Imkers niet blij met Glyfosfaat

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
vdiesveld

Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door vdiesveld » wo 05 jun 2019, 09:37

Jaap v.Popering schreef:
:D :D :D Ik lach je straal uit .
Nou, dat bevestigt dan mijn beeld dat ik van van jou al had gevormd. Goede manier van discussie voeren ook.
Laatst gewijzigd door vdiesveld op wo 05 jun 2019, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Primus
Berichten: 1042
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 20:57
Imker sinds: 1973
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): carnica
Locatie: België
Contacteer:

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door Primus » wo 05 jun 2019, 09:48

Kunnen we misschien stoppen over dit onderwerp. Iedereen zal wel wat gelijk hebben op zijn manier. Ook ik imker al 45 jaar in landbouwgebied en heb nooit schade ondervonden van eender wel gewasbeschermingsmiddel en daarmee denk ik dat het voor de insecten wel zal mee vallen. Volgens mij is het vooral de diversiteit van de kruiden en gewassen die zo sterk verminderd zijn dat er geen goede voedselbronnen meer genoeg zijn.
Maar ik ben helaas geen wetenschapper maar kan daardoor Jaap van Poperinge zijn denkwijze wel volgen.
Voor mij stopt deze discussie dus.
Met vriendelijke imkersgroet.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door Jaap v.Popering » wo 05 jun 2019, 09:49

vdiesveld schreef:[

Nou, dat bevestigt dan mijn beeld wat ik van van jou al had gevormd.
Hier nestelt al vele jaren de ..Sachembij ,,Voor mijn stal op de plaatsen waar het gras en onkruid door roundup verdwenen zijn .
Zij vinden dat blijkbaar geen enkel probleem en leven rustig door ...jaar op ...jaar ....op jaar .
Toen er begonnen is met spuiten .....waren zij hier niet te bekennen

Even op de foto klikken voor een duidelijk beeld .
160-6 .jpg

vdiesveld

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door vdiesveld » wo 05 jun 2019, 10:44

Even als reactie op Primus en Jaap tegelijk, het enige dat ik met deze discussie wil bereiken, is dat ik Jaap probeer duidelijk te maken dat hij niet zomaar iets moet roepen op basis van eigen waarneming, nu ook weer met de Sachembijtjes voor zijn stal, zonder dat daar gedegen wetenschappelijk onderzoek achter zit. Iemand die al honderd jaar imkert, heeft niet automatisch gelijk natuurlijk. Jaap roept vanaf het begin dat glyfosfaat niet schedelijk is voor bijen, en dat hij tientallen onderzoeken kan laten zien waarin dat beschreven staat, maar ik heb er nog 0 gezien. Terwijl er wel talloze onderzoeken zijn, die aantonen dat het spul schadelijk is. Dat is alles wat ik de hele tijd probeer te zeggen.

Astrid Schoots
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 07 apr 2003, 21:56
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door Astrid Schoots » wo 05 jun 2019, 10:48

Dat is alles wat ik de hele tijd probeer te zeggen.
..en dat doe je duidelijk en vriendelijk èn ondersteund met goede onderzoeken.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door Jaap v.Popering » wo 05 jun 2019, 10:51

vdiesveld schreef:, nu ook weer met de Sachembijtjes voor zijn stal, zonder dat daar gedegen wetenschappelijk onderzoek achter zit.
Ik nodig jullie hierbij uit om hier wetenschappelijk bewijs te komen verzamelen .

vdiesveld

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door vdiesveld » wo 05 jun 2019, 10:56

Jaap v.Popering schreef:
vdiesveld schreef:, nu ook weer met de Sachembijtjes voor zijn stal, zonder dat daar gedegen wetenschappelijk onderzoek achter zit.
Ik nodig jullie hierbij uit om hier wetenschappelijk bewijs te komen verzamelen .
Het wetenschappelijk bewijs dat glyfosfaat schadelijk is, is er al lang. Daar hebben we gelukkig integere wetenschappers voor, op prima universiteiten.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door Jaap v.Popering » wo 05 jun 2019, 11:01

vdiesveld schreef:[
, is er al lang. Daar hebben we gelukkig integere wetenschappers voor, op prima universiteiten.
Bij mijn weten is er in Nederland geen enkel veldonderzoek hiernaar gedaan .

Nogmaals ....wanneer je schade ondervonden heb ....doe dan aangifte ...zo niet .....doe dan ook geen suggesties .

vdiesveld

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door vdiesveld » wo 05 jun 2019, 11:06

Jaap v.Popering schreef:
vdiesveld schreef:[
, is er al lang. Daar hebben we gelukkig integere wetenschappers voor, op prima universiteiten.
Bij mijn weten is er in Nederland geen enkel veldonderzoek hiernaar gedaan .
Jaap, als ik nou eens een lijstje met onderzoeken voor je samenstel, die aantonen dat glyfosfaat schadelijk is, ben jij dan bereid toe te geven dat dat zo is?

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Imkers niet blij met Glyfosfaat

Bericht door Jaap v.Popering » wo 05 jun 2019, 11:43

vdiesveld schreef:[

Jaap, als ik nou eens een lijstje met onderzoeken voor je samenstel, die aantonen dat glyfosfaat schadelijk is, ben jij dan bereid toe te geven dat dat zo is?
Eigenlijk ben jij hardleers ...
Mijn eigen ervaringen welke ik met mijn eigen ogen zie en ervaar .....zijn volgens jou niet waar ..
Onderzoeken welke achter een bureau partijdig samengesteld zijn moet ik geloven .
De enige onpartijdige instantie in Nederland ..maak jij tot leugenaars .

Geloof mij dat ik veel van die onderzoeken gelezen heb .......en die worden weer door een ander onderuit gehaald .

Totdat er een gedegen schademelding van schade aan de honingbijen na het gebruik van roundup blijven wij in onze eigen ervaringen geloven .....en deze ook bekend maken .

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten