Geheimen van het imkerforum

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:
Geheimen van het imkerforum

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 02 jun 2002, 22:49

Geheimen van het imkerforum

De laatste tijd zijn er vele nieuwe '˜klanten' bij het forum aangesloten. Het liep storm na de plaatsing van het artikel door de eindbeheerster, onze aller R.v.d.Z.. Maar wat is dan wel zo netjes om in de wir war van forumgangetjes deze nieuwe klanten van de beste forumservice te voorzien. Ik doe dit door een tipje van de forumsluier op te lichten. (Zelf speurwerk verrichten wil ik niet teveel in de weg staan)

Daar komen ze dan:
Zo kun je bijvoorbeeld als je wilt weten wie de laatste aangemelde forumerts zijn, maar dor een vakantie deze nieuwe aanmeldingen heb gemist, naar de volgende site forumsite surfen:
http://www.bijenhouden.nl/forum/members.asp
(Je komt er via 'Imkerforum', 'Deelnemers')

Druk dan op '˜Lid sinds':
De 'nieuwste' deelnemers verschijnen dan op je scherm.
Zo kun je daar ook op andere eigenschappen forumers selecteren: '˜Laatste bericht' en '˜Aantal berichten' (Maar houdt wel in de gaten dat van deze laatste eigenschap helaas geen biet meer van klopt.)

Als je wilt weten wie net op de pagina zijn gearriveerd zul je de hoofdpagina moeten opwaarderen. Je kan dit doen door op 'Imkerforum' en vervolgens op 'Imkerforum' te 'klikken uit het hoofdmenu. Je kunt dit ook doen dooor simpelweg op de afbeeling van het Imkerforum te drukken met al de fotootjes van de forumers. Eén muisklik is dan voldoende.

En nu een hele belangrijke: als je wilt imkerchatten dan is het van belang dat je op het juiste moment de juiste imker op het forum aantreft. Daarom is dus de net besproken updating van de hoofdpagina nodig. Vervolgens kun je de imker aanroepen en daarna in de chatbox blijven. Dan kun je internet opnieuw opstarten en vervolgens rustig verder surven op Bijenhouden.nl Als je de geluidsbox aanzet zal er automatisch een klik te horen zijn als er iemand '˜naar binnen komt' om even '˜bie' te praten. Je staat dan meteen paraat om haar of hem te verwelkomen. Ik zou zeggen probeer het eens.

Zo meer geheimen en geheimpjes verklap ik niet.

J.P.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Geheimen van het imkerforum

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » zo 07 jul 2002, 14:30

Heeft u al eens de fototalenten van twee forumers bekeken?
Surf dan via Imkerforum bovenaan deze pagina naar Fotogalerij en u treft daar de meest prachtige foto's aan.

J.P.



Bijgewerkt door - Jelte Pieter Dijkstra op 07/07/2002 14:31:42

Alfons Put
Berichten:4
Lid geworden op:ma 01 apr 2002, 20:54
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: Geheimen van het imkerforum

Bericht door Alfons Put » do 18 jul 2002, 09:50

Webmaster,

Met alle respect, maar uw site zit véél te complex in mekaar. Er is dringend nood aan VEREENVOUDIGING, U dient rekening te houden met het feit dat niet iedereen die over een internet-verbinding beschikt, ook beschikt over een universitair diploma informatica. Sorry en vriendelijke groeten,

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: Geheimen van het imkerforum

Bericht door Romée van der Zee » do 18 jul 2002, 10:07

Beste Alfons Put,
Wat zou u vereenvoudigd willen zien.
Wat lukt u niet.
Persoonlijk heb ik geen informatica-opleiding gevolgd, maar een klassieke balletopleiding.
Romée

ps
Wellicht bedoelt u het onthullen van "geheimen van het forum", zoals Jelte Pieter in zijn berichten doet. Laat het u tot troost zijn, dat zelfs ik dat soms niet kan volgen, maar dat staat een goed gebruik van de site echt niet in de weg.
Een geheim van J.P. dat ik niet verteerd heb uit het startbericht:
En nu een hele belangrijke: als je wilt imkerchatten dan is het van belang dat je op het juiste moment de juiste imker op het forum aantreft. Daarom is dus de net besproken updating van de hoofdpagina nodig. Vervolgens kun je de imker aanroepen en daarna in de chatbox blijven. Dan kun je internet opnieuw opstarten en vervolgens rustig verder surven op Bijenhouden.nl Als je de geluidsbox aanzet zal er automatisch een klik te horen zijn als er iemand '˜naar binnen komt' om even '˜bie' te praten. Je staat dan meteen paraat om haar of hem te verwelkomen. Ik zou zeggen probeer het eens.
Ik vind het overigens heel leuk dat J.P. zijn ontdekkingen hier presenteert. Het houdt mij in ieder geval wel wakker.:wink:

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten:5028
Lid geworden op:ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds:1998
Aantal volken:0
Bijenras(sen):baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Geheimen van het imkerforum

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » do 18 jul 2002, 15:04

Voor Alfonso:
Oefening baart kunst!!!! Dit is geen stelling maar een feit!

Misschien zijn sommige geheimpjes een beetje lastig en meer voor de gevorderde, maar ik weet zeker(net zo als Romee)dat de basis (berichten lezen en berichten plaatsen)door iedere imker kan worden uitgevoerd. Ook imkers zonder een universitaire of ICT opleiding.
Ik kan iedere beginnende forumer aanraden om met regelmaat de site te bekijken, een berichtje plaatsen. Zo blijf je op de hoogte van alle nieuwigheden en blijf je bij.

Voor Romee:
In het begin uit de chatperiode liep ik vaak andere forumers mis opdat als ik in de chatruimte was zij er net wer uit waren. Of dat ik uit de chatruimte was en zij er net weer in kwamen. (Vaak blijven de namen, die aanwezig zijn op de praatpagina, op de hoofdpagina staan, maar is de desbetreffende imker al lang weer vertrokken.)
om dit probleem dus op te lossen ga ik als volgt te werk:
Ik log in op de chatpagina. Daar blijf ik dus ingelogd staan. Ik minimaliseer het scherm!!!! Dan open ik opnieuw internet. Ik ga verder surfen op het web, op bijenhouden.nl) Ik open internet opnieuw, omdat ik niet verder kan surfen als ik in de chatruimte ben. Anders zou ik me moeten afmelden.
Dan zet ik de geluidsbox van de computer aan . Als er nou iemand binnen komt in de chatruimte dan hoor ik via de geluidbox: "klik". Er is dan iemand gearriveerd. Snel maximaliseer ik het geminimaliseerde schermpje en praat een eind weg.

J.P.

P.S. Leuk van dat ballet Romee. Loop je nog wel eens op je teentjes?


Bijgewerkt door - Jelte Pieter Dijkstra op 18/07/2002 15:13:52

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten