Raatstructuur in kraanzeefje blijkt ideaal voor waterbesparing

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Raatstructuur in kraanzeefje blijkt ideaal voor waterbesparing

Bericht door Franschman » vr 18 okt 2019, 23:06

Beste Beelievers.
De Franse Firma Rousseau heeft een kraanwater-beluchter, die op het eind van de kraanbuis wordt geschroefd, ontwikkeld, die voor circa 50%
waterbesparing zorgt !! Spaarzaamheid is de bijen niet vreemd, nu de mens nog. Goed voorbeeld doet goed volgen ! :think:

Het zeefje,dus het filtertje met raatstructuur, geeft ook een mooi beluchtte waterstraal. Milieu en portemonnaie worden gespaard :dance:
Het dingetje noemt men hierin Frankrijk een aérateur réducteur de debit pour robinet. Wellicht kan een technicus uitleggen waardoor deze bijenraatstructuur zo'n economisch watergebruik oplevert. :pray: Mijn kraanzeefje ging kapot en zo kwam ik bij dit geniale geval terecht in een Franse kluswinkel ( Jardi Leclerc).

P.S. eerder noemde ik al het gebruik van de hexagonale structuur bij kippengaas, voetbaldoel netten, koepelbouw, grint stabilisator en de toepassing bij het plannen van voorzieningen in een onbewoond gebied (Theorie van Christaller in de N.O polder)
Interessant is dat ook menselijke techniek teruggrijpt naar de toepassing van plant en dier in de natuur. Ecostructie ? :shifty:
Voorbeeld van kraanzeefje met raatstructuur:
structuur kraanzeefje.jpg
structuur kraanzeefje.jpg (20.59 KiB) 2062 keer bekeken

mhoorn
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 19 dec 2016, 09:28
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Re: Raatstructuur in kraanzeefje blijkt ideaal voor waterbesparing

Bericht door mhoorn » za 19 okt 2019, 08:29

M.i. is toepassing van de raatstructuur niet zozeer bedoeld voor de waterbesparing, maar een kwestie van mechanica, in casu om de structuur van het zeefje zo sterk mogelijk te maken. Overigens is er een nog veel gevanceerdere device op de markt, dat een waterbesparing van 98% of 95% geeft. Bij de stand '98% minder water' komt er een soort mist uit de kraan, voldoende om de handen te wassen. Bij de stand '95% minder water' ontstaan er 10 dunne straaltjes.

MarcoA
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 23 aug 2019, 17:04
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Re: Raatstructuur in kraanzeefje blijkt ideaal voor waterbesparing

Bericht door MarcoA » ma 11 nov 2019, 10:13

De stand van 98% minder water heb ik laatst ervaren bij een sportclub. Het werkt goed om de handen te wassen, maar het vullen van een bidon duurt wel erg lang :lol:. Voor de rest zeer mooie ontwikkelingen! Het meeste schone water spoelen we altijd nog weg naar riool zonder het echt goed te benutten.

Zo een waterbespaarder kost wat meer tijd, maar daardoor ben je wel in staat om beter te doseren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten