vriendelijk

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Romée van der Zee
Berichten:1218
Lid geworden op:di 14 nov 2000, 00:00
Contacteer:
vriendelijk

Bericht door Romée van der Zee » di 23 sep 2003, 12:28

Vriendelijkheid en de behoefte om elkaar zonodig op weg te helpen met een bijenprobleem zijn vanaf het begin kenmerkend geweest voor het imkerforum. Felle discussies en onenigheid over bijenonderwerpen ook. Gelukkig maar, want dat levert nieuwe inzichten op.
De laatste tijd werden de discussies soms onaangenaam. Dat is geen goede zaak, en het is duidelijk dat niemand daarop zit te wachten. Soms ontstaan problemen door cultuurverschillen, zie bv de discussie over de gebruikersnaam. Soms is het het gevolg van passie, die omslaat in wantrouwen of lichtgeraaktheid. Er zal nog wel meer te bedenken zijn. Bij mijzelf, als oudgediende, soms een zekere vermoeidheid als onderwerpen aan de orde komen, die voorheen tot op de draad besproken zijn. Dan ben je niet meer zo fris als de eerste keer, en merk ik dat mijn reakties kort (door de bocht) zijn.
Ik schrijf het omdat ik hoop dat we er ons met zijn allen voor in blijven zetten om de vriendelijkheid overeind te houden, die ons kenmerk is. En met een beetje invoelingsvermogen in de ander lukt dat ongetwijfeld.
Romée

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten