is er nog toekomst voor dit forum?

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
joostY79
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 25 apr 2016, 17:02
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 11
Bijenras(sen): Carnica in Golzkast
Locatie: Genk (België)
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door joostY79 » zo 27 mei 2018, 19:43

Aantal gasten zijn vaak ook robotjes van zoekpagina's. Afin in de tijd dat ik een groot forum had toch. :) Niets om je kop over op te winden.

Hans
Berichten: 241
Lid geworden op: ma 24 feb 2014, 09:47
Imker sinds: 2008
Aantal volken: 12
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Hans » ma 28 mei 2018, 20:05

Kijk bijna dagelijks en leer veel. Geen facebook oid...

imkerLAMP
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 20 mar 2016, 10:14
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door imkerLAMP » di 29 mei 2018, 17:55

Vanuit mijn werk geef ik advies rondom informatiebeveiliging en privacy. Een move naar FB zou ik qua privacy een slechte zaak vinden. Persoonlijk heb ik, op basis van mijn opgedane kennis vanuit mijn werk, al mijn netwerkverkeer naar FB servers geblokkeerd. Dus in ieder geval één bezoeker minder. :-D
En nee, niet alles wat er over FB in negatieve zin geschreven wordt zijn alu-hoedjes verhalen. Er wordt meer afgeroomd van FB gebruikers (en bezoekers van sites met een FB like button) en gemanipuleerd met voorschotelen van info dan er gedacht wordt en überhaupt proportioneel is.
Zie ook https://www.nu.nl/internet/5282651/acti ... cywet.html
Patrick

Gebruikersavatar
Tieme
Berichten: 1961
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 13:35
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
Locatie: De Krim, Nederland
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Tieme » wo 30 mei 2018, 08:38

Wat leuk om te horen allemaal. Ikzelf heb mijn facebook account een half jaar geleden afgesloten. Daarvoor had ik wel gezien dat er veel imkers op zaten. Maar de meeste daarvan zijn dus ook hier. Gelukkig maar!

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door ErikS » wo 30 mei 2018, 09:17

Ik heb een vergelijkbare vraag neergelegd bij FB bijenhouden. De reacties zijn heel illustratief, wil er graag op wijzen.

https://www.facebook.com/groups/1577299 ... up_comment


grtz,

Erik.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Bart de Coo » wo 30 mei 2018, 09:41

Erik,

Het lijntje op Facebook maakt weer een aantal zaken extra duidelijk inderdaad.

De drempel op Facebook ligt zeer laag. Een reactie is heel gauw getypt. Daardoor zijn er veel onnozele, nauwelijks ter zake doende bijdragen en daardoor voelen mensen die er de ballen verstand van hebben zich nauwelijks geremd. De mores zijn hier duidelijk anders, gelukkig. Alhoewel er ook hier best ruimte is voor beuzelarij, maar dat doe je maar in een andere rubriek.

Er wordt alweer gewezen op het hoge niveau van dit forum, op het feit dat er wat meer toezicht is en op het grote voordeel van het archiveren.

Je zou haast naast je schoenen gaan lopen. Ik begin mij zelfs wat elitair te voelen.

Bart

Lippe

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Lippe » wo 30 mei 2018, 12:35

Ik ben (nog maar) 34 jaar en heb geen facebook. Ik ben daarom niet alleen maar voorstander om het forum in de lucht te houden, maar haal er ook ontzettend veel informatie van af. Het is inderdaad een echte databank geworden van kennis die ik niet zou willen missen.

De activiteit is wel veel minder geworden de laatste tijd merk ik en zelf ben ik ook meer een meelezer dan een poster. Alleen wanneer ik wil reageren log ik in dus ik ben ook altijd 1 van de gasten onder aan de pagina. Ik vermoed dat dat voor velen opgaat.

Uiteraard worden de discussies soms scherp gevoerd en zijn er enkele soms niet zo tactvol, maar of je je nu ergert aan de soms langdradige reacties van B3 of de altijd kritische reacties van Hans, ik ben er blij mee. Iedereen is anders en 1000 imkers, 1000 meningen. Laat lekker iedereen in de waarde zou ik zeggen.

Na nu 3 jaar mee te lezen op dit forum weet ik zelf ook de reacties wel te filteren op waarde. Persoonlijk schat ik de reacties van Hans vd P, Jaap van P, Hennie K, Dirk B, Tieme W. altijd erg hoog in. Excuses voor de echte bijenmeesters die ik vergeet te noemen.

Ik hoop in ieder geval nog dat het forum nog erg lang blijft bestaan.

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door bee-tree » do 31 mei 2018, 08:37

Over langdradigheid gesproken, pas op dat je er niet méér mee besmet wordt
dan je al bent, dus ........
verbeter de wereld, begin bij jezelf en pas toe wat je zelf 'preekt' :lol:
:mrgreen: Abejas-árbor :b10:
P.S. Dit is in face-book-stijl . Dat wil je toch zeker niet, Lippe ?

Lippe

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Lippe » vr 01 jun 2018, 07:24

Sorry voor de verwarring B3. Ik schreef alleen wat ik op het forum voorbij zag komen in de loop der tijd. Persoonlijk vind jouw verhalen altijd leuk om te lezen. Ik refereerde meer aan de topic ‘nectarexplosie’ van vorig jaar, waarbij je onder vuur werd genomen door verschillende leden.
Prachtig om te zien dat je je er helemaal niets van aantrekt. :clap:

Excuses voor de onduidelijkheid. Ik hoop dat je nog lang zo door blijft gaan. Mijn steun heb je!

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Wim Joosten » za 02 jun 2018, 12:26

Mooi om te horen dat velen dit medium waarderen. Goed om te weten waarom we er met zijn allen tijd en energie in steken om dit draaiende te houden en dit leuk, gezellig, en vooral informatief houden. Leuk en gezellig is voor ieder verschillend en daarin moeten we rekening met en naar elkaar houden. Pas dus op, dat opmerkingen anders opgevat kunnen worden, dan eigenlijk bedoeld was, en er mogelijk persoonlijk op gereageerd gaat worden. Gelukkig gaat dit op dit forum over het algemeen goed, alhoewel ik er zo af en toe een paar over en weer zie vliegen :naughty:. Het zal niet altijd gemakkelijk zijn om dit na te laten. Beter om hiervoor pm te gebruiken of nog beter: niet doen.

Er werd eerder gesproken over vernieuwingen. Prima, ik kan echter niet bedenken wat dan. Mocht iemand ideeën hebben, laat het dan weten. Ik vind het eerlijk gezegd, zoals het nu is prima en we kunnen hier nog wel een poosje mee vooruit.
Met vriendelijke groet,
Wim

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten