Om u te dienen

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Om u te dienen

Bericht door Wim Joosten » za 05 dec 2009, 12:18


Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Om u te dienen

Bericht door Bart de Coo » ma 07 dec 2009, 22:51

Een paar dagen geleden opende ik een nieuw 'Thema' op imkerforum.de met de vraag hoe ze daar nou zo'n 'Forumtreffen' organiseren. Ik kreeg uitgebreid antwoord:

http://www.imkerforum.de/showthread.php?p=213338#post213338

(Misschien moet je geregistreerd en ingelogd zijn om het te kunnen bekijken.)

De Duitsers huren telkens een conferentieoord af. Ze schijnen de laatste keer 99 euro de man betaald te hebben. Bij de prijs waren maaltijden, koffie en een consumptie inbegrepen.

Een paar ideeen uit Duitsland:

Laat forumdeelnemers voordrachten houden, bijvoorbeeld over hun bedrijfsmethode of wat dan ook.

Laat forumdeelnemers hun zelfbedachte materiaal tentoonstellen. (Heel goed te combineren met de wedstrijd van Martin B.!)

Organiseer een uitgebreide ruilbeurs met drachtplanten en boeken en wat dies meer zij.

Organiseer een uitgebreide honingproeverij.

Enfin, ik had het allemaal ook zelf wel kunnen bedenken, zonder Duitsers. Maar het is toch aardig om te horen dat ze het daar redelijk ambitieus aanpakken. Iemand schrijft zelfs dat sommige bezoekers al op donderdag en vrijdag afreizen naar het conferentieoord, terwijl het feest pas op zaterdag van start gaat. Verder schrijven ze dat ze al vier keer zo'n 'Forumtreffen' gehouden hebben en dat het aantal deelnemers nog steeds toeneemt.

Ambitie, mensen! Ambitie! We zoeken een Jeugdherberg-/Scouting-achtige locatie waar we voor een appel en een scheet terecht kunnen en we gaan in Noord-Brabant zitten, zodat we ook de nodige Vlamingen over de streep kunnen trekken om te komen. (Bovendien weten we dan bijna zeker dat Tinus komt :D en dan wordt het zeker gezellig.)


Afbeelding


Groet,


Bart

Gebruikersavatar
hans hoogendoorn
Berichten: 929
Lid geworden op: di 18 mei 2004, 19:06
Locatie: Veelerveen
Contacteer:

Re: Om u te dienen

Bericht door hans hoogendoorn » ma 07 dec 2009, 23:45

Bart : We zoeken een Jeugdherberg-/Scouting-achtige locatie

http://www.nivon.nl/accommodaties/groep ... daties.htm

Niet duur en in z'n geheel te bespreken.
B.v. in de omgeving Utrecht en Arnhem, Apeldoorn, in de bossen.
maar ook aan Zee.

vriendelijke groet HaHo

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Om u te dienen

Bericht door Wim Joosten » wo 09 dec 2009, 11:14

Ik sluit dit draadje omdat op http://www.bijenhouden.nl/forum/viewtop ... 1506#59142 een nieuw draadje hierover geopend is. Ik heb de laatste berichten verplaatst.

Met vriendelijke groet,
Wim

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten