Yeah TopForum! Yeah

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:
Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Romée van der Zee » zo 25 nov 2001, 23:20

1. Hallo Jelte Pieter. Je leidt uit het feit dat sommige berichten 'genegeerd' worden af, dat het aantal bezoeken aan veel bezochte onderwerpen een indicatie is van de populariteit van een bericht. Dat is geen logische conclusie. Tenminste als populair betekent dat er niet alleen veel, maar ook veel verschillende lezers zijn. Bij sommige berichten is dit wel het geval, bij andere niet. Zolang je niets weet over de hoeveelheid verschillende bezoekers, is geen enkele uitspraak gerechtvaardigd. Je zou ook kunnen zeggen (tussen haakjes, vermoedelijk is inmiddels iedereen afgehaakt), alleen indien de spreiding van IP nummers bekend is, kan enige waarde worden toegekend aan de hoeveelheid bezoeken, althans als die weer teruggerekend worden naar bv een gemiddeld aantal reacties op dat onderwerp. En dan nog zegt het niets over de kwaliteit. Iemand kan een buitengewoon vervelende opmerking maken, waar iedereen met een berichtje op reageert. Het spijt me ik zie niets in deze benadering als je kwaliteit wilt benadrukken.
2. Wat betreft de verdere uitwerking van een forumprijs. Die laat ik graag aan jou over. Maar jij zou niet in de jury mogen zitten, omdat anders jouw bijdragen niet kunnen meedingen. En dat lijkt me heel ongewenst.
3. Als je een goede omschrijving gemaakt hebt voor zo'n prijs, dan zou ik eerst een peiling houden op het forum om te zien of er belangstelling voor is.
4. Ik zou als ik jou was zeker het ijs niet mijden. Daarvoor is schaatsen te leuk, een scheve schaats rijdt iedereen wel eens.

Romée

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » ma 26 nov 2001, 20:36

Een jury-kandidaat heeft zich al gemeld. En wel Hans(van der Post). Hij durft de uitdaging aan te gaan. Als nu nog iemand hem of haar aanmeldt dan zijn we compleet en kunnen we los. Dus wie o wie.....?

J.P.



Edited by - Jelte Pieter Dijkstra on 26/11/2001 20:38:19

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Romée van der Zee » ma 26 nov 2001, 21:39

Hallo Jelte Pieter,

Wil je eerst een omschrijving maken van wat je wilt, hoe het verloopt, en wanneer het plaats zou moeten vinden, en dat voorstel als peiling plaatsen.
Als daar positief op gereageerd wordt, stel ik voor dat je dan pas juryleden zoekt, die bovendien niet schrijven of betrokken zijn bij het Imkerforum.

Romée

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Yeah TopForum! Yeah

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » di 25 dec 2001, 08:59

Ik heb het jurybrainstormgroepje bijelkaar gekregen. Hans van der Post en Els Kleijnendorst hebben een tijdje geleden te kennen gegeven dat ze mee wilden denken over een ontwerp voor de bovengenoemde imkerforumjurering. U zult het t.z.t. zien. We houden u forumers op de hoogte.

J.P.

P.S. Blijf creatief, schrijvend en vernieuwend. U gaat er toch ook voor?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten