Wijzigen eigen berichten

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
wilde
Berichten:1641
Lid geworden op:do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds:1980
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Koudekerke
Contacteer:
Wijzigen eigen berichten

Bericht door wilde » wo 22 dec 2010, 10:42

Het is erg storend, dat ik mijn eigen berichten na een paar dagen niet meer kan wijzigen.
Het gaat meestal om een kleinigheid, bijv. het corrigeren van typfouten of aanpassing van een bijgevoegd plaatje.
Als er nadien een hele discussie is en de eerdere tekst is daar een onderdeel van begrijp ik dat het ongewenst kan zijn om teksten te wijzigen, maar nu is het veel te rigide.
Waarom is deze disfunctionaliteit ingevoerd?
Albert de Wilde

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten:1210
Lid geworden op:ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: Wijzigen eigen berichten

Bericht door Albert Stoter » wo 22 dec 2010, 11:03

Zie: http://www.imkerforum.nl/phpbb/viewtopi ... =3&t=24124

Reden: de laatste tijd (voor invoering) kwam het steeds vaker voor dat men berichten achteraf zo wijzigde dat vervolgberichten (van anderen) nergens meer op sloegen. Ook werden er berichten geheel vervangen door een punt.

(maar bekijk ook even die gegeven link)

Gebruikersavatar
wilde
Berichten:1641
Lid geworden op:do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds:1980
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Koudekerke
Contacteer:

Re: Wijzigen eigen berichten

Bericht door wilde » wo 22 dec 2010, 13:22

Voor mij is het een irritante betutteling. Wie misbruikt maakt van de mogelijkheden moet je uitsluiten als deelnemer. Dat is veel effectiever.
Albert de Wilde

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten:2755
Lid geworden op:do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds:2003
Aantal volken:1
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Beilen
Contacteer:

Re: Wijzigen eigen berichten

Bericht door Wim Joosten » wo 22 dec 2010, 13:40

wilde schreef:Wie misbruikt maakt van de mogelijkheden moet je uitsluiten als deelnemer. Dat is veel effectiever.
Dan is het kwaad al geschied. En bovendien heeft de deelnemer dan al voor zichzelf besloten om niet langer actief deel te nemen aan het forum. In een eerdere situatie is de deelnemer ook uitgesloten van verdere deelname. Ondertussen hadden we al wel te maken met verwijderde teksten en foto's, hetgeen er voor zorgde dat de berichtenreeksen niet goed meer te volgen waren. Gelukkig komt het niet vaak voor. Ik kan me voorstellen, dat vele deelnemers het als lastig ervaren, dat ze hun eigen berichten later niet meer kunnen wijzigen. Zoals het nu is, kunnen deelnemers de rubriekbeheerders vragen om later wijzigingen aan te brengen.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Wijzigen eigen berichten

Bericht door maartenkleijne » wo 22 dec 2010, 13:49

"Waarom is deze disfunctionaliteit ingevoerd?"
Een ander aspect is dat er mensen zijn -anders dan jij Albert- die eindeloos aan hun eigen berichten blijven sleutelen met punten en en komma's en zodoende elke keer ten onrechte weer opduiken bij 'ongelezen berichten'.
gr,
m

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Wijzigen eigen berichten

Bericht door Oude Essink » wo 22 dec 2010, 19:48

of de methode gebruiken om andere schrijvers telkens van de bovenste plaats te verdringen om zelf tijdenlang bovenaan te staan met hhun/haar bericht.

Bijenhoudster
Berichten:380
Lid geworden op:zo 14 feb 2010, 11:32
Contacteer:

Re: Wijzigen eigen berichten

Bericht door Bijenhoudster » vr 24 dec 2010, 15:30

Bij andere forums is dit niet zo, dat als je je bericht veranderd dat je dan weer bovenaan staat, het hoeft dus niet.

Overigens wat heeft iemand er voor belang bij om bovenaan te willen staan, ik kan mij niet voorstellen dat iemand daar voor kiest.

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: Wijzigen eigen berichten

Bericht door maartenkleijne » vr 24 dec 2010, 18:31

" ik kan mij niet voorstellen dat iemand daar voor kiest."
dat hoeft ook nier zo bedoeld te zijn, maar het misschien een extreme neiging om eindeloos aan het eigen werk te blijven sleutelen.
gr,
m

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten