van colbertje naar rokkostuum

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:
Re: van colbertje naar rokkostuum

Bericht door Hennie Peters » wo 05 feb 2003, 14:55

Nu heeft het rokkostuum ook nog een nieuw gesteven boordje :-)

Dit nieuwe menu is een hele verbetering, vooral omdat de opengeklapte submenu's na een tijdje automatisch verdwijnen.

Romee, gefeliciteerd met dit succes.

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: van colbertje naar rokkostuum

Bericht door Romée van der Zee » wo 05 feb 2003, 15:16

Bedankt Hennie, ook omdat je me er terecht zelf onlangs op attent maakte, dat het beter kon.
:wink:
Romée

Gebruikersavatar
J A Verwijmeren
Berichten:112
Lid geworden op:zo 04 mar 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: van colbertje naar rokkostuum

Bericht door J A Verwijmeren » wo 05 feb 2003, 15:18

Hennie jij ook gefeliciteerd de eerste 100 berichten heb je er op zitten.
Jack

Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: van colbertje naar rokkostuum

Bericht door Hennie Peters » wo 05 feb 2003, 15:22

gebak ? :D

Huib Koel
Berichten:517
Lid geworden op:wo 03 okt 2001, 14:31
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: van colbertje naar rokkostuum

Bericht door Huib Koel » vr 07 feb 2003, 08:46

De nieuwe 'look and feel' staat ook mij aan, proficiat!
Ik neem aan dat de hoofdpagina ook nog op de rol staat? Ben benieuwd.
Het 'boordje' is ook compacter dan de vorige 'menu kaart'.
Eén opmerking.... als de tekst van het boordje zwart is, is dat in overeenstemming met de overige teksten en volgens mij beter leesbaar.
Het vleugeltje heeft mooi diepte gekregen, volgend kwartaal een poot?


Huib Koel :cool:

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: van colbertje naar rokkostuum

Bericht door Romée van der Zee » vr 07 feb 2003, 09:36

Dag Huib,
Je hebt gelijk, ik zal de letter zwart maken.
De komende tijd zal ik ook de andere pagina's van een nieuwe menubalk en layout voorzien.
Romée
een poot, daar heb ik inderdaad mee geëxperimenteerd. Ik wil eerst afwachten wat er aan logovoorstellen nog gaat binnenkomen.

Huib Koel
Berichten:517
Lid geworden op:wo 03 okt 2001, 14:31
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: van colbertje naar rokkostuum

Bericht door Huib Koel » ma 10 feb 2003, 22:30

Kan het 'boordje' niet sneller?
Onder bijvoorbeeld dossier zit maar 1 item. Waarom dan toch uitklappen? Gelijk de link aanklikken en doorspringen naar de dossierpagina. Nu moet ik bewegen met mijn muis....
Bij 800x600 (instelling thuis) is de pagina net iets te breed, met name bij het intoetsen van dit nieuwe bericht.

Het voorblad is mooi wat betreft kleurstelling en indeling. Alleen ik bekijk het Imkerforum ook wel eens op kantoor..... en dan zie ik af en toe van die wenkbrouwen die omhoog gaan.... Waar is Koel nu weer mee bezig.


Huib Koel :cool:

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: van colbertje naar rokkostuum

Bericht door Romée van der Zee » ma 10 feb 2003, 23:06

Dag Huib,
Onder dossier zitten 4 (sub) verwijzingen.
Ik probeer binnen 800x600 te blijven, maar soms lukt het niet. Ik heb geen keus, omdat er teveel menu-items zijn om het bovenaan de bladzijde te doen. (dan zouden de uitschuifbare menu's over elkaar heenvallen). Bovendien zullen binnenkort alle menuitems uit een aantal submenu's bestaan.
De traagheid komt omdat ik op het ogenblik veel bijwerk (zie boven), zodat je cache steeds opnieuw moet laden. Als ik klaar ben, zal het sneller zijn.
De voorpagina, tsja de voorpagina. Geschilderd in de 16 de eeuw, moet je maar zeggen.
grtn
Romée
ps. Mocht het uiteindelijk te traag blijken, dan zal ik een (serverside)-css menu maken (als je dat wat zegt), maar die afweging komt pas over een tijdje.

Huib Koel
Berichten:517
Lid geworden op:wo 03 okt 2001, 14:31
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: van colbertje naar rokkostuum

Bericht door Huib Koel » wo 12 feb 2003, 22:55

Hoi Romée,
Kan je dit invulblok waar ik nu zit te tikken niet 20 pixels smaller maken? Nu zit de schuif voor dit bericht, achter de schuif van de forumpagina en dat werkt gewoon niet lekker. Dan maar iets smaller zou ik zeggen..... Wat mij opvalt: het boordje op de bijenhouden.nl pagina staat meer naar links dan op de forum pagina... dus daar zit
misschien ook nog wat ruimte?

groeten,
Huib



Huib Koel :cool:

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: van colbertje naar rokkostuum

Bericht door Romée van der Zee » do 13 feb 2003, 00:34

Dag Huib,
Je kunt het tekstblok waar je je bericht tikte zelf instellen.
Boven het tekstblok, kijk naar scherm grootte. Dat zijn de standaardformaten die corresponderen met de monitorinstellingen.

Je kunt overigens ook de monitorinstellingen op je computer op 1024 x 768 instellen. 40 % heeft het op 800 x 600 en 40 % op 1024 x 768.
Als ik de totale breedte van het forum verklein, dan gebeuren er allemaal zaken die niet de bedoeling zijn. Ook als ik kunstmatig die paar pixels aan de linkerkant weghaal.
Dat is vast wel weer oplosbaar, maar ik stop daar even geen energie in.

In het algemeen wil ik vragen om eventuele suggesties even op te sparen. Ik krijg al een langere tijd elke dag nieuwe opdrachtjes, en dat begint zijn tol te vragen. Mijn zwakke punt is, dat ik het niet kan laten liggen. Op dit moment ben ik alle pagina's aan het restylen. Ook andere zaken rond de site vragen hun inspanning. Geef me daar voorlopig even de tijd voor. Daarna wil ik ook weer eens over bijen schrijven. Zolang moeten jullie het doen met de vormgeving zoals het is.
grtn
Romée

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten