800m. Als je iets voor de bijen en milieu wilt doen moet je de landbouw veranderen je auto laten staat etc

Daarnaast proberen we de bijen zoveel mogelijk natuurlijk te stimuleren, door veel bloemen in de omgeving te planten. Hierdoor is het minder noodzakelijk om de bijen suikerwater te voeren. Ook laten wij zoveel mogelijk honing zitten voor de bijen zelf. Honing is veel beter voor bijen dan suikerwater. Dit betekent wel dat we niet veel honing kunnen oogsten elk seizoen en daarom is onze honing iets duurder dan gemiddeld. waar haal je dat vandaan?

(uit steun ons)
Door ons te steunen helpt u met het in stand houden van de bijenpopulatie. Voor een kast bijen hebben wij zo'n 500 euro per jaar nodig. Alle kleine beetjes helpen en u kunt ons steunen door onderstaand formulier in te vullen. U ontvangt dan ook onze nieuwsbrief.
gek ik kom met afschrijving over 20 jaar niet verder dan 50/60 euro.

kan best door een leek zijn geschreven en wil best geloven dat het niet de bedoeling is, en je prijs etc moet je zelf allemaal uitpuzelen (een leuke dag heeft zoals je zegt wellicht meerwaarde.
maar met bovenstaande wek je bij mij de indruk dat je een gelikt verkooppraatje ophangt die de niets wetende leek zo opslurpt maar voor een deel nergens op is gebaseerd.

vriendelijke groet

Semar(Dominique)

http://www.clo.nl/indicatoren/nl0572-oo ... jensterfte

https://www.bijenhouders.nl/bijen-en-we ... -2015-2016
Laatst gewijzigd door semar op za 26 aug 2017, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

kloosterhoning.nl
Berichten:5
Lid geworden op:do 24 aug 2017, 19:24
Imker sinds:2017
Aantal volken:6
Bijenras(sen):Buckfast
Contacteer:

Re: Bijentuin Syrisch-orthodox klooster te Glane

Bericht door kloosterhoning.nl » za 26 aug 2017, 00:46

semar schreef:hans heeft al precies aangehaald waar ik het over heb, je moet teks door een bijenhouder laten schrijven, die van de hoed en de rand weet anders komt er altijd van dit soor wilde veronderstellingen in.

wat betreft de zielige bijenkaart, het gaat niet erg goed met de bijen maar om het steeds maar weer te doen voorkomen dat de bijen uitsterven is erg overdreven.
voorlopig is er een bijenhype aan de gang waarin menigeen lekker in meegaat, belangenorganisaties pikken lekker graantjes meer mee donaties meer inkomsten. Projecten om de stad te verbeteren zijn prima maar hang dat niet steeds aan de bij op. laaten we wel wezen er zijn nu meer imkers dan lange tijd tevoren, helaas is daarvan een flink gehalte facebook imker (je scoort lekker social als je iets met bijen doet) waarvan naar mijn inschating over 10 jaar nog maar 2 van de 10 van over zijn.
Maar ik zie tot mijn ergenis ook erg veel gestuunt, en onwaarschijnlijk verwachtig oproepede de producten verschijnen.
dat zit mij soms wat dwars. En je website vullen met internet rommel is nu eenmaal erg onverstandig elkaar napraten zonder onderbouwing leid nergens toe.

(uit over ons)
Het gaat slecht met de honingbijen. Elk jaar neemt de wintersterfte flink toe. De honingbij is belangrijk voor onze voedselvoorziening. Hijzij bestuift ongeveer 80 procent van alle geteelde voedselgewassen. In ons land steeg de gemiddelde wintersterfte de afgelopen jaren van 10-15 procent naar 15-26 procent. Bijen leveren een heel grote bijdrage aan onze samenleving. Ze zorgen ervoor dat we kunnen genieten van heerlijk fruit zoals kersen, appelen, braambessen, frambozen en mango's. Ook groenten zoals courgettes, paprika's, avocado's zouden verdwijnen zonder de bij. Minder voor de hand liggend: ook koffie, zonnebloemolie en mosterd zijn vanaf dan verleden tijd. Omdat de bij zo onmisbaar is in de natuur willen wij de bij redden. Door aandacht te geven aan de bij, het op pijl houden van de populatie en bewustzijn te creëren bij mensen zijn wij dit initiatief gestart.
hier sugereer je dat de honingbij bijna is uitgestorven, 25 jaargekleden was ik hier de enige imker nu zijn er 6 bijenstanden binnen 800m. Als je iets voor de bijen en milieu wilt doen moet je de landbouw veranderen je auto laten staat etc

Daarnaast proberen we de bijen zoveel mogelijk natuurlijk te stimuleren, door veel bloemen in de omgeving te planten. Hierdoor is het minder noodzakelijk om de bijen suikerwater te voeren. Ook laten wij zoveel mogelijk honing zitten voor de bijen zelf. Honing is veel beter voor bijen dan suikerwater. Dit betekent wel dat we niet veel honing kunnen oogsten elk seizoen en daarom is onze honing iets duurder dan gemiddeld.

(uit steun ons)
Door ons te steunen helpt u met het in stand houden van de bijenpopulatie. Voor een kast bijen hebben wij zo'n 500 euro per jaar nodig. Alle kleine beetjes helpen en u kunt ons steunen door onderstaand formulier in te vullen. U ontvangt dan ook onze nieuwsbrief.
gek ik kom met afschrijving over 20 jaar niet verder dan 50/60 euro.

kan best door een leek zijn geschreven en wil best geloven dat het niet de bedoeling is, en je prijs etc moet je zelf allemaal uitpuzelen (een leuke dag heeft zoals je zegt wellicht meerwaarde.
maar met bovenstaande wek je bij mij de indruk dat je een gelikt verkooppraatje ophangt die de niets wetende leek zo opslurpt maar voor een deel nergens op is gebaseerd.

vriendelijke groet

Semar(Dominique)

http://www.clo.nl/indicatoren/nl0572-oo ... jensterfte

https://www.bijenhouders.nl/bijen-en-we ... -2015-2016
Hallo Semar,

Bij de bijenkasten rekenen wij ook het onderhoud dat eromheen zit, we hebben nogal een behoorlijke tuin om te onderhouden. Ook ontwikkelen wij onze infrastructuur nog steeds, we willen het gebied ontwikkelen tot een park. Om alle kasten goed te kunnen onderhouden zijn wij meer kwijt dan een imker thuis. Toen wij de grond kregen om onze imkerij op te zetten kregen wij ook alle verantwoordelijkheid van die grond. Als stichting presenteren wij jaarlijks onze inkomsten en uitgaven, dat zal in januari ook gebeuren! Dan zal het flink tegenvallen wat wij nog ''uit de zak weten te kloppen''

Bedankt voor de overige suggesties en toelichting. We zullen de website laten controleren door een ervaren imker, dat is misschien wel een beter idee dan dat we de inhoud ook door de grafische ontwerper laten doen die alleen even wat googled!

Groeten,

Simon

Gebruikersavatar
semar
Berichten:2350
Lid geworden op:do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds:1975
Aantal volken:9
Bijenras(sen):buckfast
Locatie:amsterdam
Contacteer:

Re: Bijentuin Syrisch-orthodox klooster te Glane

Bericht door semar » za 26 aug 2017, 15:18

dan moet je niet me je teks de indruk proberen te wekken dat er zoveel geld voor de kasten nodig is!
het onderhouden van het complext moet je dan duidelijk als andere post oppvoeren.
zo is het misleiding!! zou je website maar opnieuw beteksten :naughty:

Richt desnoods een stichting vrienden van... op dan is het duidelijk en gebruik je niet de bijenkaart voor het onderhoud van het complex.

veel sukses, laten we het helder en zuiver houden.

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)

kloosterhoning.nl
Berichten:5
Lid geworden op:do 24 aug 2017, 19:24
Imker sinds:2017
Aantal volken:6
Bijenras(sen):Buckfast
Contacteer:

Re: Bijentuin Syrisch-orthodox klooster te Glane

Bericht door kloosterhoning.nl » za 26 aug 2017, 18:22

semar schreef:dan moet je niet me je teks de indruk proberen te wekken dat er zoveel geld voor de kasten nodig is!
het onderhouden van het complext moet je dan duidelijk als andere post oppvoeren.
zo is het misleiding!! zou je website maar opnieuw beteksten :naughty:

Richt desnoods een stichting vrienden van... op dan is het duidelijk en gebruik je niet de bijenkaart voor het onderhoud van het complex.

veel sukses, laten we het helder en zuiver houden.

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)

Beste Semar,

Zonder het onderhoud en ontwikkelen van toegang tot de kasten en de imkerij zijn wij niet in staat de kasten te laten staan. Dus om een kast draaiende te houden hebben wij dat weeldegelijk nodig. We zullen ook zeker de website uitbreiden en meer informatie verschaffen van waar donatie geld naartoe gaat. Je kunt op de website niet kiezen waar geld naartoe gaat, dus er zal niemand geld doneren met de gedachte dat dit uitsluitend naar de kasten gaat. De beschuldiging van misleiding is dan ook ernstig .

We wensen jou ook veel succes en staan voor verdere suggesties open via Info@kloosterhoning.nl.

Groeten,

Simon :be8:

bee-tree
Berichten:3493
Lid geworden op:za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds:1965
Aantal volken:30
Bijenras(sen):Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Bijentuin Syrisch-orthodox klooster te Glane

Bericht door bee-tree » ma 18 sep 2017, 12:15

Afgelopen zaterdag 16 september hebben wij met de Historische Vereniging
de indrukwekkende Burg van Bentheim bezocht die nog door de adellijke familie
gedeeltelijk bewoond wordt. Wij konden ons vergapen aan een koninklijk geklede
bruid en bruidegom uit Hengelo waarvan een foto- en filmreportage gemaakt werd
in de ridderzaal en andere vertrekken die de Gemeente Bentheim verhuurt.
Buiten wachtte een gehuurde Rolls-Roy . Kosten noch moeiten werden gespaard.
Als ik het goed begrepen heb zou de kerkelijke inzegening plaats vinden in
de Syrisch-Orthodoxe Kloosterkerk te Glane.

Waarom schrijf ik dit ? Wat heeft het met kloosterhoning te maken ?
Nu pas begrijp ik dat wij hun honingprijs behoorlijk aan de hoge kant vinden.
"Wie bint zuunig van aard"..

Ik vermoed dat de leden van de Syrisch-Orthodoxe Kerk bemiddeld
en heel ruimhartig zijn. Het is een grote gemeenschap.
Op het huwelijksfeest worden honderden gasten verwacht. Het mag wat kosten.
Abejas-árbor :b10:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten