is er nog toekomst voor dit forum?

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Gebruikersavatar
Tieme
Berichten: 1961
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 13:35
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
Locatie: De Krim, Nederland
Contacteer:

is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Tieme » do 24 mei 2018, 13:21

Gekke vraag misschien, maar van een ander forum kreeg ik een berichtje dat ze per september uit de lucht gaan omdat zich alle discussies nu op facebook afspelen. Vorig jaar heb ik inderdaad gezien dat de imker gemeenschap op facebook een goed levendig is.

Wat denken jullie? Blijft het forum nog even of moeten we de overstap gaan voorbereiden?

groeten,
Tieme

peter-koi
Berichten: 424
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 19:19
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Nieuw lekkerland.
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door peter-koi » do 24 mei 2018, 13:31

Ik doe niet aan FB dat is voor wijven toch ?

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door ErikS » do 24 mei 2018, 13:37

Hallo Tieme,

We zien als moderators ook dat een aantal activiteiten verschuiven en denken altijd na over de beste vorm voor het forum.
En wil graag wijzen op een aantal belangrijke verschillen tussen "facebook" als ik er een grote gemene deler in mag zien en het forum zoals het hier vormgegeven is.

- Terugzoeken van eerdere posts. Ook over items van meerdere jaren geleden of over lange tijd verdeeld is op het forum informatie terug te vinden. Op facebook is een lijn meestal na een week al niet meer terug te vinden.
- Beschaafd met elkaar omgaan, spreekt voor zich. Ik ben zelf volledig afgehaakt met enkele pagina's en ook met meerdere mensen op facebook.
- Geleide discussies en uitwisseling van info. Ook hierbij zie ik op facebook tenenkrommende commentaren en reacties voorbij komen. Waarbij zelfs of juist moderators een escalerende rol hebben in plaats van de-escalerend.
- Facebook is sneller en biedt meer mogelijkheden van foto en video. Foto kan hier ook, video volgens mij alleen indirect.

Dus een toekomst is er zeker voor het forum. En de enige constante in het leven is verandering.
De beste vorm voor het forum is een interessante discussie.

Mvg, Erik.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Bart de Coo » do 24 mei 2018, 14:41

Ja, die is er zeer zeker. Wij archiveren namelijk en het is hier veel minder impulsief en vluchtig, waardoor het niveau véél hoger ligt. Dat hoge niveau wordt ook veroorzaakt doordat je op het forum veel beter de tijd en de ruimte kunt nemen om iets uiteen te zetten. Verder is het toezicht hier scherper. Dat leidt helaas wel eens tot ongelukken, maar dat toezicht is wel de reden dat het forum al bijna twintig jaar bestaat en dat je hier eigenlijk nooit te maken hebt met 'trollen' en dergelijke.

Kijk ook eens helemaal onderdaan het forum, naar het aantal gebruikers. Dat brak in oktober 2017 het laatste record. Dat wijst erop dat de belangstelling nog steeds stijgt.

Wat ik raar vind, dat is het grote aantal gasten, tegenover het kleine aantal geregistreerde gebruikers. Meer 'gluurders' dan deelnemers dus.

Overigens zou het forum weer eens een beetje opgefrist mogen worden, maar ik kan er geen tijd voor vinden. Rubriekje weg, die tabjes bovenin toch eens heroverwegen, chatfunctie eruit, de openingspagina veranderen. Zulk soort dingetjes. Maar ja.

Groet,

Bart

Wvga
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 28 apr 2017, 20:00
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Gem. Midden drenthe
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door Wvga » do 24 mei 2018, 19:35

Ik ben groot voorstander van het forum. Ik vind facebook niet slecht, maar ben geen groot gebruiker nog voorstander er van.

Zoals eerder genoemd fungeert een forum een stuk beter als archief dan facebook. Je zoekt alles makkelijk terug.

Ook is de omgang een stuk beter.

Advertentie vrij :wink:

En dan neem ik wel voor lief dat het foto's delen wat moeilijker gaat.

Liever een log maar stabiel forum, dan een bubbel als facebook.
Groet,
Wouter :be1:

poost
Berichten: 52
Lid geworden op: za 30 jul 2016, 09:09
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 16
Bijenras(sen): 14 carnica, 2 bastaard
Locatie: wormerveer
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door poost » do 24 mei 2018, 19:37

kan mij alleen maar bij de vorige spreker aansluiten, super forum dat ik niet graag zou missen

marc17960
Berichten: 126
Lid geworden op: za 22 jul 2017, 10:29
Imker sinds: 2017
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): carnica
Locatie: Houthalen-Oost
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door marc17960 » do 24 mei 2018, 19:41

hoop dat dit forum mag blijven.
het is niet omdat veel mensen FB hebben dat iedereen dit heeft. Ik heb nl geen FB account of twitter acount of enig social media.
one whisky a day, keeps the doctor away

beethere
Berichten: 233
Lid geworden op: za 29 apr 2006, 23:52
Imker sinds: 1984
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): bastaard/Buckfast
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door beethere » do 24 mei 2018, 21:38

Ik ben helemaal voor het forum, mijn standaard manier van wakker worden is: laptop aan, nieuwe post op het forum bekijken, scannen op nieuwe reacties. ook als ik 2 weken op vakantie geweest ben loop ik altijd de 3 pagina's met threads langs om te scannen of er nog interessante post tussen staan. Met facebook beperkt het zich vaak tot de bovenste 3 posts. leve het forum! :be1:

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door maartenkleijne » do 24 mei 2018, 22:32

Forum wordt door de loop der jaren steeds rijkere bron van goede info.

Fb is vluchtiger en sneller......
gr,
m

reobedsnah
Berichten: 23
Lid geworden op: di 25 apr 2017, 12:28
Aantal volken: 0
Contacteer:

Re: is er nog toekomst voor dit forum?

Bericht door reobedsnah » do 24 mei 2018, 22:42

Meisje en jongens, ik ben al jaren professional in de wereld van Social & mobile Communications. Juist deze omgeving is wat intiemer, en in mijn beleving meer een omgeving war hobbyisten zonder allerlei achterklep en Social crank met elkaar kunnen kletsen over at WIJ relevant vinden. Dus laten we gewoon doorgaan hiermee en GEZAMENLIJK. De kwaliteit van dit forum bewaken. Hagios Greetz, Reob


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten