plaatsing van foto's

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
beehameuph
Berichten:63
Lid geworden op:za 10 mei 2003, 18:35
Locatie:Sweden
Contacteer:
plaatsing van foto's

Bericht door beehameuph » di 10 jun 2003, 21:14

Even over foto's:
Het zou voor mij...en natuurljk net zo voor alle anderen...een stuk makkelijker zijn en veel minder tijd kosten (ook voor jullie beheerders) als we onze foto's direkt konden inplakken in de boodschappen, zonder tussenkomst van een of meer personen en het moeten werken met codes. Bij Yahoo werkt het weer iets anders maar is er in ieder geval bij de verschillende groepen per groepslid 30Mb beschkbaar voor de "upload" van foto's.

Ron van Mierlo

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: plaatsing van foto's

Bericht door Romée van der Zee » di 10 jun 2003, 22:50

hoeveel tijd heeft het je extra gekost?

beehameuph
Berichten:63
Lid geworden op:za 10 mei 2003, 18:35
Locatie:Sweden
Contacteer:

Re: plaatsing van foto's

Bericht door beehameuph » wo 11 jun 2003, 07:34

Ik ben nog steeds bezig!! Heel veel tijd dus!

Ik ben namenlijk bezig een "stukje" over de Svea kast te schrijven en dan is het verrekte lastig om te weten zonder de foto te hebben waar hij ergens terecht komt later. Het is ook niet mogelijk om tekst rondom een foto te plaatsen, zoals je b.v. in Word kan. Als het één of twee foto's betrof nou ja okay dan, maar met het aantal dat ik nodig zal hebben is het geen lolletje om van elke foto zo'n beetje te moeten gissen waar hij uiteindelijk trecht kan komen. Het niet zien van je eigen foto's op de server is ook lastig, wantje moet daarvoor en aparte lijst gaan aanleggen. Ook lastig is dat de foto eigenlikk altijd te laat op de server komt en er geen mogelijkeheid is om een gemaakt stukje later aan te passen voor het invoegen van de foto omdat dit systeem deze omweg vereist.
Enfin, je begrijpt dat ik geen voorstander ben van de huidige werkwijze en dat zal ook best mijn bijdrages tot een minimum terugbrengen alleen omdat het me veel te veel tijd kost nu.

Ron van Mierlo

Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: plaatsing van foto's

Bericht door Hennie Peters » wo 11 jun 2003, 07:51

Ron,
geen mogelijkeheid is om een gemaakt stukje later aan te passen
Die mogelijkheid is er wel, je kunt alle berichten die je zelf hebt geschreven aanpassen door op het potlood icoontje boven het bericht te klikken.

Het document over de Sveakast kun je gewoon gewoon in Word maken. Als je het document klaar hebt dan zet je het op je eigen website en de link naar het document plaats je op dit forum. Ik zag dat je swipnet als provider hebt, die geven toch heeeeeeeeeeeeeeeel veel ruimte voor een website.

groet,
Hennie

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: plaatsing van foto's

Bericht door Hans van der Post. » wo 11 jun 2003, 14:04

Ik ben nog steeds bezig!! Heel veel tijd dus!

Ik ben namenlijk bezig een "stukje" over de Svea kast te schrijven en dan is het verrekte lastig om te weten zonder de foto te hebben waar hij ergens terecht komt later.

Enfin, je begrijpt dat ik geen voorstander ben van de huidige werkwijze en dat zal ook best mijn bijdrages tot een minimum terugbrengen alleen omdat het me veel te veel tijd kost nu.
Ron van Mierlo
Ron zo moeilijk is het niet! Even creatief denken! Als je in word de tekst schrijft inporteer je de foto's op de juiste plaatsen (wel max.450 dpi breed) zo kan je zien hoe het er uit zal zien. Nixs moeilijk, nixs exstra tijd. Als je klaar bent met je tekst haal je de foto's weg en zet je de code die je van mij krijgt in je verhaal, je hebt natuurlijk de foto's naar mij opgestuurd voor dat je klaar ben met je tekst!
Hans.

Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:

Re: plaatsing van foto's

Bericht door Romée van der Zee » wo 11 jun 2003, 17:56

Ik wil aan bovenstaande reacties nog toevoegen, dat je een fotoalbum (Yahoo) verwart met het plaatsen van een foto in een bericht. Daarbij worden altijd codes gebruikt, dat zijn aanwijzingen voor het programma dat het wat moet doen. Wie daar niet uitkomt wordt altijd (vlot) geholpen.
Bovendien komt een foto alleen te laat in een tekst, als je de tekst plaatst voordat je van Hans de correcte link hebt gekregen. Wat overigens in jouw geval, zoals meestal, heel snel gebeurde.
Ook het vergelijken van de mogelijkheden van een tekstverwerker voor een thuis-pc (Word) met tekst-beeldverwerking in een berichtenforum is het vergelijken van appels met peren.
Je brengt je bijdragen naar een minimum terug omdat je geen voorstander bent van de huidige werkwijze.
Als dat je uitgangspunt is, waarom zouden wij jou dan eigenlijk in onze vrije tijd meer dan een minimum helpen?
R.

beehameuph
Berichten:63
Lid geworden op:za 10 mei 2003, 18:35
Locatie:Sweden
Contacteer:

Re: plaatsing van foto's

Bericht door beehameuph » do 12 jun 2003, 00:56

Hennie bedankt,

Je zei dat er een potlood icoon ergens zichtbaar zou moeten zijn, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Kijk jij in een ander menu dan waar deze boodschap wordt gemaakt (reageer op .....)?

Bedankt Hans,

Ik begrijp wat je zegt en had daar zelf ook aan gedacht, alleen is dat voor mij niet genoeg want als ik het juist heb gaat dat op zolang de foto's en tekst iedere keer onder elkaar komen. Tekst naast de foto's kan wel in de meeste programma's worden geplaats, maar de boel verschuift kompleet als de foto wordt weggeknipt. Ik vraag me ook af of een paar foto's op een rijtje naast elkaar geplaatst mogelijk is.

Romee (geen dank)

Nu begrijp ik je even niet, ja ik begrijp je wel maar niet waarom je op die manier en duidelijk wat geprikkeld in het laatste deel van je boodschap reageert. Toen ik sprak over mijn bijdrages en vermindering daarvan, doelde ik op toekomstige bijdrages die ook foto's zouden inhouden. Maar nu is het dus mijn beurt om geprikkeld te zijn. Het is natuurlijk net zoveel jouw als mijn vrije tijd die op deze plek wordt aangesproken en allebei hebben we de keuze om dat te doen of te laten. Je voelt me in ieder geval goed aan waar ik probeer over te brengen dat het samenvoegen van tekst en beelden op de manier die bij dit forum wordt gebezigd in mijn ogen lastig wordt gevonden, van dat standpunt breng je me nog niet af. Temeer daar het een groter aantal foto's betrof (27 was het aantal) in mijn geval.
De echte lol om het geheel door te zetten heb je hiermee wel geknakt, dus het forum hoort van mij niets meer over de Svea kast.
Geïnteresseerden stuur ik het stuk op verzoek privé, in DOC formaat, net zoals het een week geleden al naar m'n familieleden en vienden ging.

Ron van Mierlo

Hennie Peters
Berichten:965
Lid geworden op:ma 26 aug 2002, 14:35
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: plaatsing van foto's

Bericht door Hennie Peters » do 12 jun 2003, 07:44

Ron,

Rechts naast de tekst: "beehameuph Berichten - 12/06/2003 : 00:56:39" staat een rijtje icoontjes.
Een daarvan is een velletje papier waarop een potlood ligt. Dat is het icoontje waarmee je het bericht kunt wijzigen.
Er is ook een icoon met een prullenbak erop, daarmee wis je je bijdrage. Let dus wel even op dat je niet te enthousiast aan het experimenteren slaat.


groet,
Hennie

Gebruikersavatar
wilde
Berichten:1641
Lid geworden op:do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds:1980
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Koudekerke
Contacteer:

Re: plaatsing van foto's

Bericht door wilde » do 12 jun 2003, 11:58

Ron, je stekerigheid is denk ik niet terecht. Ik ben zelf ook een beetje (misschien wat eufemistisch?) stekerig ´aangelegd´, maar wil toch nog wel een poging wagen en dus mijn tijd investeren om op jouw reactie mijn mening te geven. Je bent zelf in een ´lekker - puh´ reactie begonnen met aan te geven dat je met dit armzalige zootje tekstverwerking niet uit de voeten kunt en je bijdragen met foto´s daarom zou beperken. De reactie van Romée is niet helemaal onbegrijpelijk. We zijn allen slechts liefhebbers en moeten het doen met deze middelen. Niemand van ons betaalt een financiële bijdrage om als deelnemer te mogen optreden. Dan kunnen we ook geen extreme eisen stellen.

Ik geef toe dat een ideale grafische, gelikte opmaak hier niet kan, maar ik ken geen andere forums waar dat wél kan. Het is ook niet echt nodig voor een goede informatie-uitwisseling. Dan moet je inderdaad een verwijzing naar je eigen site maken en wat houdt je tegen?
Zie bijvoorbeeld deze link als het zou gaan over juridische aspecten van het bijenhouden en ik dat onderwerp zou willen redigeren op mijn wijze (het kan ook via een klikbaar plaatje):

http://people.zeelandnet.nl/ahdewilde/i ... disch.html

Het plaatsen van kleine (eventueel klikbare) foto´s op een rij is ook goed mogelijk, en dat was één van je vragen. Zie dit voorbeeld:

Afbeelding  Afbeelding

De op de editor van het forum geplaatste code van deze plaatjes is zoals onderstaand is weergegeven, waarbij alles van spaties is voorzien om het hier leesbaar te maken. Zonder spaties komt het dus in beeld als bovenstaand. Er is gekozen voor een dubbele ruimte tussen de plaatjes. Dat kan dus ook anders. Het aantal keren dat de code & n b s p ; gebruikt wordt, bepaalt de afstand. Zo zijn eenvoudige HTML-codes bruikbaar.

[u r l = " h t t p : / / w w w . a h w . d d s . n l / p i c t u r e s 6 / h o n i n g b i j 2 1 b . j p g " ] [ i m g ] h t t p : / / w w w . a h w . d d s . n l / p i c t u r e s 6 / h o n i n g b i j 2 1 f . j p g [/ i m g] [/ u r l]& n b s p ;& n b s p ;[u r l = " h t t p : / / w w w . a h w . d d s . n l / p i c t u r e s 6 / h o n i n g b i j 2 1 b . j p g " ] [ i m g ] h t t p : / / w w w . a h w . d d s . n l / p i c t u r e s 6 / h o n i n g b i j 2 1 f . j p g [ / i m g ] [ / u r l ]

Ik heb zowel via Hans van der Post als via mijn eigen websites foto´s in teksten op dit forum opgenomen en beide methoden werken gewoon goed. Als je de foto´s een dag van tevoren opstuurt, waren ze door Hans in mijn geval steeds al geplaatst op de server. Soms wil ik sneller en dan gebruik ik mijn eigen provider en dat is ook geen probleem, behalve dan de beperkte hoeveelheid MB´s, die ik daar ter beschikking heb.
Toch jammer dat we die kast niet te zien krijgen ........ of ....?
Met imkergroet, Albert

beehameuph
Berichten:63
Lid geworden op:za 10 mei 2003, 18:35
Locatie:Sweden
Contacteer:

Re: plaatsing van foto's

Bericht door beehameuph » do 12 jun 2003, 15:27

Hennie,

Vermoedelijk bedoel jij het velletje met een pijl erover?..want ik kan geen potlood vinden. Ik zal dat dus maar eens aanklikken en kijken of ik daar iets
kan beïnvoeden.

Albert, op jouw bericht kom ik later nog terug, m'n theepauze op het werk is daar te kort voor!

Ron van Mierlo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten