Afbeelding plaatsen?

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:
Afbeelding plaatsen?

Bericht door Wim Joosten » vr 31 okt 2003, 12:34

Kan ik afbeeldingen vanaf mijn eigen pc op dit forum plaatsen? Ik denk dat ik ze dan moet uploaden maar dat lukt me niet. Kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

Met vriendelijke groet,
Wim

Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Afbeelding plaatsen?

Bericht door Hennie Peters » vr 31 okt 2003, 13:05

Wim,

Het plaatsen van een foto op de pagina http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=2705 is goed gegaan.

De provider waar je deze foto hebt gestald laat het waarschijnlijk niet toe dat plaatjes op een andere website worden gebruikt.
Dit plaatje kan ik wel bekijken door de link met plakken en knippen in de adresbalk van de browser te zetten.
http://community.webshots.com/s/image2/ ... nWP_ph.jpg

Vroeger was er een help-pagina voor het plaatsen van foto's, die is met de nieuwe layout van het forum in de vergetelheid geraakt.

Het staat me bij dat het emailadres voor het sturen van plaatjes ooit fotohelpdesk@bijenhouden.nl was. Probeer het even.
LET OP max grootte is 400x400 pixels !!!




groet,
Hennie

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Afbeelding plaatsen?

Bericht door Hans van der Post. » za 01 nov 2003, 15:49

Wim,
Vroeger was er een help-pagina voor het plaatsen van foto's, die is met de nieuwe layout van het forum in de vergetelheid geraakt.

Het staat me bij dat het emailadres voor het sturen van plaatjes ooit fotohelpdesk@bijenhouden.nl was. Probeer het even.
LET OP max grootte is 400x400 pixels !!! groet, Hennie
Oorspronkelijk geplaatst door hennep - 31/10/2003 :  13:05:52
Vroeger is nu![Oops!] en alles geld nog! ook het mail adres; fotohelpdesk@bijenhouden.nl en ook breedte van de foto 400 dpi.
Hier onder de uitgebreide instructie die op het forum is tevinden.
Hans:D

Vragen, het plaatsen van een foto op het Imkerforum
Er zijn twee manieren om foto's in een bericht op het Imkerforum te plaatsen. In beide gevallen moet de foto op een internet-server aanwezig zijn. Beschikt men over serverruimte (meestal je eigen internetsite), waarop deze foto staat, dan volstaat het een link op te nemen naar de plaats van de foto.
Voorbeeld van een foto met de naam bij.gif op de site van de vbbn, in de map afbeeldingen.

Afbeelding

Je ziet dat de url tussen twee haken geplaatst is. Die haken + tussenliggende tekst ofwel [codes], worden door het programma als een aanwijzing gelezen. In dit geval om een foto zichtbaar te laten worden.

Voor wie niet over eigen serverruimte beschikt bestaat de mogelijkheid om beeldmateriaal op de server van Bijenhouden.nl te plaatsen. De foto's moeten per e-mail worden verzonden naar de fotohelpdesk. Ze arriveren dan bij Hans vd Post, die ze op onze server plaatst. Hij verstuurt na verwerking de link (zie voorbeeld hierboven) per e-mail terug. Deze link moet je gebruiken in je bericht. De verwerking door Hans kan ook betekenen het terugbrengen van de foto tot een kleiner beeldformaat.

Foto's zijn welkom en verlevendigen de berichten. Teveel foto's betekenen dat mensen met trage modems te lang moeten wachten voor ze iets kunnen lezen. De forumkrant wordt op die manier onverstuurbaar, en de server van bijenhouden.nl te snel vol.
Maak om deze reden een foto niet te groot. Het maximum toegestane formaat is 400 x 400 pixels, met een resolutie van 72 dpi.
De redactie van Bijenhouden.nl behoudt zich het recht voor om te grote foto's van het forum te verwijderen.

Meest gemaakte fouten:
1. Er wordt een link opgegeven naar de plaats waar de foto zich thuis op de pc bevindt. Dat kan gelukkig niet, alleen een foto die op een internet-server staat kan zichtbaar gemaakt worden.
2. In de url-link, inclusief code staat een spatie. Dan blijft de foto onzichtbaar.
3. In de tweede [/img] code wordt de slash vergeten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten