forumtreintje

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:
forumtreintje

Bericht door apiario » za 14 feb 2009, 13:28

Beste medereizigers


Een week of drie/vier geleden begon ik dat ik weer even mee reed op het treintje tot de volgende halte
Maar helaas is de conducteur(eindbeheerder) van de trein het er niet mee eens En hij is de baas. Delen van wat ik doe horen thuis in de bijenkroeg. Met andere woorden daar kunnen raak zwammen.

Vandaar dat ik maar weer eens opstap

Groet

Bertus

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: forumtreintje

Bericht door dickvanleeuwen » za 14 feb 2009, 14:48

Alleen een hond heeft een baas Albertus. Waar wringt de schoen?

Afbeelding

Gebruikersavatar
apiario
Berichten:1431
Lid geworden op:wo 08 sep 2004, 20:20
Imker sinds:1976
Aantal volken:8
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Streefkerk
Contacteer:

Re: forumtreintje

Bericht door apiario » za 14 feb 2009, 18:06

Eens is mij verweten (hoge hoed) dat ik door het gezwam wat ik deed maar beter in de kroeg kon gaan zitten. Later was er iemand die de dierenbescherming op mij af wou sturen omdat de bijen hier hier op hun kop stonden (tijdens het draaien) en daar stres van kregen.

Nu krijg ik een zeer beleefd mailtje dat er onderdelen beter thuis horen in de bijenkroeg.

Nu kan ik me aardig redden met pen en penseel taalkundig maak ik nogal eens een taalfout
ook mijn zinsopbouw is niet het je van het. Het is nu eenmaal zo en ik doe het er maar mee.
Om het forum een beetje op te fleuren en ook voor niet imkers het wat aantrekkelijk te maken heb ik veel tijd gestoken om iets te laten zien van het geen ik aan materiaal wat ik heb.
Kom laten we kennis delen,dacht ik. Maar dat kost veel tijd om foto,s plaatjes, en wat humor op het forum te zetten.

Dat ik nu als een schooljongen wordt behandeld en glas hard met de meeste verontschuldiging wordt gezegt dat onderdelen beter thuis horen
in de rubriek bijenkroeg, mag de rubriekbeheerder zeggen. Dat recht heeft hij, Maar daarvoor sloof ik me niet uit om het zo goed mogelijk te doen.
Dat je dat dan als dank krijgt, schiet mij in het verkeerde keelsgat en stap maar even uit het treintje. En zal proberen zo weinig mogelijk bagage achter te laten zodat dat niet in de bijenkroeg terecht komt.




Met vriendelijke groet

Bertus

Aro
Berichten:58
Lid geworden op:di 10 feb 2009, 21:41
Locatie:Renswoude
Contacteer:

Re: forumtreintje

Bericht door Aro » za 14 feb 2009, 19:25

Geachte forum-beheerders;
Waarom elke keer zo radicaal handelen t.o.v. iemand die zich zo inzet
om iets leuks en informatiefs op het forum te zetten? Is de mening
van de rubriek-beheerder dezelfde als de rest v.d.forummers? Soms
bekruipt mij het gevoel dat het forum alleen bestemd is voor een
exclusief vrienden-clubje.Geef op dit schrijven nou eens open en
eerlijk antwoord:Wat zijn de gemaakte (in jullie mening)fouten?
Vriendelijke groet,
Aro

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten:1210
Lid geworden op:ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: forumtreintje

Bericht door Albert Stoter » za 14 feb 2009, 20:17

Zoals Bertus reeds schrijft kreeg hij een beleefde email met een verzoek.
Hierin geen oordeel. Niets over zwammen, of gebrekkige zinsopbouw of iets van dien aard.

Als rubriekbeheerder probeer ik o.a. zoveel mogelijk bij te dragen aan het (doen) plaatsen van berichten in de juiste rubrieken.
Dit is belangrijk omdat menigmaal (nieuwe) forumleden de zoekfunctie niet weten te vinden. Het is dan wel zo prettig als de inhoud van de rubrieken zoveel als maar mogelijk is overeenkomst met de omschrijving ervan.
Hier zit verder geen (ver)oordeel in. Mensen kunnen zich vergissen, en ik ook natuurlijk.
Ik denk bijvoorbeeld dat dit lijntje weer beter past in de rubriek 'Vragen en opmerkingen over het imkerforum'.
Het gaat bij Bertus absoluut niet om fouten, integendeel, ik waardeer zijn inbreng vaak zeer. Ik vind het jammer als Bertus echt vertrekt. Ik betreur zijn interpretatie van mijn verzoek.
apiario schreef:
Eens is mij verweten (hoge hoed) dat ik door het gezwam wat ik deed maar beter in de kroeg kon gaan zitten. Later was er iemand die de dierenbescherming op mij af wou sturen omdat de bijen hier hier op hun kop stonden (tijdens het draaien) en daar stres van kregen.
In die gevallen hebben de rubriekbeheerders betrokkenen (ten gunste van Bertus dus) ook aangesproken. Dat is onze rol.
Als ik in dezen niet ook verzoeken aan Bertus zou doen, dan zou er juist sprake zijn van een vrienden-clubje (en voor mij de gemakkelijkste weg).

Gebruikersavatar
macwlem
Berichten:504
Lid geworden op:wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie:Remersdaal
Contacteer:

Re: forumtreintje

Bericht door macwlem » za 14 feb 2009, 21:20

Beste Bertus, Albert, Aro en iedereen die dit nog gaat lezen...

Psstttt....
Het IS nog een paar uur Valentijn, wisten jullie dat?
Misschien een leuk moment om elkaar een kaartje te sturen of het met elkaar in de kroeg op een drinken te zetten... ik heb vernomen dat het management van dit bijenhotel er gratis virtuele drankjes uitdeelt (niet verder vertellen)
En Bertus...ik zou maar niet uitstappen nu want de trein raast alweer voort met jou ook aan boord :D

Zingt... BE MY VALENTINE

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: forumtreintje

Bericht door dickvanleeuwen » za 14 feb 2009, 21:40

Bertus, trek de juiste wissel! Jouw kunstzinnige bijdrage wil ik niet missen!

Dit is mijn kaartje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Kruit
Berichten:305
Lid geworden op:vr 12 jan 2001, 00:00
Imker sinds:1970
Aantal volken:50
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Ter Apel Nederland
Contacteer:

Re: forumtreintje

Bericht door Jan Kruit » zo 15 feb 2009, 10:32

Hallo allemaal,
Als ik dat weer zo lees bekruipt mij het gevoel dat de imkers weer uit hun winterslaap kruipen. Net wakker en al weer stekerig. Het afhaken van forumleden is een betreurens waardige zaak. Als ik dit zo lees dan denk ik; "zou er een andere oplossing zijn voor een dergelijk probleem."
Zou het een oplossing zijn om de rubriek benaming aan te passen.
Zie dat de berichten onder algemene berichten zijn geplaatst.
Als je het forum benaderd via alleen de geplaatste berichten ziet na de laatste login, zie je niet alle rubrieken en loop je de kans dat je je bijdrage onder een FOUTE rubriek plaatst.

Dus Bertus en Albert zet de wissel zo dat we samen de volgende halte samen bereiken en we geen forumleden missen bij deze halte.
Ik en ik denk en weet zeker velen met mij willen de bijdragen van allen forum leden niet missen.



Met vriendelijke Imkersgroet
uit het "hoge Noorden"

Jan Kruit

http://www.bijenstanddedriehoek.nl

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: forumtreintje

Bericht door dickvanleeuwen » zo 15 feb 2009, 10:53

Het bijzondere aan dit (lees ons)forum is dat we al schrijvend met elkaar de route uitzetten. Een hele kunst om de harmonie met elkaar te bewaken met een minimale tussenkomst van een beheerder. Zo nu en dan voel je sturing maar dat moet m.i.z.

Onlangs liet iemand mij een forum zien waar dat heel anders werkt. Men stuurde daar een berichtje naar een beheerder die eerst het bericht beoordeeld. Na een paar uur mag je hopen dat jouw tekst ook zo in beeld komt als jij het bedoelt hebt.

Gebruikersavatar
wilde
Berichten:1641
Lid geworden op:do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds:1980
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Koudekerke
Contacteer:

Re: forumtreintje

Bericht door wilde » zo 15 feb 2009, 11:22

Ik begrijp niet goed wat het probleem is als een onderwerp verplaatst zou worden naar de rubriek die ervoor bedoeld is. Albert Soter heeft gelijk als hij het betreffende bericht niet als een erg ´algemeen´ bijenhoudersbericht beschouwt. Als hij daar in normale bewoordingen iets van zegt hoef je toch niet op tilt te slaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten