Stuifmeel tekort?!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
GerritenMonika
Berichten: 86
Lid geworden op: do 07 mei 2015, 12:08
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Stuifmeel tekort?!

Bericht door GerritenMonika » za 12 sep 2020, 13:36

Wat mij de afgelopen tijd is opgevallen in mijn volken is dat er opvallend weinig stuifmeel aanwezig is, hier kan ik eigenlijk niets mee, want betreft stuifmeel ben ik overgeleverd aan de natuur. Er bestaan wel stuifmeelsupplementen om bijen "bij" :) te voeren, maar die heb ik tot nog toe nooit nodig gehad.

Gebruiken jullie wel pollenvoer voor bijen of laten jullie het ook aan de natuur over?

Mvg
G :handgestures-thumbup:

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Stuifmeel tekort?!

Bericht door Hans van der Post. » za 12 sep 2020, 15:27

Gerrit-Monica neem aan dat je in een dorp of stad woont. Er gaan nu veel klimop struiken bloeien die door de afdeling groen zijn geplant.
Er komt nog veel stuifmeel aan!
Verder wordt door het bijenvolk veel stuifmeel geconserveerd. Dit zie je niet. Het zit achter de verzegelde cellen met honing enof suiker.
De cellen met stuifmeel zijn altijd maar halfvol. In de nazomer worden deze met winter voer gevuld en verzegeld.
Zou mij niet druk maken over het stuifmeel. Mijn volken hebben nog nooit surrogaat stuifmeel gehad heb altijd grote volken in het voorjaar.
Laat je niet geld uit "de zak kloppen" door bedrijven die zeggen dat ze het beter weten dat stuifmeelsupplementen het beste voor bijenvolken zijn.
Misschien wel als je in de woestijn bijenhoud. :?
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten